Българите още възпитават с шамари и дърпане на уши

Дори и висшистите биха напляскали детето си с възпитателна цел

по статията работи: Филипа Тодева | 12.03.2012 | 12:11

68% от българите биха ударили шамар или издърпали ухото на детето си с възпитателна цел. Дори и хората с висше образование одобряват прилагането на такива мерки на "минимално насилие". Това показва допитване на НЦИОМ, цитирано от БТА.

Този модел на възпитание среща одобрението на възрастните от всички поколения.

Над 90% от запитаните 1000 респонденти са на мнение, че децата не бива да бъдат оставяни без надзор до навършването на 8-годишна възраст.

Засилен надзор до навършването на 12-годишна възраст е необходим според 83%, а 85% смятат, че до 14 години, след 20 часа с децата трябва да има възрастен.

Това сочат още резултатите от национално представително проучване за идеите, заложени в проекта на Закона за детето. Вторичният прочит на данните от настоящото изследване показва, обаче, наличието на противоречиви нагласи.

От една страна, 83% смятат за неприемливо родителите да упражняват насилие и силови възпитателни методи, от друга страна – 65% от същите тези, които не приемат насилието в семейството, одобряват използването на така нареченото "минимално насилие” (шамар, напляскване, издърпване на ухо и т.н.).

Това косвено означава, че сред немалка част от хората по въпроса има "двоен морал”, уточнява още Агенция "Фокус". От една страна, те намират за допустимо минималното насилие към деца, а в същото време не приемат да се използва насилие, принуда и други методи, които накърняват достойнството на детето. Очевидно повечето родители, упражняващи минимално насилие, имат персонално усещане, че упражняват контрол върху ситуацията.

Но дали подобна субективна оценка е вярна?

Близо 60% от интервюираните българи посочват, че е нужно при развод специалисти психолози или специалисти в областта на политиките за децата, да следят за спазване на правата им и да ги защитават. Жените по-често от мъжете настояват за експертна намеса.

Подобна е позицията и на образованите респонденти, както и на живеещите в малките градове и в селата. Главно субективни се оказват причините, поради които различни обществени групи са склонни да подкрепят идеята вещи лица да следят за защита на правата на детето след развода.

Сред предложенията за формулиране на конкретни права на детето в проектозакона, най-висока подкрепа от страна на обществото получава правото на закрила на детето срещу въвличането му в политически, религиозни и синдикални дейности. Това предложение е одобрявано от 93% от българите.

По-слаба подкрепа (от 43%) регистрираме за предложението детето да може да съди родителите си, ако са нарушени негови основни права. Сред приемащите подобна мярка преобладават млади и образовани хора, несемейни и жители на градовете.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


