Младите трябвало да се заемат с овце

Как да напълним селата с хора - с овцевъдство и козевъдство, смята Челенгеров, от Националната овцевъдна асоциацията

по статията работи: Ивелина Георгиева | 17.10.2012 | 11:39

140 млн. лв. държавни субсидии ще получат животновъдите за 2012 г. Това заяви земеделският министър Мирослав Найденов, след като Министерски съвет прие решение, с което утвърди схемите за национални доплащания.

Държавата е успяла да намери допълнителен финансов ресурс от първоначално предвидения за животновъдство, обясни още Найденов. По този начин държавната субсидия се увелича от 140 на 200 лв. за крава и от 29 лв. на 41 лв. за глава добитък.

Парите ще бъдат преведени на три транша, като първото изплащане започва от днес (17 октомври) и в рамките на 2 дни ще бъдат изплатени половината от 140-те милиона лв.

С това решение на Министерски съвет Найденов отговори на обвинението на БСП, че българското животновъдство загива. Земеделският министър заяви, че до 2009 г. българските животновъди не са получавали нито един лев и стартирането на субсидиите е започнало 2009 г.

В началото на ноември тази година ще започне подпомагането на свиневъдството и птицевъдството, за които са предвидени няколко десетки милиона.

"Нека младите да се заемат с овце. Това е било от било от времето на траките до наши дни". Това призова Бисер Челенгеров, от Националната овцевъдна асоциацията.

"Г-н Найденов казва: "Да напълним селата с хора." - Аз го подкрепям и това ще стане единствено и само с овцевъдство и козевъдство", каза още Челенгеров.

Той подчерта, че овцевъдите имат нужда от 40-50 млн. лв., за да се оправи секторът напълно.

Миналата година самият премиерът Бойко Борисов посъветва младите, които имат желание за работа, а не могат да си намерят такава, да станат овчари. Това се случи във Варна, след въпроси от студенти към премиера.

"Има безработни, да, но ето, търсят се толкова много овчари. Агнешко месо и зеленчуци се купуват и навън", обърна се тогава премиерът към студентите".

 


