Ето кой в Европа наистина се страхува от българско нашествие

Вижте кои държави нямат абсолютно никакви притеснения след отпадането на ограниченията според проучване на ВВС

по статията работи: Гергана Златкова | 02.01.2014 | 07:52

На 1 януари отпаднаха всички ограничения за българи и румънци на трудовите пазари на ЕС и те вече могат да пътуват и работят свободно във всичките 28 страни членки на съюза. Докато британци очакват многохилядна вълна от българи и румънци да залее Острова още на 1 януари, други големи държави в Европа не са толкова притеснени от отпадането на ограниченията за двете държави, показа проучване на BBC в Испания, Франция и Германия.

Британското правителство обясни, че за румънците е по-вероятно да се насочат към Испания вместо към Острова, защото там вече има установена голяма румънска общност и езиците са сходни.

В Испания в момента има 869 000 румънци, което е най-голямата имигрантска общност, или 16% от общия брой на чужденците. В Испания обаче никой не е притеснен от вдигането на ограниченията за работа за българи и румънци, твърди кореспондентът на BBC в Мадрид. Дори човек да чете испанската преса редовно, може и да не разбере, че падат ограниченията за трудовия пазар за работници от Изтока.

Испанците въобще не вярват, че в страната ще има наплив от имигранти от 1 януари поради една проста причина – 26% от хората в трудоспособна възраст в страната са безработни. И затова в Испания се наблюдава отрицателна миграция – повече хора напускат, отколкото пристигат. Това е драматично преобръщане на ситуацията от 2008 г., когато трудовите имигранти буквално се изсипваха в страната покрай строителния бум.

От 2009 г. Испания налагаше ограничения за трудовия си пазар за пристигащи румънци, но не и за българи. В момента има само 169 000 българи, регистрирани като постоянно пребиваващи в Испания. Исторически факт е, че Испания не е преживявала същото ниво на имигрантска вълна, както Великобритания, и за нея това е едно сравнително ново явление. Имигрантите не са гореща политическа тема, както е това на Острова.

Във Франция, както и във Великобритания, се засилва дебатът за свободата на движението на европейските граждани. Франция на теория също е изправена пред възможността за голям наплив от работници от двете страни след падането на ограниченията от 1 януари. Очакванията обаче са, че това въобще няма да е драматично. Преди година, като подготвителна мярка, Франция разшири списъка с професии, за които могат да кандидатстват българи и румънци. Това обаче не доведе до никакво сериозно увеличение на кандидатите за работа от двете страни, отбелязва кореспондентът на BBC в Париж.

Във Франция – погрешно или не, дебатът за имигрантите от България и Румъния отстъпва изцяло на много "по-отровния" дебат за ромите. Това е изключително "горещ" политически проблем преди общинските избори в страната през март.

Вътрешният министър Манюел Валс стана със сигурност най-популярният член на френското правителство единствено благодарение на това, че има навика да говори много твърдо за ромите. Той посочи наскоро, че броят на румънските граждани, арестувани в Париж, е скочил от 1300 през 2008 г. до 8245 през 2011 г. и малко по-малко – 7550 души, през 2012 г.

Всеки парижанин знае, че има банди от непълнолетни цигани, които действат из града като крадци и измамници. Живеят на катуни в покрайнините на френската столица и всеки ден идват в центъра. Всеки политик на някакъв отговорен пост обаче трябва да е изключително внимателен, когато дискутира този проблем. Крайнодесният "Национален фронт" е твърдо решен да експлоатира всяка възможна връзка между имигрантите и престъпността.

Коалиционното споразумение между двете управляващи партии – ХДС на Ангела Меркел и социалдемократите, отбелязва специално притесненията в Германия, че може да се очакват "неоправдани опити за използване на системата за социални помощи". Миналата година министърът на вътрешните работи също заяви, че е притеснена от "последствията от европейската икономическа миграция". Макар и подобен обаче, дебатът в Германия в нито един момент не е бил така изявен, нито пък изострен, както във Великобритания, твърди кореспондентът на BBC в Берлин.

Нито един германски политик, близък до правителството, не е поставил досега под въпрос свободното движение в ЕС на работници, както се опитва да направи това британският премиер Дейвид Камерън. Свободата на движение е една от трите основополагащи свободи в ЕС, припомня BBC. В Германия дебатът е по-скоро за прилагане на съществуващия закон, отколкото за писането на нов.

В страната всеки новодошъл сега трябва да чака 3 месеца, преди да има право да претендира за социални осигуровки. Всеки кандидат се оценява индивидуално и служителите преценяват дали целта му да дойде в Германия е била единствено да се възползва от социалните помощи.

Така например буквално всеки, дошъл от Испания, където има голяма безработица, е отхвърлян. Но ако чужденецът може да докаже, че е търсил усилено работа в Германия за известен период от време, може да кандидатства за помощи.