158 amber sky 29.04.2014 | 18:35
навсякъде има такива които възпитават чрез насилие дори в страните където за това отнемат деца от родителите
157 Dwight Yorke 13.03.2012 | 10:34
Да, наистина не е редно.
156 Иван Ангелов 13.03.2012 | 10:34
155 Jason Bourne 13.03.2012 | 10:34
Да, най-добрия учител е.
154 Dwight Yorke 13.03.2012 | 10:33
Подразбира се да ти кажа.
153 Иван Ангелов 13.03.2012 | 10:33
Да, не е лошо като идея.
152 Jason Bourne 13.03.2012 | 10:33
Да, но не бива да ги научаваме на лошо.
151 Dwight Yorke 13.03.2012 | 10:32
Мечето от снимката казва всичко.
150 Иван Ангелов 13.03.2012 | 10:31
За съжаление има много такива родители.
149 Jason Bourne 13.03.2012 | 10:31
Такива сме българите, няма какво да се чудим и сърди на себе си.
148 La Bicha 12.03.2012 | 16:39
някои деца нарочно се противопоставят и са непукисти, тогава става страшно
147 La Bicha 12.03.2012 | 16:36
ужас това е повече от потресаващо!! как няма да е с психически отколонения горкото дете!! но тук не говорим за такова пребиване, а за леки поплясквания или бутавен по дупето
146 Kokita Bebita 12.03.2012 | 16:36
Пак ви казвам. Двете неща нямат връзка. Просто има жени, които природата ги е дарила със способността и качествата да са перфектни майки. Няма значение раса, религия, възраст или научна степен.
145 La Bicha 12.03.2012 | 16:34
Бреме ли?? Не мисля!! Това е единственото смислено нещо, което остава след теб - твоят наследник. Мисля, че това ще бъде най-голямото предизивикателство в живота ми и най-голямото щастие едновременно.
144 La Bicha 12.03.2012 | 16:32
Именно, по-бързо е до плесен и толкова. Само дето то няма да запомни шамар толкова, колкото ще запомни една забележка или разговора
143 La Bicha 12.03.2012 | 16:31
Всеки си има собсъвен подход стига да няма побойща и домашно насиелие!
142 Дара Арнаудова 12.03.2012 | 16:30
Не искам и да си го представям. А и такива комплексари не бива да се слагат под общ знаменател с останалите родители.
141 Mitko Peev 12.03.2012 | 16:27
Безспорно, но това май идва като израз на гузна съвест. Животът стана такъв, че все по-малко време остава за общуването с децата.
140 Dobri Jotev 12.03.2012 | 16:21
Защо всички се съсредоточавате върху шамаросването - за всички е ясно, че от него няма файда, но и няма майка с желязна нервна система, която безучастно да гледа как детето й шари стенитес флумастер или бърка в купата на кучето. По-страшно е словестното насилие и все си мисля, че ако ни учат от рано всички бихме свикнали да преодоляваме пристъпите на ярост. Аз броя от 1 до 10 и повечето пъти помага.
139 Дария Божилова 12.03.2012 | 16:14
Хайде да не се лъжем. Деца се правят, изхождайки от идеята, че те са извор на радост, че осмислят живота ни или с тяхната поява целим да заздравим влошаващите се взаимоотношиеня с партньора. И какво става. В един момент се оказва, че нещата не стоят както сме ги мислели. Отглеждането и най-вече възпитаването на дете е огромно бреме.
138 Христея Бакалова 12.03.2012 | 16:09
По-добре един лек тупаник отколкото да му се крещи. Не че дедето ще обърне внимание на кое да е от двете.
137 Steffi To 12.03.2012 | 16:06
Повярвай ми - ако не го научиш на респект по един или друг начин, твоята психика ще се увреди.
136 pushit realgood 12.03.2012 | 15:56
то боя изгражда, не е да разглежда!
135 Emily Reed 12.03.2012 | 15:42
Така е, това са крайности, при това тези сериозни побоища и сега предполагат отнемане на детето.
134 Emily Reed 12.03.2012 | 15:37
Това, че биха ударили шамар, не означава, че го правят или че така възпитават децата си. Аз съм на мнение, че днес повече глезим децата си.
133 синята коалиция 12.03.2012 | 15:34
да има равновесие викаш :)
132 мрачен интелектуалец 12.03.2012 | 15:30
важен въпрос :)
131 мрачен интелектуалец 12.03.2012 | 15:29
това е много важно и никой не го спомена в коментара си! а много малко са готови за такова нещо, но въпреки всичко имат деца
130 печено агнешко 12.03.2012 | 15:28
ама тебе май малко са те били :)
129 Слав Богомилов 12.03.2012 | 15:22