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


53 Dorche to 17.10.2012 | 17:33
Между другото прав е в изказването си министърът. Нашите деди именно с животновъдство и тежък селски труд са връзвали двата края. Докато техните съвременници от други държави са се образовали, пътешествали, творили, нашите прадеди са слугували пет века на турците, няколко десетилетия на руснаците, а сега сме отрепките на Европа. А не трябваше!
52 bilyanka razpilyanka 17.10.2012 | 17:11
Факт! Хората едва ли някога ще спрат да ядат, ако всички повсеместно не започнем да се храним от слънцето.
51 Гошо Хубавеца 17.10.2012 | 16:01
По-голям успех сред младите ще има легализирането на ганджата, които и в момента са тясно специализирани в отглеждането й. Някои могат да пробват и производство на мляко от козички хранени с трева...
50 Vanya Black 17.10.2012 | 15:50
Аз бих гледала, стига да знам, че продукцията ми ще има пазар, а не всичко да се срине заради некачествения внос. Прави ми впечатление, че все повече млади хора се интересуват от това и се преориентират към пчеларство, земеделие и пр.
49 pippi longstocking 17.10.2012 | 15:47
Не знам какво да кажа, няка си не се виждам да отглеждам овце. Идеята не мога да я възприема.
48 human factor 17.10.2012 | 15:38
Няма страшно, дори и в този случай няма да се отървем от данъци. Сигурно ще въведат някой данък върху онова което получаваме като привилегии от отглеждането на овце.
47 Пипа Мидълтънова 17.10.2012 | 15:38
Сигурно ако заплатите на родните овчари бяха като тези в Турция - над 1000 евро всички млади дори с тапия за висшУ щяха да нарамят гегата и да се юрнат по поляните.
46 Valar Morghulis 17.10.2012 | 15:35
Челенгеров да отиде някъде и да се застреля. Колко от младите в България биха гледали овце ? Що за абсурд ?
45 bilyanka razpilyanka 17.10.2012 | 15:23
Изисква се солидна първоначална инвестиция, но наистина не е никак лош вариант, имайки предвид огромното търсене на такива продукти и необятния пазар за тях, който се разкрива както в Европата, така и арабските страни.
44 Beautiful Mind 17.10.2012 | 15:18
Ама то не става така лесно, като цяло трябва да се вдигне тоя пуст стандарт, че да може всеки малко да се чувства освободен от финансови задръжки и да реши какво ще прави с живота си.
43 Силвия Ганчева 17.10.2012 | 15:15
А бе глупости!! На запад това е един от най-добре развитите бизнеси - животновъдството! Хората търгуват с голем компании, продават месо и млечни продукти и т.н. Моял ви се, какви са тия соц изказвания и леко "градски" приумици. Всички сме от село, особено в България.
42 Силвия Ганчева 17.10.2012 | 15:13
Кой Миро ли бе!? Ахаха той не е хващал мотика сигурно в живота си, какво остава за развита ферма?Абсурд! ;)
41 Krist Novoselic 17.10.2012 | 15:12
Те може да мразят града твоите приятели, ама това е различно - да ги накараш да бъдат овцевъди или нещо подобно. Според мен хората с основно образование, имам предвд младите хора с това образование - тях можеш да ги накараш да правят нещо такова.
40 Силвия Ганчева 17.10.2012 | 15:12
Всеки може да прави, какво си поиска, стига да го желае. В съвременни свят този бизнес е един от най-добре развитите и доходоносни, само тука нещата са много назад и се разбират зле.
39 идейната блондинка 17.10.2012 | 15:09
Прав си! Не трябва да ставаме държава на чобани и козари. А ти откъде знаеш, че сме били такава държава? Да не би ти да си последния останал от онова време?
38 Силвия Ганчева 17.10.2012 | 15:08
Така е, а ако фермата се развие може ид а се видгнат заплатите. Не се знае. Единственото което ни пречи са лиспата на начален капитал, иначе аз лично бих се занимавала с животновъдство.
37 идейната блондинка 17.10.2012 | 15:07
Найденов много ще му отива да ходи след овцете :) Даже си го представям с един ямурлук и гега и от време на време на подвиква като чобанин.
36 Силвия Ганчева 17.10.2012 | 15:07
И аз това викам, че натам отиват нещата с тия гербери. След, като измислят данък въздух, може и овчати да станем, че и по-зле.
35 Krist Novoselic 17.10.2012 | 15:06
Старите хора трябва да ги гледат тези животни, а не младите! Как си мислите, че ще накараш един млад човек да се върне на село, след всичките удобства, които един град може да ти предложи в крайна сметка?
34 Силвия Ганчева 17.10.2012 | 15:05
""Нека младите да се заемат с овце. Това е било от било от времето на траките до наши дни". Това призова Бисер Челенгеров, от Националната овцевъдна асоциацията." Ама натам отиваш нещата май!! Щото мизерията наплно ни затиска и явно трябва да се върнем из начелото - да си отглеждаме сами всичко и да не даваме пари за нищо.
33 идейната блондинка 17.10.2012 | 15:04
Така е, ама начина по който е представен от нашия народен любимец-Боко е съвсем друг и човек може да остане със съвсем друга представа.
32 идейната блондинка 17.10.2012 | 15:03
Ами ако тия тиквеници спечелят още един мандат, нищо чудно в един момент всички да се окажем овчари и пъдари.
31 Дара Арнаудова 17.10.2012 | 15:02
Ами ще свикнем и ние, какъв е проблемът. Болшинството от приятелите ми мразят града и чакат с нетърпение уикенда, за да отпрашат някъде на спокойствие. При нашата плодородна земя и природа и просто грехота да се тровим в столицата или в друг голям град, само защото така правят всички.
30 Дара Арнаудова 17.10.2012 | 14:59
Ами може и да я върши, откъде да знаем. Човекът може да си има стопанство и работници, които управлява по телефона. Министрите така и така пътуват често, нищо не му коства да се отбива всяка седмица, за да наглежда персонала дали не го краде.
29 Vili Kirqkov
Този коментар е маркиран като неуместен.
28 Suzana Doncheva 17.10.2012 | 14:56
Именно. Нужна е стратегия и сериозно планиране. Пари за първоначалната инвестиция, а след това и създаване на връзки за пласиране на продукцията. Ето защо толкова малко хора се реализират в тази сфера.
27 Suzana Doncheva 17.10.2012 | 14:53
Много неправилно третираме животновъдството - да гледате стадо не означава задължително вие лично да се грижите за него. Какъв ви е проблема да си направите фирма, да си закупите добитък и да наемете хора от бюрото по труда, които да ви гледат животните срещу минимално възнаграждение?! Вие само ще ги управлявате и ще движите документацията. Това си е бизнес като всеки друг за бога.
26 Krist Novoselic 17.10.2012 | 14:52
