Оборотите на заведенията намалели наполовина, откакто в тях не се пуши

Забраната за пушене може да съсипе ресторантьорския бизнес, смятат от сектора

по статията работи: Ралица Стоянова | 25.09.2012 | 11:11

Забраната за пушене на закрити обществени места може да съсипе ресторантьорския бизнес.

Секторът търпи рекордни загуби - спадът в оборотите е 50%, откакто е въведена забраната, заяви зам.-председателят на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Атанас Димитров пред bTV.

"Заведенията, които сме оборудвали с климатични инсталации, т.е. направили сме огромни инвестиции, масово се напускат", оплака се Димитров.

Практиката в други държави не е доказала положителни резултати в отказа от тютюнопушене, според него. "Статистиката показва, че в другите държави около 1,5-3% е спадът в пушенето след подобна забрана. Няма промяна в продажбите на цигари в САЩ, въпреки постоянното разширяване на забраните”, коментира още Димитров и добави, че по данни на финансовото министерство към юни приходите от акциз на тютюневи изделия са 994 млн. лева – със 73 милиона повече спрямо предходния период.

Димитров настоя за връщане на стария режим в заведенията – отделни помещения за пушачи и непушачи, определяйки тази практика като "много балансирана”. Поиска да се проведе дебат и за евентуални данъчни облекчения за фирмите в бранша.

От здравното министерство обаче бяха категорични, че няма връщане назад по отношение на забраната за пушене на закрито.

"Министерството не предвижда промяна в нещата. Около 3 месеца и половина са минали, откакто новите изисквания са в сила. За това време не могат да се очертаят нито крупни успехи, нито някакви апокалиптични картини. Българското общество прие промените разумно. Ако сега се даде заден ход, това ще се приеме негативно и няма да се създаде устойчивост в този преломен момент на пречупване на обществото, към който вървим”, обясни Димитър Димитров – дирекция "Обществено здраве” в здравното министерство.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


