По-голямата част от ромските и бедните деца у нас няма да остават необразовани и ще имат по-големи шансове за реализация в живота. Това става ясно от приетата днес от Министерския съвет Национална стратегия за учене през целия живот 2014–2020 г.
В нея се поставя амбициозната цел до след 6 години 90% от малчуганите да ходят на детската градина и на предучилищна.
Според различни проучвания през годините именно децата от малцинствата най-често не посещават забавачките след и това и училище. Другата причина за отпадането на малките образователната система е именно бедността.
В документа е записано, че до 2020 година процентът на напусналите училище трябва да падне под 11%, като през 2012 г. той е бил над 12%.
Стратегията предвижда и мерки за увеличаване на грамотността и практическите знания на учениците. До крайния срок, в който ще се прилага документът, трябва да се намали броят на 15-годишните със слаби постижения по системата за международно оценяване PISA.
Управляващите възнамеряват да се приложат механизми за увеличение броя на висшистите у нас. Също така трябва да има по-висок дял на придобилите степен на професионална квалификация в областите "Информатика", "Техника", "Производство и преработка" и "Архитектура и строителство".
Основен приоритет на стратегията е и ученето през целия живот.
Целите на документа са борбата с високата безработица, с недостига на работници с необходима квалификация и бавния икономически растеж.