Мобилните оператори вече отчитат разговора до секунда

Редица нови облекчения влизат в сила

по статията работи: Симеон Досев | 14.04.2014 | 09:15

Всеки клиент на мобилните оператори може да премине вече на тарифа, при която сметката му ще се изготвя с точност до секунда за всеки проведен разговор. И трите мобилни оператора са готови с новите тарифни планове за целта, но преминаването към тях трябва изрично да бъде поискано от клиента и той трябва да преподпише договора си, информира "Труд".

Досега телекомите отчитаха разговорите обикновено на 60 секунди. Така дори при разговор от 61 секунди той бива отчетен като 2-минутен.

В края на януари Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) прие нови Общи изисквания към мобилните оператори. Те предвиждат от 14 април редица облекчения за клиентите, едно от които е всеки телеком да има поне две тарифи с посекундно отчитане на разговорите след първите 30 секунди.

Освен това се слага лимит от 50 лв. за достъпа до мобилен интернет, след чието изчерпване връзката трябва да прекъсне. Идеята е да се предпазят потребителите от прекомерен трафик и високи сметки.

И трите оператора обаче няма да въведат ограничението веднага, тъй като много абонати ползват срещу дадена такса определен трафик, след чието изчерпване скоростта става много бавна, но не се заплаща допълнително.

Лимитът ще важи само за онези, които заплащат достъпа до световната мрежа с отчитане на всеки мегабайт. Те ще получават предупредително съобщение, когато достигнат 80%, 95% и 100% от лимита от 50 лева, след което достъпът им до интернет ще се спира. И трите оператора обаче предлагат той да може да се възобновява по желание на клиента.

От днес също така всеки мобилен оператор трябва да окачи на видно място в магазините си общите условия на договорите си. Те трябва да са само на хартия, а сроковете, цените и неустойките да са изписани с по-голям шрифт от останалите текстове. Това отново е по изискване на КРС.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