93 Gusanita Violeta 25.09.2012 | 16:35
Има нещо вярно в думите ти и на мен ми прави впечатление, че и заведенията залагат на ударно високи цени, така че и това заедно със скъпотията и стагнацията ще да е изиграло своята роля.
92 гражданската квота 25.09.2012 | 16:06
И как ти се отразява това? Разболя ли се? От това най-много да спестиш някой лев, което не е лошо, а?
91 гражданската квота 25.09.2012 | 16:04
Само тука? Все едно ние сме ги измислили тези пороци, за да си давим мъката в тях. Айде не толкова тесногръдо!
90 гражданската квота 25.09.2012 | 16:03
Лобистки в чия полза? Досега не съм разбрал някой да е започнал да печели от тази забрана. Ти ако си чул, сподели!
89 гражданската квота 25.09.2012 | 16:02
Бизнеса са заведенията? Много погрешна представа имаш, драги!
88 tiha paranoq 25.09.2012 | 15:03
Лоша работа наистина, а и като гледам - никой много много не се размислил за тях, нито държава, нито общини, нито европейски съюз. Не знам изобщо какво може да се направи. Дано зимата да са по-различни нещата.
87 tiha paranoq 25.09.2012 | 15:00
Стига с тия очаквания - превърнахме българина в едно само очакващо същество, без абсолютно никави претенции, само да очаква каквото му дадат, да се залъгва с каквото му дадат и т.н...на мен това вече ми писна, честно казано.
86 tiha paranoq 25.09.2012 | 14:55
Ами добре - тогава нека да има заведения за пушачи и непушачи - така е много по-приемливо за всички според. Сега само за непушачите се обръща внимание - да ги видя какъв оборот ще направят по кафетата.
85 tiha paranoq 25.09.2012 | 14:52
Еее, ама ти какво искаш - ако си собственик на такова заведение, надали ще мислиш по този посен начин, по който си се изказал. На практика, докато не минеш по този път няма как да го разбереш.
84 tiha paranoq 25.09.2012 | 14:49
Откъдето и да го погледнеш - и хората са прецакани, защото хем заведенията губят обороти и освобождават персонал, хем и хората няма къде да си похарчат "многото" пари.
83 Lana Rey 25.09.2012 | 14:36
Аз също. Направо е отврат - особено зимата, прибираш се целия като пепелник! То ти се е пропило в кожата и мозъка. Аз за това даже СПРЯХ ДА ХОДЯ НА ДИСКОТЕКИ ЗИМАТА, ЗАРАДИ ДИМА ТАМ.
82 Lana Rey 25.09.2012 | 14:34
Естествено, че това е невъзможно:) Стига спекулации.
81 Драго Попов 25.09.2012 | 14:18
няма как да не се случи това, все пак си мисля, че ще си възвърнат оборота!
80 скапан сървър 25.09.2012 | 14:09
Оборотите са намалиле не само заради забраната да се пуши! Хората просто нямат пари, предпочитат на домашно, а и повечето заведения за хранене са печалбари по мошеническия начин.
79 София Павлова 25.09.2012 | 13:26
Това се очакваше, много неприятно за бизнеса!
78 Nina Rosi 25.09.2012 | 13:17
Зимата със сигурност заведенията ще измислят някакви врътки с разни тенти, за да са доволни пушачите и да има къде да пафкат на по-топло.
77 Nina Rosi 25.09.2012 | 13:13
Възрастните, които роптаят срещу тая забрана, както и ресторантьорите не остават по-назад, не мисля изобщо за това какъв пример дават на младите и колко притеснително е положението с тютюнопушенето там.
76 kaloyan ivanov 25.09.2012 | 13:10
Тука сме свикнали с пороците да борим неудачите в живота, какво да се прави слабости на човешката психика.
75 b g 25.09.2012 | 13:09
Разберете как да правите пари от нета.Разбира се не става въпрос за милиони, а за приличен доход на месец.Разберете повече тук --> http://bit.ly/UmEpMy
74 kaloyan ivanov 25.09.2012 | 13:09
Действително тая забрана удари оборотите, но само на малките заведения, които не могат да си позволят да кихат и за маси навън, сиреч поредния подмолен лобистки закон на правителството.
73 Emily Reed 25.09.2012 | 13:06
По-скоро и заведенията си намериха оправдание да деклалират по-ниски обороти, но вдигат врява за всеки случай.
72 Emily Reed 25.09.2012 | 13:05