Както не е редно и угаждаш на всеки каприз.
128 bezpristrastno mnenie 12.03.2012 | 15:13
много далече отиде
127 Елемаг Електриков 12.03.2012 | 15:12
бил е не религиозен, а идиот
126 Елемаг Електриков 12.03.2012 | 15:12
да, така трябва, да има баланс
125 Елемаг Електриков 12.03.2012 | 15:11
нормално е, така са ни възпитавали и нас
124 bezpristrastno mnenie 12.03.2012 | 15:11
Затова човек трябва да мисли добре преди да предприемем важната крачка да има деца и ясно да осъзнава отговороността която го чака и да знае че трявба да се въоръжи с голямо търпение и стабилна психика.
123 Diana Nenova 12.03.2012 | 15:10
Винаги по-строгият е лошото ченге и се знае, че при него номерата не минават.
122 dream on 12.03.2012 | 15:07
Ами те повечето хора тук се изказват против насилието и изхождат от идеята че с шамари и дърпане на уши се започва. Щом вие не прилагате крайни мерки, значи критките към възпитание на деца, не се отнасят за вас. не ги приемайте лично
121 dream on 12.03.2012 | 15:04
Диана, потупвай си детето, щом за теб това е начинът, то по-нататък това ще ти се върне по един или друг начин като порасне
120 dream on 12.03.2012 | 15:02
това са такива които не оценяват какво имат
119 dream on 12.03.2012 | 15:01
щом е бил крайно религиозен, такива хора могат да бъдат много жестоки
118 dream on 12.03.2012 | 15:00
най-важно е детето да бъде възпитавано от двама родители - баща и майка. Едиият да влиза в ролята на "доброто ченге" , а другия ще бъде "лошото ченге".
117 dream on 12.03.2012 | 14:59
зависи как го възприема детето, някои подърпвания на ушенца могат да са много болезнени
116 dream on 12.03.2012 | 14:57
така е , има много буйни деца, при които разговорите нямат зна
115 известна личност 12.03.2012 | 14:56
По-възможно е да изгради хладнокръвен престъпник и убиец.
114 dream on 12.03.2012 | 14:56
да приемем че е гримирано
113 печено агнешко 12.03.2012 | 14:56
стигне ли се до превъзпитание...
112 властен олигарх 12.03.2012 | 14:56
Психар абсолютен е бил баща и на тази.
111 Средновековен Рицар 12.03.2012 | 14:55
Да, отвращавам се от такива родители.
110 melrose place 12.03.2012 | 14:55
и забравих да кажа, че сега тя не е много добре психически
109 известна личност 12.03.2012 | 14:55
Това да биеш детето си е уникална простотия!
108 властен олигарх 12.03.2012 | 14:55
С бой си служат по-слабите родители, които не знаят как да превъзпитат децата си.
107 Средновековен Рицар 12.03.2012 | 14:54
Боя е краен вариант и много грешен подход към възпитаване.
106 melrose place 12.03.2012 | 14:54
Като бях малка имах една приятелка,чийто баща беше крайно религиозен и я биеше с пръчка за най-малкото нещо. Веднъж я преби пред очите ми защото си била сложила гланц за устни. Аз бях потресена. Тогава бяхме на 15-16 години
105 meden rudnik 12.03.2012 | 14:54
Напротив, стига да е в определени граници си е точно средство "антиразглезено" дете.
104 meden rudnik 12.03.2012 | 14:53
Е, сега, ако са ги изнасилвали е друго вече!
103 синята коалиция 12.03.2012 | 14:52
само донякъде
102 meden rudnik 12.03.2012 | 14:52
Значи малко възпитателни филми си гледала, моето момиче!
101 dream on 12.03.2012 | 14:52
шамари и дърпане на уши пак не е сериозно, намират се изроди които оше бият децата си с колани и пръчки.
100 meden rudnik 12.03.2012 | 14:52
Това дете на снимката гримирано или си е баш шамарено...?
99 bezpristrastno mnenie 12.03.2012 | 14:51
да биеш детето си означава да проявяваш слабост. Аз отричам този метод на възпитание, защото така само може да с увреди детската психика
98 meden rudnik 12.03.2012 | 14:51
Някой сега ще каже, че боят съставя характера на човека - и до някъде ще е прав!
97 bezpristrastno mnenie 12.03.2012 | 14:50
подобен случай имах с детето на моя приятелка, тя го удари един път ,а той ѝ отговаря: "не ме боли". Просто боят не е решение
96 otec natanail 12.03.2012 | 14:50
Боят възпитава - трябва да го приемете!
95 otec natanail 12.03.2012 | 14:49
Да да да! Колко се прави, по дяволите!
