Цветлин Йовчев: Не съм очаквал да заваря такива неща в МВР

МВР не е допуснало бежанците у нас да станат над 5000

по статията работи: Мая Александрова | 12.12.2013 | 08:30

"Не искам да избързвам с окончателната цифра за това колко са договорите в МВР, проверката трябва да завърши. Надявам се до средата на януари да имаме окончателно становище. Нещата, които към момента се разкриват, не съм очаквал да заваря в МВР." Това съобщи в интервю за "Стандарт" вицепремиерът и министър на вътрешните работи Цветлин Йовчев.

Той допълни, че в зависимост от резултатите от проверката, която тече в силовото министерство, ще стане ясно дали трябва да се търси отговорност и от кого.

"Ако има хора, които са извършили дисциплинарни нарушения, ще бъдат наказани. Ако има такива, които са извършили престъпление и са злоупотребили с власт, ще предоставим данните в прокуратурата. Няма да има нищо, което да е скрито", обеща министърът.

По думите му, оказало се, че във фирма, която има само един офис, се използват техниците на МВР, патрулите, дежурните, които да извършват охранителната дейност.

"Ресурса на министерство, който би трябвало да бъде насочен за противодействие на престъпността и за охрана на обществения ред, го използваме за подпомагане търговската дейност на частна фирма. Това са парите на хората", коментира Йовчев.

Според него, ако проверката не е била започната и не са били взети мерки, загубата от нарушенията в МВР е щяла да възлиза на около 2 млн. за година.

Въпреки политическата обстановка в страната и бежанската криза министърът посочи, че има много положителни тенденции във всички области, свързани с дейността на МВР.

"Независимо от тежките условия успяхме да направим много важни неща. Например система, която ще ни даде възможност за по-добър контрол и много по-прозрачно и ефективно да управляваме процесите при обществените поръчки. По отношение на протестите считам, че успяхме да запазим баланса в изключително тежка ситуация.

Не допуснахме при тези масови мероприятия, които минаваха с изключителна агресия от страна на протестиращите, с групи, които целяха да предизвикат безредици, да упражнят насилие. Няма сериозно наранени хора. Успяхме сравнително, дори бих казал, много бързо да изградим стратегия и план с конкретни мерки за намаляване на броя на нелегално преминаващите границата. И също така успяхме с пъти да вдигнем ефективността при принудителното извеждане на тези хора от страната", коментира Цветлин Йовчев.

По думите му друг съществен проблем за обществото е битовата престъпност.

"Само официалната статистика показва, че за миналата година имаме 130 000 души, които са пострадали. Това означава, че проблемът вече е съизмерим по вредата, която нанася на обществото, със заплаха за националната сигурност", каза Йовчев.

Той поясни, че е променена организацията на патрулно-постовата дейност. Т.е. полицаят е преместен там, където има нужда от него.

"На места има лека съпротива срещу това. Но надявам се, че и с промените, които направихме в ръководствата на редица областни дирекции, съвсем скоро ще съумеем да изградим необходимите механизми и да го наложим като устойчива практика. Второто, което правим в тази посока, е, че искаме в много по-голяма степен да можем да си сътрудничим с гражданското общество. Например охранителните фирми може да се ползват техните ресурси – видеонаблюдението например, за да стане ефективен обмен на информация. Също така да привлечем за сътрудничеството и гражданите", обясни министърът на вътрешните работи.

По думите му новият закон за МВР ще даде възможност да се създадат формирования от извънщатни сътрудници.

"Примерно двама граждани с един полицай или един полицай, който има пряка, непрекъсната връзка с някой граждански патрул, но при всички положения те няма да имат нито полицейски правомощия, нито ще имат възможност да използват оръжие”, подчерта вицепремиерът.

Според него има няколко заплахи, които са в резултат на засиления имиграционен натиск.

"Едната е свързана с възникване на хуманитарна криза. Ако не бяхме предприели тези мерки, само за ноември може би щяхме да имаме 5000, а може би и над 5000 души. В момента ги спряхме на около 1600. Вторият риск е да навлязат в страната хора, свързани с терористични екстремистки групи и с организирана престъпност, или такива, които са обществено опасни. Третият риск е възникването на социално напрежение", подчерта Йовчев.

