Грандиозен скандал в популярната американска банка Goldman Sachs доведе до загуба от 2,15 млрд. долара от пазарната стойност на компанията само за една борсова сесия на Standard & Poor's 500, предаде Bloomberg.
Загубата е третата най-голяма в историята на Goldman Sachs за една борсова сесия.
Скандалът избухна след статия в The New York Times на бившия служител на банката Грег Смит. Той разкри с подробности какво е отношението на висшия мениджмънт на банката към клиентите и към управлението на бизнеса като цяло.
По думите на Смит през последната година той е станал свидетел как поне петима директори на банката са говорели за клиентите си като за "марионетки" и единствено като средство за трупане на повече пари на всяка цена.
"Поразяващо е как големите клечки буквално не вдяват – ако клиентът загуби доверие в теб, край – няма да го върнеш обратно", пише Смит.
От своя страна главният изпълнителен директор на Goldman Sachs Лойд Бланкфейн каза, че разкритията на Смит не касаят ценностите, проповядвани от банката. Смит е уволнен за "подриване на работния морал".
Статията на Смит идва точно след като Goldman Sachs публикува списък с 39 препоръки как да подобри отношенията си с клиенти. Материалът набързо беше разпространен на Уолстрийт, а анонимен служител на Bank of America твърди, че ръководството на банката е забранило на служителите си да пращат копия до клиенти.