Да, но в същото време не виждам, някой да се е засилил да подава сигнали. Плюс това не разбирам схващането на някои хора, които разбират купона единсствено забулен в дим.
71 Emily Reed 25.09.2012 | 12:59
За сметка на оборотите на заведенията, тези на търговците на цигари без бандерол се увеличават. Въобще тази ниша намери благодатна среда, въпреки многото проверки.
70 wild child 25.09.2012 | 12:52
Тъкмо с зарадвах че въведоха един хубав и полезен закон в тази държава и пак ще се намери как да се изс**** над позитивите от него.
69 Milica Georg 25.09.2012 | 12:51
И най-вече се опитват да накарат управляващите да мислят, че тея пари, които пушачите иначе биха дали в завезенията се губят... Не е истина!
68 крива вежда 25.09.2012 | 12:51
Аз съм сигурен, че вечерта ще си се пуши по заведенията и най-вече по дискотеките, особено когато застудее времето. Жалко, че имало някаквво правило за предупреждение за проверка, така трудно ще ги хванат.
67 wild child 25.09.2012 | 12:50
И аз мисля че ще е пълно зимата, Дес. И да ти кажа защо човека е натрупал негативи - защото ние непушачите досега все трябва да търпим и вдишване цигарения дим и той да се пропива в дрехите и косите ни. Доказано е че този пушек е дори по-вреден за непушачите, отколкото за вас пупачите.
66 brown sugar 25.09.2012 | 12:48
Изобщо не се спазва. Особено по дискотеките и баровете, късно вечер.
65 brown sugar 25.09.2012 | 12:47
Не знам, явно нашите кръчмари няма какво да предложат толкова като кухня на клиентите си или като условия, за това залагат както винаги на сигурното!
64 Milica Georg 25.09.2012 | 12:47
Сигурно и те се цанят за някоя държавна субсидия, която да компенсира загубите им в следствие на забравана. Въобще и ресторантьорското лоби не си поплюва.
63 wild child 25.09.2012 | 12:47
Права си, и аз споделям мнението ти. И в нашата компания няма много пушачи, 1-2 са и те не правят проблем, излизат си навън да пушат и после се прибират.
62 Milica Georg 25.09.2012 | 12:46
Тя тази забрана въобще спазва ли се, едно наскорошно проучване на някоя от родните телевизии показа, че хората в нощните заведения си павкат без проблем.
61 wild child 25.09.2012 | 12:45
Ти чуваш ли се какви ги говориш?! Кой нормален човек ще спре да ходи по заведения и да се социализира ?
60 brown sugar 25.09.2012 | 12:44
Майка ми също е дългогодишен пушач - винаги е пушила навън, рядко в апартамента, а на заведение най-много се дразни на задимението. Какво да говорим просто?!
59 wild child 25.09.2012 | 12:43
В другите страни как не им съсипаха бизнеса такива забрани, а тук са ревнали да плачат. Сякаш малко мамят търговците и собственици на ресторанти. Няма какво да ги съжаляваме. Който иска да пуши, ще излезе навън и ще се върне на масата
58 крива вежда 25.09.2012 | 12:43
Ама пък чак толкова ли много хора да си загубят работата - не мисля, че е нормално това, на фона на целия бранш, който работи рестораньторството.
57 brown sugar 25.09.2012 | 12:43
Еми явно за пушачите, като едни истински зависими хора е важно да им бъде осигурено свободен достъп до дргоата им и ЛЕГАЛЕН такъв навсякъде и по всяко време.
56 sara carter 25.09.2012 | 12:41
Не знам дали няколко десетилетия ще са ни достатъчни за да стигнем стандарта на живот там откъдето идва Памела
55 brown sugar 25.09.2012 | 12:41
Абсолютно Не вярвам на подобни стъкмени прочувания и т.н, платени от същите тия собственици! Значи ще иамт пари сега зимата да слагат някакви специални тени на заведенията си, че да се водят отворени, но иначе нямат обороти, не. Хората НИКОГА НЯМА ДА СПРАТ ДА ИЗЛИЗАТ НА ЗАВЕДЕНИЯ. Особено у нас. :)
54 sara carter 25.09.2012 | 12:40
Собствениците на заведения лъжат че им е паднал оборота. Лъжата по същия начин, по който укриват и данъци и дават касови бележки към сервитьорските сметки
53 brown sugar 25.09.2012 | 12:39