"За да успеем да се справим с ксенофобията, е необходима много добра комуникационна стратегия. Има и обективни причини, които в момента влияят върху този процес. Едната е кризата в Близкия изток, другата е обществено-политическата криза в България. Втората на моменти до такава степен се изостря, че имаме дори прояви на политически екстремизъм. Абсолютна нетърпимост към другия, към това, което казва, омраза. Тази агресия, която видяхме в политически партии, между отделни лидери, се трансформира надолу към хората. В резултат на тези процеси омразата, която те натрупаха, ненавистта да се насочи към един външен фактор, какъвто се явиха имигрантите и бежанците. Към бежанците абсолютно незаслужено", каза още Цветлин Йовчев.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


31 г-жа Тенджеркова 12.12.2013 | 17:18
Добре е, че все пак и у нас има някакъв лимит на бежанците, които мислим да приемем в страната, тъй като не можем да се нагърбваме с непосилен товар.
30 Пламена Христова 12.12.2013 | 15:16
Положението ни никак не е хубаво и не знам как ще се справяме за напред с кризата с бежанците и как ще ги издържаме. Защо никой нищо не казва какво мисли да прави ЕС?
29 коремного мекотело 12.12.2013 | 14:14
нека да продължава в същия дух и съм сигурен, че ще постигне много големи успехи начело на мвр. това може само да ни радва, защото този човек си върши много добре работата.
28 маймунка мръсна 12.12.2013 | 14:13
това е една много лоша новина и се радвам, че този министър си върши толкова добре работата. това може само да ме радва, защото той е много кадърен човек и това се вижда много добре.
27 крива отвертка 12.12.2013 | 14:12
разбира се, че това което е заварил в мвр на нищо не прилича и това трябва да го притеснява. дано да успее да се справи с проблемите, защото тези проблеми не са никак малки.
26 шимпанзето райчо 12.12.2013 | 14:11
този министър си върши много добре работата и това се вижда много добре. нека и занапред да прави същите неща, които прави и в момента и по този начин да ни осигурява едно спокойствие от което всички се нуждаем. смятам, че може да се справи с всички проблеми, които са пред него, защото е един много кадърен човек, който си разбира много добре от работата. мога само да му пожелая успех.
25 Фани Василева 12.12.2013 | 14:05
С оглед на това кой преди беше на този пост всеки можеше да се предположи каква е ситуацията в силото ведомство, което Цветанов и Борисов използваха за лични нужди.
24 трендафил въжарски 12.12.2013 | 13:10
айде бе, нали си човек на герберите
23 Ivelina Chervenkova 12.12.2013 | 13:09
И 1600 никак не са малко, а и като добавим останалите, които вече са на територията на България и тези, които нелегално са влезли и не са настанени в бежанските лагери и не са регистрирани, положението отново става много притеснително. Все пак мерките може и да имат ефект, но тези мерки за мен си остават закъснели, те трябваше да се направят още в началото на вълната и при положение, че някой хора знаеха, какво ще стане и си замълчаха няма какво да говорим и да обсъждаме тази тема. Единствено може да се сърдят на този, които не ги предупреди и не ми е ясно как до сега не е имало никакви заграждения по границите ни?
22 mitko velev 12.12.2013 | 11:43
Щом като има констатирани нарушения трябва да има виновни за тях и да има наказания, предишни ли са , сегашни ли са всеки да си носи отговорност за действията си.
21 ваня иванова 12.12.2013 | 11:25
"По думите му друг съществен проблем за обществото е битовата престъпност" - това е много голям проблем, но дали ще се справят с него е важно.
20 Kremena kremi 12.12.2013 | 11:03
По думите му новият закон за МВР ще даде възможност да се създадат формирования от извънщатни сътрудници. "Примерно двама граждани с един полицай или един полицай, който има пряка, непрекъсната връзка с някой граждански патрул, но при всички положения те няма да имат нито полицейски правомощия, нито ще имат възможност да използват оръжие”, подчерта вицепремиерът. - В САЩ знам, че се редуват съседите на един квартал да патрулират напред-назад, и имат подобни връзки с полицията.
19 La Bicha 12.12.2013 | 11:02
"По думите му друг съществен проблем за обществото е битовата престъпност." - Битовата?? Ахаха, по-скоро организраната, ако питатае мен. Това е най-големият ни проблем и всички много добре го знаем.
18 Голем Капацитет 12.12.2013 | 11:01
"Ако има хора, които са извършили дисциплинарни нарушения, ще бъдат наказани. Ако има такива, които са извършили престъпление и са злоупотребили с власт, ще предоставим данните в прокуратурата. Няма да има нищо, което да е скрито", обеща министърът. - А бе що ли не му вярвам на Йовчев?? Някак си, така, не му вярвам. В МВР винаги всичко е било скрито и корумпирано. За това сме и на тоя хал
17 Старата Госпожа 12.12.2013 | 10:32