Много е лесно от подобна позиция да се сипят какви ли не обвинения за тези неща. Много е лесно човек, който е на министърски пост да каже, кое е правилно и кое не, ама я го накарай да я върши тази работа - просто няма да стане...
25 Radina Ivaylova 17.10.2012 | 14:50
А може би именно заради това би било по-добре ако се върнем към корените си и преборим глупавото си балканско самочувствие. Защо да не гледаме овце и кози? Какво срамно има в това. В момента много бизнесмени го правят - издигат на село ферми, плащат на работници, които им вършат мръсната работа и така.
24 Kamen Grusev 17.10.2012 | 14:47
Защо така смяташ? Аз бих отишъл на село и бих гледал животни стига наистина този бизнес да беше доходен. Но там е работата, че не е и ако ти забавят помощите изгаряш. Поддръжката на голямо стадо е много тежка и изисква постоянна грижа, т.е. пълно отдаване на тази дейност.
23 Krist Novoselic 17.10.2012 | 14:44
Виж, тя не е зле платена работата. Тук не говорим тозно за това да си овчар - да ги гониш по поляните да пасат, тук говорим като цяло за отглеждане на овцете и всичко, което е свързано с този вид бизнес.
22 Toni Tasseva 17.10.2012 | 14:42
Да ти призная, понякога е за предпочитане да си заринат в животински фашкии, отколкото в бюрократични и корпоративни такива. Няма лошо в тази работа - седиш си на село, на въздух и природа. Не ядеш джънк, а като ти се прияде отскачаш до градината, късаш един сочен домат и ръпаш колко ту дука иска!
21 Krist Novoselic 17.10.2012 | 14:41
Аз не съм на мнение, че който не може да си намери работа, трябва да започне да се занимава в овцевъдство. Това само някой като Бойко Борисов може да го кажи публично!
20 Katy Russeva 17.10.2012 | 14:39
Виждайки какво се случва в последно време, мисля че правят точно обратното - подбутват ни да вървим към окрупняване. Та кой млад човек може да си позволи подобна инвестиция и то по европейски стандарт?!
19 Димитър Нагел 17.10.2012 | 14:39
Че и Найденов още не е стар - да зареже лъскавото министерско кресло и да се захване със занаята на неговите деди! Да го видим как ще се оправи...
18 milen doktorov 17.10.2012 | 14:37
ми то това остава, да станем отново нация на овчари и козари
17 Katy Russeva 17.10.2012 | 13:28
Трудно, като се има предвид колко неблагодарна и зле платена е тази работа, а колко усилия изисква в същото време. Да не говорим, че да се пребориш за пазар е много трудно.
16 Мирослав Борисов 17.10.2012 | 13:01
Тоя гледал ли е овце някога, той виждал ли е на живо такова животно :) Нямаш една свободна минута, нямаш време да идеш до града за покупки... ден и нощ си аринат с л***а. Найденов... хаха абе тия са се взели много насериозно ми се струва!
15 hope less 17.10.2012 | 12:52
Наивно е да се мисли, че младите хота ще напълнят селата да гледат овце. Празни приказки само. А да кажеш подобна простотия пред студенти - само нашият го може!
14 чичо съби 17.10.2012 | 12:46
Ами да ходи самия той - министърът на земеделито и храните Мирослав Найденов да става овчар, като много му знае устата. Как хубавите неща си ги оставят за тях, а за нав - овчари, а...?
13 чичо съби 17.10.2012 | 12:36
Младите хора без образование - да. Пред тях така или иначе перспективата не е толкова голяма. Ама един интелигентен човек как ще го обвържеш изобщо с българското село?
12 Doctor SteelHammer 17.10.2012 | 12:08
Те са обречени наистина. Масово хората искат да са в градовете и на село си стоят предимно по-старите хора, които са свикнали да се занимават със селска работа.
11 Лили РоузКупър 17.10.2012 | 12:08
"Държавата е успяла да намери допълнителен финансов ресурс от първоначално предвидения за животновъдство, обясни още Найденов. " Ми как няма да е успяла държавата да намери ресурс, нали си казаха, че са икономисвали от пенсии и от майчински.
10 Бате Рамбо 17.10.2012 | 12:07
Ако искахме да работим с животни, то щяхме да си стоим на село, а не да се пъхаме в университетите и да си блъскаме главите още 4-6 години, за да имаме висше образование, което в България не значи нищо.
9 Sweet Dreams 17.10.2012 | 12:06
С фермерство могат да се занимават доста хора, но с животни малцина. Едно е да работиш с трактора по цял ден, друго е да гледаш животни и да имаш подход спрямо тях.
8 Doctor SteelHammer 17.10.2012 | 12:05
По-скоро бих се изнесъл от тази държава, отколкото да стане животновъд в нея. Аз съм работил такава работа навън и знам какво е, но тя е ограничена и не се развиваш като човек.
7 Бате Рамбо 17.10.2012 | 12:04
По-скоро си мисля, че на някои други хора от властта ще им отива да гледат овце и свине. Изобщо да не ми минават с тоя номер да карат младите да се занимават те с тях. Като са толкова отворени за какво станаха политици, а не животновъди?
6 Бате Рамбо 17.10.2012 | 12:03
Аз не мога да приема съвет от човек, който е решил да стане премиер и да ми казва, че имало много ИТ специалисти и малко овчари. Защо той не е станал такъв, а иска ние да се занимаваме с това питам аз?
5 мрачен интелектуалец 17.10.2012 | 11:54
"Нека младите да се заемат с овце. Това е било от било от времето на траките до наши дни", "Има безработни, да, но ето, търсят се толкова много овчари. Агнешко месо и зеленчуци се купуват и навън", обърна се тогава премиерът към студентите" Кажете ми как с такива думи можеш да накараш един млад човек да се занимава с това?! Трябва да има подход за тия неща, не е като да гасиш пожари!
4 Atanas Hristov 17.10.2012 | 11:53
Чак селата с хора няма да се напълнят,а и не може всеки да стане фермер,но ако направят така,че фемерството и то за дребните фермери да е привлекателно и доходно,може и да намалим обезлюдяването на селата,но за това трябва целенасочена държавна политика.
3 lilia tashkova 17.10.2012 | 11:46
има пари за разни програми,но хората не се възползват - всеки иска да си клати краката и да взима по 1000 лева заплата, е , няма как, някои трябва ако искат да си оправят живота да се хванат в ръце, пък току виж изкарали и доста повече пари
2 Никита Т 17.10.2012 | 11:44
"Има безработни, да, но ето, търсят се толкова много овчари. Агнешко месо и зеленчуци се купуват и навън", обърна се тогава премиерът към студентите". - хайде всички студенти, които излизат от университетите да се запътят обратно към село да доят овце, нали затова са учили 4 и повече години!
1 Liubo Lilov 17.10.2012 | 11:43
Действително българското животновъдство загива и ако не се направи нещо по въпроса, българските села ще продължат да се обезлюдяват и да замрат.