Ами да, ние обаче сме сто години назад. Защото не искаме да приемаме някакви правила за по-добър живот.
52 wild child 25.09.2012 | 12:39
Правилно, и аз се сетих за думите на Памела. Те бяха достатъчно показателни какво ни е нивото
51 wild child 25.09.2012 | 12:38
"Практиката в други държави не е доказала положителни резултати в отказа от тютюнопушене" - Пушенето е личен избор, но има познати, които живетя в различни точки по света. Не се чуваме редовно, но винаги ми е правело впечатление че всички те казват че в страните, в които живеят сега не се пуши на определени места и все по-рядко попадат в компании, в които да има повече от 1 пушач. Това което е в България, никъде го няма
50 Софи Марсо 25.09.2012 | 12:37
И според мен е навреме. Само един скорошен пример ми излиза в главата - Памела Андерсън, която наскоро беше у нас, каза наскоро по повод "брадърите", как не е свикнала да има толкова много дим около нея. Конкретно беше казала: "Е, то никой вече не пуши в днешно време нали" :)
49 Софи Марсо 25.09.2012 | 12:36
И аз съм сигурна, че няма да има. Хората не могат просто да спрат да излизат на заведения, това е абсолютно невъзможно:))
48 amber sky 25.09.2012 | 12:35
Това е изискване от ЕС да бъде въведен такъв закон в страната. Изобщо не е избързала, а дори е закъсняла
47 amber sky 25.09.2012 | 12:34
Ти как точно ги изчисли тези прогнози. Искаш ли да се хванем на бас че нито едно фалирало заведение няма да има
46 Софи Марсо 25.09.2012 | 12:34
Дес, абсолютно съм сигурна, че и зимата ще е пълно!! :) Само чакай и ще видиш:)
45 крива вежда 25.09.2012 | 12:32
Всеки има сам правото да избира дали да пуши или не - аз не съм човекът, който да тръгне да налива акъл на хората в главата, ама държавата много избърза според мен с тази крайна мярка.
44 Софи Марсо 25.09.2012 | 12:32
Кайа, а де! И аз това питам! :) Аз съм бивш пушач на много време и нямам против пушачите - всеки си избира как да живее. Но защо трябва да поставят така нещата??
43 Софи Марсо 25.09.2012 | 12:30
Ама аз не мога да разбера - нали излизаш на заведение да се видиш с приятели, да хапнеш, да пийнеш?? Явно по-важно от всичко това ти е да МОЖЕШ ДА ПАФКАШ през цялото време??
42 Софи Марсо 25.09.2012 | 12:29
Еми като няма кой да ги контролира, така ще е. Ще си настава пълна анархия тук.
41 amber sky 25.09.2012 | 12:28
аз се опасявам че дори и това няма да направят, а просто ще сложат пепелниците на масите и ще оставят да се пуши
40 amber sky 25.09.2012 | 12:27
Аз на такива скалъпени статистики хич не вярвам. Как успяха да сметнат че е намалял оборота на заведения при положение че е още топло и хората сядат и пушат навън
39 Malka buba 25.09.2012 | 12:26
Аз съм дългогодишен пушач, но не разбирам как забраната да си запалиш цигара между салатата и основното, може да те откаже да излезеш с приятели на заведение примерно?....
38 sara carter 25.09.2012 | 12:26
Абсолютно нагласено е, нарочно се опитат пак залъжат хората. Няма още ни едно фалирало заведение, няма и да има. Друг е въпросът че пак показахме колко сме зле откъм спазване на закони
37 sara carter 25.09.2012 | 12:24
И колко време ще издържиш без да ходиш по заведения? зад компютъра всеки е силен на думи
36 Софи Марсо 25.09.2012 | 12:23
И не само, сега зимата ще видите как ще ги направят заведенията с някакви специални тенти за да може да се води незатворено помещение и всички да си пушат вътре като кюмбета
35 sara carter 25.09.2012 | 12:23
Не е вярно, хората винаги ще ходят по заведения независимо дали вън е студено или горещо.
34 Софи Марсо 25.09.2012 | 12:22
Айде не само с тия нагласените коментари:) Че си личи!
33 sara carter 25.09.2012 | 12:22
Пълни глупости пишете пак , ай нюз. От заведенията само реват че им падал оборота, а в след определен час и слагат пепелниците и приканят гостите да си запалят цигара. Ще се пуши по заведения и през зимата. Нулев е ефекта от тази забрана.
