Целта на промените, които ще станат следващата година, е да се използват картите за пенсионери, които им дават право да пътуват с 50% намаление, по подобие на картите за студенти. От цената на тази карта 50% се покрива от държавата, а другите 50% от пенсионера. По този начин се търси възможност за вдигане на приходите на "Пътнически превози".
Картите за безплатно пътуване за настоящите служители и пенсионираните работници от системата на българските железници не са безплатни. Сумата, която е определена за тях, е 4 485 лв., което е многократно завишаване на реалната им цена, която, според Бунев, е около 560 лв. Нереалистичната сума, според синдиката, е защото липсва статистика колко са пътуващите пенсионели и служители на железниците.
Според него от Министерство на транспорта е крайно време да направят подробна статистика, която да покаже каква е стойността на картите и на базата на тази цена да се вземе решение дали ще бъдат спирани тези карти или не.
"Към момента няма никаква база. Хвърлят се във въздуха някакви цифри, но липсват данни. Не може в ерата на компютрите да няма елементарна статистика за пътуващите”, коментира Бунев. След април, до когато ще се извърши статистика за броя пътуващи, ще се определи като база цената на картите и дружествата заедно с Министерство на транспорта ще преценят дали да запазят картите или да ги премахнат.
Синдикатите от БДЖ, НКЖИ и Министерство на транспорта се разбраха пенсионираните служители на БДЖ и настоящите работници да продължат да използват преференциите си за пътуване с железниците. През първите четири месеца на 2013 г. служителите на БДЖ и НКЖИ ще ползват поименни карти, като преди всяко пътуване са длъжни да се снабдят с билет с нулева стойност от касите или от влака, с който пътуват.