ТВ програма

Кино

  • Сега По света и у нас
  • 20:45 Спортни новини
  • 21:00 Страсти в Тоскана тв филм /14...
  • 22:00 Вина 2 тв филм /2 епизод/
  • 23:00 По света и у нас
  • 23:25 Сорьонен тв филм /18 епизод/ (16)
  • 00:30 Страсти в Тоскана тв филм /14...
  • 01:20 С БНТ завинаги /п/
  • Сега "Кой да знае?" - куиз шоу с водещ...
  • 21:00 "Лас Вегас" - сериал, с.2, еп.15
  • 22:00 bTV Новините - късна емисия
  • 22:30 "Под наблюдение" - сериал, с.5, еп.7
  • 23:30 "Изкуството на престъплението" -...
  • 00:30 "Трима братя, три сестри" -...
  • 01:40 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • Сега "Черешката на тортата" - риалити
  • 21:00 "От местопрестъплението: Лас Вегас"...
  • 22:00 Новините на NOVA
  • 22:30 "Лоши момичета" (премиера) -...
  • 23:30 "Хъдсън и Рекс" - сериал, сезон 2
  • 00:30 "Станция Берлин" - сериал, сезон 2
  • 01:30 "Франклин и Баш" - сериал, сезон 4
  • 02:15 "Моето име е Мелек" - сериен филм
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.