Сериозно расте броят на клиентите, които не са осигурили достъп за отчет на уредите за дялово разпределение през тази отчетна кампания. Това e един от изводите в анализа на "Иста България" за изминалата отчетна кампания.
Данните на дружеството за топлинно счетоводство очертаха неприятната тенденция след края на срока за отчет и изготвяне на изравнителните сметки за парно за миналия отоплителен сезон. 739 от клиентите на дружеството в София не са осигурили достъп за изравнителен отчет и на двете безплатни дати, което е ръст с близо 12% спрямо миналата година, когато неосигурилите достъп за отчет клиенти са били 663.
Неосигуряването на достъп за отчет затруднява работата по изработка на изравнителните сметки. Така дружеството е принудено неколкократно да преработва сметките и да преразпределя топлинната енергия в дадена сграда, което води до съмнения у лоялните клиенти и дискредитира качеството на работа на топлинния счетоводител.
От фирмата смятат, че възможен начин за решаване на този проблем е монтирането на уреди за дялово разпределение с дистанционен отчет. Така клиентът вече няма ангажимент за осигуряване на достъп за отчет, а възможността да се отчетат всички уреди наведнъж спестява неудобството за клиентите да получават по няколко изравнителни сметки заради преработване. Освен това уредите за дялово разпределение с дистанционен отчет позволяват и отчет и изработване на ежемесечни сметки на база реалното потребление, а не на прогнози.