94 otec natanail 12.03.2012 | 14:49
Е да, ама някои хора си го правят редовно!
93 мрачен интелектуалец 12.03.2012 | 14:46
понакога трябва малко шамарче по дупето или дърпане на ухото
92 печено агнешко 12.03.2012 | 14:46
май нямаш деца :)
91 otec natanail 12.03.2012 | 14:45
Скривай се в клетката, моме!
90 синята коалиция 12.03.2012 | 14:45
значи това дете е яло прекалено много бой преди това :)
89 otec natanail 12.03.2012 | 14:44
Как ще си биеш детето - тия хора нормални ли са? В крайна сметка това са собствените им деца!
88 Diana Nenova 12.03.2012 | 14:41
Ако човек не си знае тежестта на ръката може и от това да е. Системно битите деца имат много ниски прагове на чувствителност и някои от тях наистина стават хладнокръвни убийци, но това са клинични случаи.
87 Diana Nenova 12.03.2012 | 14:38
Да си родител не е лесно! Племенникът ми е изключително палаво дете и доста често го пошляпват, но и това не помага, стига се дори до комичната ситуация, в която отговаря на баща си - ще ме биеш ли или да си лягам, че ми се спи, или пък дръпни ми другото ухо, че това вече ме боли... Понякога децата правят "бели", защото искат внимание, а боят не е универсален "лек".
86 Диана Кунева 12.03.2012 | 14:31
Успокоителни щяха да ми трябват, ако след като прочета подобен коментар се ядосвах и изливах агресията си на околните. Да имаш смелостта да изразиш мнение противно на тълпата, която се съгласява едва ли не със всичко написано и излиза, че в тая държава само светци живеят, не е за успокоителни. Моля не отклонявайте темата, приятен ден.
85 Alena Bukva 12.03.2012 | 14:29
Искра, всички тук те разбираме, поне аз със сигурност. Просто всеки има различни виждане за възпитанието и за децата, не може да се наложи едно мнение:)
84 Alena Bukva 12.03.2012 | 14:29
това е грешката -да почнеш първо с шамарите, а не с обяненията!! ако все пак наиситна детето не се разбира от дума едно шамарче по дупето няма да му стане нищо
83 kalina manolova 12.03.2012 | 14:27
това не е правилно,да:)
82 kalina manolova 12.03.2012 | 14:26
наистина,все едно са се наговорили
81 kalina manolova 12.03.2012 | 14:25
по някога наистина няма друг начин,много са твърдоглави и своенравни
80 Alena Bukva 12.03.2012 | 14:25
искра наиситна ли това първо ти идва на ум, когато го видиш да посяга към горещата фурна? не може ли само го дръпнеш и да му кажеш, че тук не може да пипа, дори ако трябва и пръст му размахай? колкото и да не разбира, пак ще го разбере това.
79 kalina manolova 12.03.2012 | 14:23
да,едно шамарче или ушенце нищо не значи
78 Alena Bukva 12.03.2012 | 14:22
Искра, никой не е казал, че е лесно да си родител...даже напротив. То от малко ако го изпускаш, както ти казваш, не знам като голямо какво ще го правиш, когато няма да можеш и да го напляскаш?
77 печено агнешко 12.03.2012 | 14:22
интересно е как като си навиете едно на пръста и го повтаряте до дупка :)
76 kalina manolova 12.03.2012 | 14:20
мен са ми плясвали шамарчета като съвсем малка,аз естествено,не ги помня,не съм станала социопат или сериен убиец!
75 Alena Bukva 12.03.2012 | 14:20
и на мен така ми се струва, но все пак това не значи, че нямат право на мнение. Все пак всички сме били деца и имаме родители.
74 kalina manolova 12.03.2012 | 14:19
73 Alena Bukva 12.03.2012 | 14:18
разбира се, че не е бой!! понякога наиситна се налага, защото малките не осъзнават какво точно им се случва и какво им обясняваш и се лигавят
72 kalina manolova 12.03.2012 | 14:18
и аз така мисля
71 Диана Кунева 12.03.2012 | 14:18
да естествено, че обясняваш 300 пъти, но и 1000 да обясниш това е дете, за него всичко е игра и е интересно, то не разбира какво означава опасно докато не се опари или не падне, не винаги се налага да дръпнеш ухо за щастие, но трябва да има респект от родителите, за да могат да го предпазят от милионите опасности, които могат да му се случат
70 kalina manolova 12.03.2012 | 14:17
друга песен ще запееш като си имаш дете
69 Alena Bukva 12.03.2012 | 14:17