32 Софи Марсо 25.09.2012 | 12:21
Разбира се, че е така. А сега доколкото разбирам, зимата ще приспособяват заведенията с някакви сепциални стени, като прозрачни, които не се водят стени, а могат да се отварят по принцип, за да можели хората вътре да пушат, понеже по закон затворено е помещението с 4 стени. Аз пък като непушача няма да стъпя в тия заведения! Да си се кадят колкото искат, това е дискриминация тотална!
31 Софи Марсо 25.09.2012 | 12:20
"Ами да" - ама това са пълни глупости, което го говорите ;) Искате да кажете, че НИТО веднъж няма да излезте зимата на заведение ли:)) Боже, какви глупости!
30 Софи Марсо 25.09.2012 | 12:18
Зависи. У нас майка ми е дългогодишен пушач, но вътре в апартамента никога не се пуши.
29 Софи Марсо 25.09.2012 | 12:17
Това са абсолютни спекулации - всички заведения бяха пълни това лято, че дори и вътре. Според мен това е нарочно натъкмена стакмистика, която има за цел нарочна спекулация.
28 Georgi Hristov 25.09.2012 | 12:11
Няма как, хората предпочитат да си приготвят нещо в къши и да поканят гости!
27 Des Dimitrova 25.09.2012 | 12:03
Миро, сега виждаш пълни заведения именно, защото е топлият сезон. Не става дума за това кой до колко е пристрастен и не мога да разбера твоета безпочвена агресия. Аз също пуша, но забраната не ми пречи. Но да, като влезна в заведението и вътре е празно. Защо ли? А сега зимата ще е по-зле.. Плюс това тук говорим за цялостна статистика на заведенията в страната, а не заведенията в дадени градове.. Поздрави.
26 Софи Марсо 25.09.2012 | 11:58
Точно така! Хората няма да спрат да ходят по заведения, това е невъзможно, а и все пак отиват да консумират, а не само да пушат. На всичкото отгоре, ето че дори намаляват пушенето.
25 крива вежда 25.09.2012 | 11:53
Факт е в момента, че заведенията, които имат маси навън, се пълнят повече, именно поради тази причина - може да се пуше! Това държавата трябва да го разбере.
24 Лолита Набокова 25.09.2012 | 11:53
Аз пуша и това , че не се пуши в заведенията ми е много неприятно и за това започнах да ходя по - рядко
23 крива вежда 25.09.2012 | 11:51
Ама всички гледате здравето. Аз съм на мнение, че просто така си беше добре - места за пушачи, места за непушачи. Хората затвориха толкова пари за да разделят заведенията си, а сега тотална забрана за пушене, ами не мога да го разбера..
22 Софи Марсо 25.09.2012 | 11:49
Това е спекулация. Сигурна, че това е нагласена стакмистика. Как по целия свят заведенията не фалират, само нашите тука кръчмари щели да фалират!
21 крива вежда 25.09.2012 | 11:48
Ами да, и това е по-добре за джобовете на хората, рано или късно ще го осъзнаят, защото ще седнат на много по-отрупани маси, отколкото са сядали по кръчмите.
20 Надя Богданова 25.09.2012 | 11:45
Да спират цигарите,да не се правят на много интересни.Не стига,че работят за 400 лв,ми изпушват половината от тях..После децата им не са виждали нови обувки с години и се обличат от килата...
19 крива вежда 25.09.2012 | 11:45
Ами я се замислете хора, които пушите, дали изобщо ви се сяда в заведение, след като там няма да можете да запалите цигара? На това нещо сме свикнали години и невиждам как ще се изкорени.
18 Qka Tochilka 25.09.2012 | 11:44
Ами да! Така поне ще мога да си пуша на воля без да мръзна навън зимата!
17 Анита Кралева 25.09.2012 | 11:41
Със забраната пуша много по-малко, а не съм спряла да ходя по заведения!
16 Анита Кралева
Този коментар е маркиран като неуместен.
15 Стил иКласа 25.09.2012 | 11:38
Аз съм пушач и ми е кеф, че не ми смърдят дрехите като пепелник като ходя някъде!
14 Jana Kirova 25.09.2012 | 11:35
В никакъв случай няма да е същото, а пушачите ако до сега са излизали всеки ден, зимата ще излизат веднъж седмично, гаранция ти давам, че заведенията няма да са така пълни, каквито са били.
