Европейското и родното законодателство, освен да препятстват и наказват корупцията, създавали предпоставки за нея.
Това става ясно от думите на съветника на Центъра за противодействие на корупцията и организираната престъпност (БОРКОР) Ролф Шлотерер, цитиран от БНР.
Според него в нормативната уредба на България и на ЕС има над 600 слаби места, които създават възможност за прилагането на корупционни схеми. Своя анализ Шлотерер представи в комисията "Антимафия" на Европейския парламент.
Експертът посочи редица неуредици при реализирането на обществените поръчки у нас.
По негови думи в България тръжните процедури се изпълняват по неясни критерии. Неясните изисквания към офертите на участниците например създавали широко поле за интерпретации, което може да опорочи цялата процедура.
Също така у нас не била гарантирана независимостта на участниците в комисиите за провеждане на обществените поръчки. У нас функционирали редица такива органи.
Той информира, че с БОРКОР са направили анализ на множеството обществени поръчки. От него станало ясно, че още преди старта на тръжната процедура вече съществува възможност за корупционна практика.
Съветникът каза, че България е сред страните, в които се констатират най-много нередности. Комисията за защита на конкуренцията обаче не реагира на сигнали за корупция и много често пропуските не се откриват или не се признават.