така е, съгласна съм с твоето мнение. много зависи как са те възпитавали и това винаги да стремиш да си най-добрия родител, защото всяко дете рано или късно го оценява и му проличава на какво си го възпитал
68 Alena Bukva 12.03.2012 | 14:16
не опира до интелекта, а до съзнанието на родителя.
67 kalina manolova 12.03.2012 | 14:15
ако детето е на година и половина-две,повярвай ми,колкото и да обясняваш-е безсмислено
66 Alena Bukva 12.03.2012 | 14:15
не говорим за насилие и побойща, а за плясване и дърпане на ушето понякога. правете разликата!
65 kalina manolova 12.03.2012 | 14:14
много съм далеч от мисълта,че ако плеснеш детето през ръцете за да не бърка в контакта или каквото и да е,което би го наранило, би го направило сериен убиец!пак ще попитам,ти имаш ли деца?
64 Alena Bukva 12.03.2012 | 14:14
не е от шамарчето или пялскането през ръката със сигурност!
63 Alena Bukva 12.03.2012 | 14:13
да това е важен въпрос?
62 volna pipiruda 12.03.2012 | 14:13
това не може да е начин на възпитание ... насилие и агресия от страна на родители превърна младежите в агресивни хлапета , които се бия и псуват
61 Alena Bukva 12.03.2012 | 14:12
все си мисля, че трябва да опиташ да му обясниш всичко ако трябва по 300 пъти, преди да преминеш към леко плясване, дърпане на уше или шамар по дупето. не че и мен не са ме плясвали, но съвсем малко. Неизбежно е но преди това трябва да се опита по по-човешкия начин с обяснение
60 kalina manolova 12.03.2012 | 14:11
а имаш ли деца?
59 мрачен интелектуалец 12.03.2012 | 14:09
мисля, че на тебе ти трябва успокоително
58 kalina manolova 12.03.2012 | 14:08
и аз така мисля!според мен явно 95 процента от коментиралите тук просто нямат деца!!!как да обясниш на някое малко дете да не прави това,за да не се нарани!ако не го свързва със заплаха от шамар-ще го направи!
57 cvetan nikolaev 12.03.2012 | 14:03
и аз съм с вас,по добре да му дръпнеш ухото или да му удариш някой шамар,няма нищо ненормално в това!
56 Христина Желева 12.03.2012 | 14:02
напълно подкрепям мнението ти!!!не трябва да се смесват понятията насилие и възпитание!!!не одобрявам в никакъв случай насилието,но да обясниш нагледно с леко цапване през ръката,че говориш сериозно на детето е съвсем друго!!!
55 Христина Желева 12.03.2012 | 13:59
дано и никога не ти се налага!
54 Диана Кунева 12.03.2012 | 13:58
леле колко коментари с порицания за "лошите" родители, които удрят шамар по дупето или опъват ухото на детето си, че и статията такава, абе вие нормални ли сте?! или нямате деца или сте на успокоителни от както са се родили и всичките ви емоции са затъпени, да дръпнеш ухо е много далеч от бой и насилие над детето, определено има ситуации в които обясненията не помагат, търпението не помага, нищо не помага, децата в днешно време са доста по-трудни, развиват се много бързо, искат да се налагат и са обградени от липса на ред като цяло в света в който живеем и далеч не са ангелчета на които като им обясниш нещо си сядат на дупето и не бъркат в контакта, предпочитам да дръпна ухо веднъж, отколкото да си навре пръстите там и да го удари ток веднъж, и при все това си мнение твърдя, че съм добра майка и сина ми е изключително обичано дете, както убедена съм на още много родители които видиш ли си позволяват да дръпнат ухо понякога!
53 Карла Христова 12.03.2012 | 13:56
Не мога да си представя как ще посегна на детето си, независимо какво е направило.
52 мрачен интелектуалец 12.03.2012 | 13:55
или дърпане на уши
51 печено агнешко 12.03.2012 | 13:54
ти ни оправи :)
50 синята коалиция 12.03.2012 | 13:54
нашите родители като са възпитавани по този начин, да не са станали убийци?
49 печено агнешко 12.03.2012 | 13:53
не "май"! ами не е така :)
48 Mer Zlatkova 12.03.2012 | 13:42
Ако не разбират от дума, от бой два пъти по-малко ще разберат.
47 известна личност 12.03.2012 | 13:24
Някои дори не познават добре децата си, но въпреки това ги бият. Това не е правилно.
46 властен олигарх 12.03.2012 | 13:24
Важното е тези, които прилагат този метод да го разберат.
45 Romina Aleksandrova 12.03.2012 | 13:24