13 Jana Kirova 25.09.2012 | 11:34
Ами да,за какво да им пълним джобовете на кръчмарите.Сега влизахме зимата да се постоплим и да изпушим по 2-3 цигари, сега като така или иначе ще излизам навън, по-добре изобщо да не влизам.
12 Raya Nikova 25.09.2012 | 11:32
Така си е Хана! Взеха да свикват вече хората да пушат навън... даже им харесва, че не е толкова задимено в заведение!
11 Мирослав Борисов 25.09.2012 | 11:30
Вие чувате ли се какво говорите? 50%? Вие не ходите ли по заведения, защото не съм забелязал нищо такова, заведенията бяха пълни навсякъде, монтана, русе, сливен, шумен... Това ми прилича доста на платена статия :) И е малко смешно да се твърди, че ще има спад от 90% ?!? хаха направо икономиката на България ще се срине, защото страстните пушачи няма да могат да пуфкат в лицето на хората... а ми се струва, че в тая тема са писали само пристрастени, бизнесът няма да загина, не е имало 50% спад лятото и няма да има 90% зимата. От това дали ще се пуши зависи само вида на хората, който ще посетят заведенията. Компанията ни е от 10-тина човека и никой не пуши, преди не ходехме в затворени заведения, вече го правим, така правят и хиляди други хора, а някой обратното. да... 50% от хората ще се сменят,да... много ще са недоволни, но не... в дългосрочен план това няма да влияе негативно върху бизнеса, осъзнайте се..
10 Gotina Maca 25.09.2012 | 11:29
Направо не ги виждам... хората вече ще предпочетат да се събират по домовете си!
9 Hanna F 25.09.2012 | 11:28
Абе вие ок ли сте? Някой от вас пушач ли е? Има ли си пушач вкъщи? Аз имам и знам, че него не го спира забраната, дори в моловете. Големите търговски обекти са отворили достъпа до терасите си и вече всеки може да излезе на тях и да пуши. Абсурдни са тези твърдения за намалелите посетители. Извиват ръцете на властта с подобни твърдения.
8 Бранимира Калчева 25.09.2012 | 11:24
За здравето е добре, но с това решение ще се доведе до фалит голяма част от ресторантьорския бранш!
7 petq mileva 25.09.2012 | 11:23
Това не може да е вярно. Аз не се сещам някой пушач да се е отказал от заведенията, само защото вътре не се пуши. Точно за пушачите е най-полезно, защото по-рядко излизат за цигара и по-малко пушат, а по принцип павкат една през друга.
6 Desislava Stoyanova 25.09.2012 | 11:22
НАправо ги удари под кръста... много неприятно стана!
5 Radin Dimitrov 25.09.2012 | 11:19
Не само, че може, ами и ще го съсипе!
4 Gusanita Violeta 25.09.2012 | 11:17
Май най-големия кошмар за ресторантьорите се сбъдна, преди да бъде прокарана забраната те именно от това се опасяваха.
3 Liubo Lilov 25.09.2012 | 11:17
50% е намалял оборотът в лятно-есенния период, а представяте ли си какво ще се случи в зимният период?!Оборотът ще падне с минимум 90%, и заведенията едно по едно ще почнат да фалират.
2 Des Dimitrova 25.09.2012 | 11:16
Зимата да очакват от 70 до 80 % загуби..
1 pateshki ustni 25.09.2012 | 11:12
то това се очакваше , няма как .

ТВ програма

Кино

  • Сега Култура.БГ предаване за култура с...
  • 03:25 Домът на вярата Обидимски манастир...
  • 03:55 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 04:40 Мече в средата детски тв филм...
  • 04:55 Пристигане детски тв филм /Сърбия,...
  • 05:10 Томе и магическата прическа детски...
  • 05:25 Футболна фантазия детски тв филм...
  • 05:40 Телепазарен прозорец
  • Сега "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 04:45 "Ослепително слънце" - сериал /п./
  • 05:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 06:00 "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Присъда" - сериал, с.2, еп.12 /п./
  • Сега "Моето име е Мелек" - сериен филм
  • 03:15 "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
  • 05:20 "Пресечна точка" - публицистично...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.