24 тримилиона четиригодини 14.04.2014 | 15:56
това също е много важно. българина няма навика да чете дребния шрифт и със сигурност, пак ще има неразбрали.
23 триста зора 14.04.2014 | 15:55
да, тъкмо се чудех къде е врътката тук и ето къде било. може сама да се досетиш колко хора ще разберат за тази промяна :)
22 тримилиона четиригодини 14.04.2014 | 15:54
крайно време беше това да се случи и смятам, че това е правилната посока на развитие. операторите вече направиха доста добри пари и сега могат да си позволят да направят такива отстъпки.
21 триста зора 14.04.2014 | 15:52
това е най-правилното решение и смятам, че беше крайно време това да се случи. дано занапред да има все повече облекчения.
20 Практична домакиня 14.04.2014 | 14:33
"Досега телекомите отчитаха разговорите обикновено на 60 секунди. Така дори при разговор от 61 секунди той бива отчетен като 2-минутен." - Това си беше голямо прецакване, направо се чудя, как търпяхме досега?!
19 Sisunka Mitevska 14.04.2014 | 14:20
Чудесно, не да ни таксуват за разговори, които не сме провели, защото така им е по-удобно. Относно договорите не знам какво ще се промени, тъй като често има подвеждащи текстове, скрока да договора се пише на няколко места, естествено услужливите консултанти те подвеждат и след това започва едно ходене по мъките.
18 La Bicha 14.04.2014 | 13:42
"От днес също така всеки мобилен оператор трябва да окачи на видно място в магазините си общите условия на договорите си. Те трябва да са само на хартия, а сроковете, цените и неустойките да са изписани с по-голям шрифт от останалите текстове. " - Така, така. Много добре! Ама дали ще има КОЙ да ги чете?!
17 mitko velev 14.04.2014 | 13:31
Така и трябва да бъде, досега се опитваха да ни мамят мобилните оператори.
16 Milica Georg 14.04.2014 | 13:18
Чудесно, един начин да ни ощетяват по-малко като се има предвид как ни третират. някои мобилни оператори особено покрай отлива на клиенти стават все по-нагли и нагли.
15 Изабела Белла 14.04.2014 | 13:16
"И трите мобилни оператора са готови с новите тарифни планове за целта, но преминаването към тях трябва изрично да бъде поискано от клиента и той трябва да преподпише договора си, информира "Труд"." - ХА! Значи сега ние трябва отново сами да ходим, а който не е разбрал, ще си плаща по старите му тарифи?! Много мазно!
14 Фанка Василева 14.04.2014 | 11:43
да видим по този начин дали няма да има злоупотреби, преди няколко дни Мтел отново имаха проблеми със системите си и софтуера и ми се струва, че отново ще има период в който няма да има отчитане и след това огромни сметки за плащане.
13 трендафил въжарски 14.04.2014 | 10:25
еее, най-накрая, браво
12 Emily Reed 14.04.2014 | 10:24
Крайно време беше и нас да ни защити някой от тези монополисти, които сериозно злоупотребяват с доверието ни като клиенти. Също така и това с интерента, който много хора, които не са наясно с телефона и начина му на използване навъртат трафик, без да знаят за какво.
11 visoko naprejenie 14.04.2014 | 10:17
това вече е добра новина, ще има реално отчитане на това,което сме изговорили.
10 qnko qnev 14.04.2014 | 10:03
Хубаво е, че вече тези промени се въведоха. Определено това трябваше да се случи и да бъде в полза на потребителите.
9 Бандата наОушън 14.04.2014 | 09:52
И аз смятам, че промените си ги бива и трябва да се случат. Ако наистина видим нещо подобно, то аз съм просто убеден, че и занапред ни очаква нещо специално.
8 Батко съссладко 14.04.2014 | 09:51
Да и аз съм на такова мнение. Колкото по-нормални тарифи има, толкова хората ще се отпуснат в разговорите си и няма да си броят секундите :).
7 властен олигарх 14.04.2014 | 09:51
Мобилните оператори ще се справят с проблема според мен. Има време да разберем нещо повече по въпроса и съм сигурен, че ще има развитие.
6 опитен ловец 14.04.2014 | 09:50
Колкото по-скоро се въведе това нещо, толкова по-добре за всички честно казано. Ще видим какво развитие ще има занапред честно казано и аз се надявам да бъде окей всичко.
5 Бандата наОушън 14.04.2014 | 09:49
В Германия това е въведено отдавна. Спомням си, че докато работех през 2008 година там, то по същия начин ме таксуваше тамошния ми оператор "Fonic"
4 Батко съссладко 14.04.2014 | 09:48
"Освен това се слага лимит от 50 лв. за достъпа до мобилен интернет, след чието изчерпване връзката трябва да прекъсне. Идеята е да се предпазят потребителите от прекомерен трафик и високи сметки." - Време беше наистина да се случи това нещо и колкото по-скоро успеят да го прокарат, толкова по-добре за всички.
3 Marusq Laleva 14.04.2014 | 09:30
Това са добри промени и се надявам потребителите да бъдат облекчени по този начин откъм месечните си сметки, добре е да се ограничи и интернета, защото хората без да са наясно влизат в мрежата, мислейки, че ползват безжична такава и след това плащат високи сметки.
2 Хубавата Елена 14.04.2014 | 09:25
Дано да е наистина така ... да не е само рекламен трик .
1 Desislava Stoyanova 14.04.2014 | 09:22
така трябва да бъде :)

ТВ програма

Кино

  • Сега Книга на книгите 2 анимационен филм
  • 14:45 Хрусковците анимационен филм
  • 15:15 Красивата Япония документален филм
  • 15:45 Телепазарен прозорец
  • 16:00 Бързо, лесно, вкусно
  • 16:30 Светът и ние
  • 16:55 България в 60 минути с Мариана...
  • 18:00 По света и у нас
  • Сега "Златно момче" - сериал, с.2, еп.31...
  • 15:00 "Бараж" - сериал, еп.81
  • 16:00 Премиера: "Скъпа мамо" - сериал,...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 18:00 "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Кой да знае?" - куиз шоу с водещ...
  • Сега "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Не ме оставяй" (премиера) - сериен...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" - телевизионна игра
  • 18:00 "Сделка или не" - телевизионна игра
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Черешката на тортата" (нов сезон)...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.