Най-лошото е, че втори дубъл да бъдеш родител няма, а и всичко зависи от това как самият теб са те възпитавали.
44 Средновековен Рицар 12.03.2012 | 13:24
Да, наистина доста често трябва да им се повтаря.
43 iskra radeva 12.03.2012 | 13:23
абе май не е точно така
42 известна личност 12.03.2012 | 13:23
Спорта е много добър учител, защото по този начин децата изразходват енергията си и няма толкова агресия в тях.
41 iskra radeva 12.03.2012 | 13:23
не мисля,че това опира до интелекта
40 властен олигарх 12.03.2012 | 13:23
Точно така и аз съм на това мнение.
39 Средновековен Рицар 12.03.2012 | 13:22
Което е много жалко и те самите са за бой.
38 известна личност 12.03.2012 | 13:22
И после защо тези деца стават хладнокръвни убийци и престъпници, като пораснат...
37 iskra radeva 12.03.2012 | 13:22
и аз се опитвам това да обясня на всички хора тук,всичко е комплексно и много зависи и от детето
36 властен олигарх 12.03.2012 | 13:22
Като не могат да си служат добре с думите, то с бой ще бъде. Така е най-лесно и най-неправилно.
35 Средновековен Рицар 12.03.2012 | 13:21
По-голямата част от българите имат нисък интелект, така че не се учудвам.
34 iskra radeva 12.03.2012 | 13:21
шамарът не е решение,особено ако детето е над 3-4 години!тогава разбират всичко и можеш да им обясниш!при по-малките,които пипат всичко пак обясняваш,но те просто те игнорират
33 iskra radeva 12.03.2012 | 13:20
наистина не е редно
32 iskra radeva 12.03.2012 | 13:19
а ако детето вече е над 3 годинки примерно и разбира,тогава съм напълно съгласна да му обясня ако ще и по 20 пъти защо нещо е правилно,а друго-грешно
31 iskra radeva 12.03.2012 | 13:16
а ако децата още не разбират от думите?а искаш да имат страх от даден предмет защото знаеш,че ще се наранят с него?какъв е начинът?
30 нова надежда 12.03.2012 | 13:15
Докато социалните не започнат да наказват за шамар, нещата все ще са зле за децата. Шамарът, особено не публично място, може да е много унизителен.
29 iskra radeva 12.03.2012 | 13:14
по принцип аз също съм против боя на децата,но дете на 1-2 години ако го плясна леко през ръчичките защото се опитва да отвори примерно горещата фурна,това пак ли е бой?
28 iskra radeva 12.03.2012 | 13:12
да,но ако е още малко дори за спорт,а усещаш,че го изпускаш и ти се качва на главата,не разбира от дума,нито от 2,нито от 200?
27 iskra radeva 12.03.2012 | 13:11
от шамар до шамар балкан разлика,струва ми се,че всички,коментирали тук,нямат деца
26 iskra radeva 12.03.2012 | 13:10
а ако дръпнеш ухо на дете на 2 годинки примерно,това бой ли е?
25 iskra radeva 12.03.2012 | 13:09
не само ограничените,възпитаните също си изпускат ръката по някога
24 iskra radeva 12.03.2012 | 13:08
според мен боят не,но шамар по дупето не смятам за кой знае колко страшно нещо!
23 iskra radeva 12.03.2012 | 13:07
аз съм на мнение,че има деца,които са толкова оттървани и разглезени,че по някога нито говоренето,нито наказанието помагат!тогава как да бъдат възпитавани?
22 казанлъшка роза 12.03.2012 | 13:04
агресията не води до нищо добро
21 казанлъшка роза 12.03.2012 | 13:00
Боя не е начин за възпитание
20 Веси Иванкова 12.03.2012 | 12:38
такива не стават за родители, не им достига достатъчно акъл, за да проведат един нормален разговор. не им стига търпение, за да отделят време на детето си и да го научат кое е правилно и кое не.
19 Веси Иванкова 12.03.2012 | 12:37
Така си е. Всичко си е до характер и до човек.
18 Milica Georg 12.03.2012 | 12:35
Това че сме изнервени не е оправдание. Именно в грижите и общуването си с децата трябва да търсим разтуха от стреса, а не като им крещим и ги бием, а те ни отмъщават превръщайки се в социопати.
17 Христея Бакалова 12.03.2012 | 12:32
Агресията не е до образование. Ей тая заран се разминавам с една ромка с три малки дечица и ме порази нежността, с която си ги викаше.
16 Калина Галинова 12.03.2012 | 12:31
Абсолютно съм съгласна. Общуването с детето като с възрастен е най-важно! :)
15 Дара Арнаудова 12.03.2012 | 12:30
