Всяка жена носи в чантата си прах за пране?!

Връчиха награди за утвърждаване на положителния образ на жените в рекламата

по статията работи: iNews.bg | 19.10.2012 | 13:15  3 Виж всички снимки

Всяка жена носи в чантата си прах за пране. Единствената тема за разговор между приятелки е как ухае омекотителят им. Сънищата на всяка домакиня са пълни със супи и полуфабрикати. Момичетата мечтаят да се разхождат по бельо под ръка с мъж, благодарни, че не им се налага да работят. Това са само част от стереотипите за жените, наложени от рекламните кампании.

Именно заради това информационното бюро на Европейския парламент в България организира кункурс за положителен образ на жените в рекламата и маркетинга. Страната ни е втората в ЕС, след Италия, която връчва такива отличия.

Едва четирима участници се конкурираха в две категории. Наградата за телевизионен продукт взе проектът на Jobtiger "50 интервюта с жени”, преборвайки конкуренцията на "Часът на мама” по bTV и "Investbook” на Bulgaria on air. В категорията рекламна кампания имаше две номинации, и двете на "УникредитБулбанк” - за два проекта от кампанията им "Истински герои” - "Моят личен банкер” и "Моята майка” като наградата взе първият проект. Главният оперативен директор на "УниКредит Булбанк” Андреа Казини изтъкна, че 70% от служителите и 50% от висшия мениджмънт на финансовата институция са жени.

"Доверието към жените помага на икономиката”, заяви евродепутатът Антония Първанова, която е председател на журито. Ако делът на жените в бордовете на компаниите се увеличи с 20%, това ще доведе до 10% ръст на печалбата за съответната компания и до 7% ръст на икономиката на държавата, изтъкна Първанова.

Клубът е момчешки, каза тя пред iNews. Необходими са законодателни промени на ниво ЕС, за да се промени това, защото явно няма да стане с добри намерения, обясни евродепутатът, визирайки квотите за жени във високите етажи на управление на компаниите.

Интервю с Антония Първанова, която е член на Комисията по правата на женитите и равенството между половете в ЕП, относно стереотипите в образа на жените в рекламите и медиите, неравното заплащане между двата пола и квотите очаквайте скоро в iNews!


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


14 стефан рогошов 19.10.2012 | 16:26
аз лично не познавам нито една такава жена, добре, че не гледат явно много реклами
13 velvet boots 19.10.2012 | 15:52
Много интересен конкурс. Колкот по-голямо е доверието към жените, толкова по-добре за икономиката.
12 crazy fish 19.10.2012 | 15:05
Определено. До ден днешен се чудя на акъла на рекламодатели с подобна идея, да рекламират определени продукти. Не, че жената не трябва или не може да пере, чисти и готви, но това определено не е основната й идея за съществуване ;))
11 crazy fish 19.10.2012 | 15:03
И на мен ми е странно. Но да ти кажа установявам, че все още има много мъже, че и жени с подобни закостенели разбирания...жалко, много жалко. Явно при тях еволюирането е спряло. Това са неща, отдавна отвърдени и приети по широкия свят. :)
10 crazy fish 19.10.2012 | 15:02
"Ако делът на жените в бордовете на компаниите се увеличи с 20%, това ще доведе до 10% ръст на печалбата за съответната компания и до 7% ръст на икономиката на държавата, изтъкна Първанова." - Много интересно:) Явно приноса на жените наистина е доста по-голям отколкото съм предполагала!
9 Milica Georg 19.10.2012 | 14:52
Определено има нужда от такива награди и по-креативни реклами, самите фирми ще спечелят от това. Аман от култови послания от сорта на "Скъпа, ти не си миялна машина" или пък леля Мара с праха за пране?!
8 Станимир Боев 19.10.2012 | 14:47
Аз съм за протест! не само заради рекламите, в които сме алкохолици, ами и заради дискриминацията на тези награди. рекламите обиждали жените... един трезво мислещ индивид няма да се обиди от реклама на каквато и да е фирма, освен ако не се идентифицира с нея
7 Ivailo Nedev 19.10.2012 | 13:44
По тази логика и ние, мъжете, трябва да се вдигнем на протест, защото масово в рекламите сме представени като алкохолици, които се наливат с тонове бира.
6 Sava Karaivanova 19.10.2012 | 13:42
Въпросните стереотипи, изброени толкова забавно в първия абзац, са се наложили преди 50 години в САЩ, когато повечето жени са били домакини. Днес те будят само смях и гняв у дамите, които се стремят да изчистят образа си от дебелия слой клишета.
5 Веси Иванкова 19.10.2012 | 13:37
Много ми е странно и нелепо в 21 век да се борим за равноправие на половете. Мислих си, че това с по-високите заплати на мъжете и по-честият им избор за ръководни лица е отживелица, но явно съм бъркала. И все пак си мисля, че ако една жена има наистина много добри качества, ще бъде предпочетена. Може би тази дискриминация има и положителна нотка - в случая, че отсява само най-добрите жени. Лошо е, ако не им се дава шанс на сексистко ниво.
4 Jana Kirova 19.10.2012 | 13:32
Трябва наистина да има равенство между жените и мъжете и равен професионален шанс, а за стереотипите в тези реклами мога да се съглася, че са нелепи, но кой взема на сериозно рекламата?!
3 Таня Братоева 19.10.2012 | 13:28
" Ако делът на жените в бордовете на компаниите се увеличи с 20%, това ще доведе до 10% ръст на печалбата за съответната компания и до 7% ръст на икономиката на държавата, изтъкна Първанова." Затова само можем да си мечтаем сега!
2 marina popova 19.10.2012 | 13:22
Рекламата за майката на "Уникредит" наистина е добра!
1 b g
Този коментар е маркиран като неуместен.

ТВ програма

Кино

  • Сега Имате среща с ... Диана Любенова...
  • 18:45 Спорт ТОТО
  • 19:00 С БНТ завинаги
  • 19:50 Разкажи ми приказка предаване за...
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:30 След новините
  • 20:45 Спортни новини
  • 21:00 БГ киновечер: Всичко за сина ми тв...
  • Сега "120 минути" - публицистично...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 19:40 "Защо, господин министър?" -...
  • 20:00 "Леден път" - екшън, трилър,...
  • 22:30 "Море в пламъци" - екшън, трилър...
  • 00:40 "Специален отдел Q: Ловци на...
  • 03:20 "120 минути" - публицистично...
  • 05:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • Сега "На фокус с Лора Крумова" -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 19:40 На фокус след новините
  • 20:00 "Твърде лично 2" - с уч. на Лиъм...
  • 22:00 "Превъзходството на Борн" - с уч....
  • 00:10 "Ангел на възмездието" - с уч. на...
  • 02:00 "Шоколадови сърца" - с уч. на...
  • 03:50 "Съдби на кръстопът" - предаване на...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.