Аз си мисля, че положението там ще става все по - сериозно и все повече хора ще идват в нашата държава, без помощ от Европа няма да можем да се справим с тях .
16 чичо съби 12.12.2013 | 10:21
Аз не мисля, че той си върши работата добре . Според мен отдавна не трябваше да пуска нелегалните емигранти от границата с Турция и да сложи бариера там .
15 нелепо съвпадение 12.12.2013 | 10:14
Цветелин Йовчев си върши работата, но за жалост има други , които не си я вършат като еврокомисарът Кристалина Георгиева . Каза, че ние сами сме си виновни за бежанците, вместо да се опита да помогне .
14 Krist Novoselic 12.12.2013 | 10:04
Бежанците у нас не са спрели да идват . Това , че сложихме бариера на границата с Турция не означава, че сме овладявали ситуацията напълно .
13 David Hayemaker 12.12.2013 | 09:50
Да, не са малко и така ще го бъде и занапред, но според мен това си е абсолютно нормално. Ще видим в крайна сметка какво ще се случи и ще има ли развитие по нещата?
12 известна личност 12.12.2013 | 09:49
Ще им бъде определено много трудно да го направят и аз лично не вярвам да успеят. Това не е да изхвърлиш боклука в кошчето. Първо трябва да го намериш, да го сметеш и да го изхвърлиш.
11 david copperfield 12.12.2013 | 09:49
След всяко ново правителство, така се казва. Изобщо не му слушайте глупостите на този, защото МВР в момента не е в цветущо състояние и служителите се готвят за нов протест.
10 властен олигарх 12.12.2013 | 09:48
Същия далавераджия е този, така че да не се прави на много скромен. Изобщо не го харесвам, откакто излъга цяла България за онзи бял автобус. Определено ми падна много в очите тогава, а падне ли ми някой, то няма измъкване. Вече си имам изградено мнение за него и не може да го промени с почти нищо. Да си обира крушите и да се маха, като не може да управлява МВР, като хората.
9 David Hayemaker 12.12.2013 | 09:47
"По думите му, оказало се, че във фирма, която има само един офис, се използват техниците на МВР, патрулите, дежурните, които да извършват охранителната дейност." - Значи има голямо струпване, което не е добре. Не знам кой ги е измислил тези неща, но всичко е, за да се пестят разходи, или може би крадат пари по този начин?
8 Jana Kirova 12.12.2013 | 09:46
Трудно ще е да се справим с ксенофобията, напрежението с бежанците у нас ескалира, по добре е да ги екстрадираме и да се върнат в страната си, дано след издигането на оградата на турската граница бежанската вълна да бъде спряна.
7 известна личност 12.12.2013 | 09:45
"МВР не е допуснало бежанците у нас да станат над 5000" - Значи не работят компетентни хора там. Ако САЩ бяха ударили Сирия, то тук щеше да има между 4 и 6 пъти повече сирийци.
6 david copperfield 12.12.2013 | 09:45
Я да не се прави на много скромен този. Нали виждам сега какво става в МВР. Не са по-добре нещата, а точно обратното. Определено взе да си вярва много този.
5 Radina Arabadjieva 12.12.2013 | 09:44
бежанците май наистина са много, дано да се справим с тях и положението в Сирия да се нормализира,за да може хората да се приберат.
4 tiha paranoq 12.12.2013 | 09:32
"МВР не е допуснало бежанците у нас да станат над 5000" - Аз мисля, че те вече са над 5 000 . Нали имаше информация, че са около 9 000 души ?
3 крива вежда
Този коментар е маркиран като неуместен.
2 нова надежда 12.12.2013 | 09:05
Най-много е прав за това, че битовата престъпност си е заплаха за националната сигурност. ама не вярвам и новата власт да се пребори с престъпността.
1 empty world 12.12.2013 | 08:47
Наследството и з министерството на вътрешните работи, което Герб остави на БСП , явно не е много добро. Дано новият министър се справи с проблемите в тази област на управлението . Проблемите с бежанците си остават на дневен ред и след като се оказа, че сред тях има крадци, престъпници и т.н. , хората много са се наплашили и аз ги разбирам . Дано скоро ситуацията около Сирия утихне, за да може тези хора да се върнат по домовете си .

ТВ програма

Кино

  • Сега По света и у нас
  • 12:30 Бразди
  • 13:15 Иде нашенската музика
  • 14:15 Чешити
  • 14:30 Религията днес
  • 15:30 Русе и джазът документален филм...
  • 16:00 Всичко за сина ми тв филм /6...
  • 17:00 Говори сега следобеден блок
  • Сега bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Гордост и предразсъдъци" - драма,...
  • 15:30 "Приятели" - сериал
  • 16:00 "COOLt" - лайфстайл предаване с...
  • 17:00 "Животът по действителен случай" -...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 19:30 bTV Репортерите - поредица за...
  • 20:00 ПРЕМИЕРА: "Бригада Нов дом" -...
  • Сега Новините на NOVA
  • 12:30 "Тук, при теб" (премиера) - с уч....
  • 15:00 "Представи си това" - с уч. на Еди...
  • 17:00 "Съдби на кръстопът" - предаване на...
  • 18:00 "Ничия земя" - предаване
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 19:20 Темата на NOVA
  • 20:00 "Доктор Дулитъл" - Робърт Дауни...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.