Хора са станали много изнервени и това се отразява в поведението им, но рядко виждам жени, които гълчат децата си на публични места. Българката по принцип е много грижовна и нежна майка.
14 Калина Галинова 12.03.2012 | 12:30
Както и не е много редно да ги превръщаме в малки роби. Няма понятие като "успешно наказание". Децата са хора, с които трябва да се общува отговорно. И следствието от белята може да е сериозен разговор за последствията от нея, а не нещо като механичен насилствен труд.
13 melrose place 12.03.2012 | 12:29
съгласна съм с теб. много хора стават родители преди да са започнали да мислят като зрели хора и това рефлектира върху начина на възпитаване който в повечето случаи е погрешен.
12 melrose place 12.03.2012 | 12:27
обикновено ограничените хора посягат към боя като възпитателен метод. трябва да има мерки против това
11 Калина Галинова 12.03.2012 | 12:27
Всъщност в агресията няма нищо лошо. Всеки човек я проявява, но по различен начин. Ранната детска възраст е времето, в което трябва да бъде насочена към спортове или по-градивни занимания. Много е грешно да казваме "Не на агресията" или други подобни негативни композиции. Най-малкото, защото мозъкът не възприема "НЕ".
10 dream on 12.03.2012 | 12:26
който бие детето си значи е слаб и не знае как да възпитава
9 Kokita Bebita 12.03.2012 | 12:26
Твърдо смятам, че НЕ всеки родител знае как да си гледа детето. Всеки го кара на лична преценка, а тя не винаги е най-добрата за детето. Има хора, които никога не е трябвало да стават родители.
8 bezpristrastno mnenie 12.03.2012 | 12:26
да, трябва да се говори. лошото е че някои родители направо почват с шамарите вместо да обяснят нормално защо не бива да се прави еди-как-си
7 bezpristrastno mnenie 12.03.2012 | 12:25
трябва да им се обръща внимание, в това е ключът
6 bezpristrastno mnenie 12.03.2012 | 12:24
за съжаление това е вярно, виждала съм с очите си как някои мои приятелки бият шамари на децата си
5 Steffi To 12.03.2012 | 12:24
Смятам, че много зависи от поведението на самото дете, а по-буйните трябва да изразходват някъде излишъка от енергия. Примерно в някакъв спорт. Така ще се научат и на малко дисциплина.
4 Зорница Вичева 12.03.2012 | 12:18
Боят е най-грешното възпитание, което се прилага. Така се създават непреодолими страхове и комплекси в децата, които по-късно рефлектират. Агресията поражда агресия. Затова ни е такова обществото, защото от малки си бием децата. а могат да бъдат наказани доста по-успешно и безтравмено, когато направят беля - примерно да чистят, да се трудят и т.н.
3 Mer Zlatkova 12.03.2012 | 12:17
Децата не се трогват особено от плесниците. По-добре е родителите да им говорят и обясняват, ако трябва и по няколко пъти.
2 plevenska rusoglava 12.03.2012 | 12:15
Не е редно така да се възпитават децата ....
1 трендафил акациев 12.03.2012 | 12:13
Всеки родител си знае как да си гледа детето!Нито съм "за",нито съм "против"

ТВ програма

Кино

  • Сега Снежен свят тв филм /19 епизод/
  • 16:00 Тревожност тв филм /11 епизод/п/...
  • 17:00 Говори сега следобеден блок
  • 19:50 Разкажи ми приказка предаване за...
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:30 След новините
  • 20:45 Спортни новини
  • 21:00 Селско кабаре игрален филм...
  • Сега ПРЕМИЕРА: "Коледа в Хайделберг" -...
  • 16:00 "COOLt" - лайфстайл предаване с...
  • 17:00 "Как да се омъжиш за милиардер" -...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 19:30 bTV Репортерите - поредица за...
  • 20:00 "Ловецът: Ледената война" -...
  • 22:30 "Лошият Дядо Коледа" - комедия,...
  • 00:30 "Коледата отменена" - комедия,...
  • Сега "Макс" - с уч. на Томас Хейдън...
  • 17:00 "Съдби на кръстопът" - предаване на...
  • 18:00 "Ничия земя" - предаване
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 19:20 Темата на NOVA
  • 20:00 "Круиз в джунглата" - с уч. на...
  • 22:30 "Мисията невъзможна 3" - с уч. на...
  • 01:00 "Ловци на духове: Наследство" - с...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.