Германците като цяло имат притеснения за това, което те наричат "имиграция на бедността". Това обаче не ги кара да поставят под съмнение основното право на европейските граждани да се движат свободно между държавите членки на съюза, заключава BBC.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


36 подут венец 02.01.2014 | 14:37
Едва ли има държава в Европа, която да иска да посрещне българските и румънски роми , защото тя отлично знае, какъв таралеж си вкарва в гащите .
35 Victoria Peshev 02.01.2014 | 14:23
Добре, че има и такива страни, които приемат разпоредбите безусловно, а не продължават да ни третират като втора категория членки на съюза.
34 otec natanail 02.01.2014 | 14:17
"Вижте кои държави нямат абсолютно никакви притеснения след отпадането на ограниченията според проучване на ВВС" - Англия със сигурност не е сред тях .
33 meden rudnik 02.01.2014 | 14:01
Във Великобритания сигурно толкова не ни искат, че ще се опитат да ни сложат някакви ограничения, за да не можем да работим там свободно, нещо което може да доведе до голям скандал .
32 bilyanka razpilyanka 02.01.2014 | 13:30
Изкуствено създадена истерия, която показва просто, че на някои страни им е по-удобно да продължат да ни третират като втора категория хора.
31 Никол Георгиева 02.01.2014 | 13:23
Права си, но за тях всички сме еднакви и отиваме при тях само с една цел да им източим системата и помощите, а това не е вярно, повечето от нас, нито са крадци, нито убийци или мързеливи, дори мога да кажа, че сме много работни.
30 безкомпромисната кирка 02.01.2014 | 12:59
да, не трябва да се сърдят на никого, защото това решение си е изцяло тяхно. това не може да продължава повече по този начин и смятам, че трябва да се вземат някакви мерки, за да не се повтаря това повече.
29 овчи транс 02.01.2014 | 12:58
това е едно много добро предложение и смятам, че трябва да се помисли по този въпрос. това може само да ни направи едни много добри хора и това да се види от всички.
28 ханибал суарес 02.01.2014 | 12:57
няма да се учудя ако ситуацията се нажежи още повече, защото това което се случва напоследък е много неприятно и смятам, че трябва тези неща да се обсъдят много внимателно.
27 овчи транс 02.01.2014 | 12:56
да, това може да се превърне в един много сериозен проблем и не знам какво може да се направи по този въпрос. трябва да се направят някакви дискусии по този въпрос и да се прецени много внимателно дали можем да бъдем там или не можем да бъдем там.
26 безкомпромисната кирка 02.01.2014 | 12:55
това е много важен въпрос, който трябва да бъде обсъден много внимателно. смятам, че не трябваше да ни приемат, след като знаят какво щеше да се случи. това повече не може да продължава по този начин.
25 идейната блондинка 02.01.2014 | 12:54
и аз много се съмнявам и напоследък се чудя какво да правя. това трябва да стане ясно в един момент, защото започвам да се бъркам дали сме им симпатични или не сме им симпатични.
24 ханибал суарес 02.01.2014 | 12:53
това са едни държави, в които трябва да ходят всички българи и само там да работим. само по този начин ще станем едни добри европейци и ще бъдем полезни за всички народи, които ни обичат. нека това да продължава по този начин и занапред.
23 безкомпромисната кирка 02.01.2014 | 12:51
мисля, че е крайно време да напуснем европейския съюз и повече да не се занимаваме с тези неща. само по този начин ще можем да си правим каквото си поискаме и повече да не се съобразяваме с разни хора, които не ни мислят доброто. това повече не може да продължава по този начин.
22 идейната блондинка 02.01.2014 | 12:50
тези хора не трябва да се притесняват толкова много от нас, защото ние можем много да им помогнем в растежа на икономиката. това само може да им помогне да се измъкнат от кризата и не знам защо се дърпат да го направят това.
21 dancho danchev 02.01.2014 | 12:14
Тази тема е доста преувеличена благодарение на медиите, очакваният поток от българи и румънци които да пристигнат специално във Великобритания не се случи .
20 Пламен Панайотов 02.01.2014 | 11:07
След като никой не ни иска в Европа, защо тогава изобщо ни приеха в това общество , след като знаят какво може да стане ? Ето , че се получи голям проблем !
19 Батко Реджеп 02.01.2014 | 10:59
Може би българите и румънците ходят най - често в Англия, Германия и Испания . Тези държави са доста привлекателни за нас, но дали и ние сме им толкова симпатични ? Много се съмнявам !
18 Wild Rose 02.01.2014 | 10:50
В Испания от какво да се притесняват, като там си имат повече ци*ани дори от нас?! А и ние години наред за тях си бяхме източник на евтина работна ръка. Германия пък от самото начало заяви, че ще се опита да интегрираме ромите, те там се справиха с гастербайтерите от турско, та с нашите роми ли няма?! А и на всички е ясно, че ситуацията на Острова е по-различна, там просто определени националистически партии и политици решиха да си правят ПР на наш гръб и този на румънците, в тази акция се включиха и някои медии, но бизнесът и обикновените хора далеч не ни смятат за такова зло, напротив.
17 mitko velev 02.01.2014 | 10:41
Това е добра идея и според мен, добре е да се разграничим по някакъв начин от ромите, защото точно заради тях са страховете на повечето държави.
16 Баба Пъша 02.01.2014 | 10:35
От Великобритания само прехвърлят топката към други страни, като казват, че там има повече общности и сходни езици с румънският например . Аз обаче доста се съмнявам, че това ще спре румънците да ходят на острова, най - много ситуацията да се нажежи още повече .
15 Старата Госпожа 02.01.2014 | 10:16
Според мен доста проблеми може да доведе падането на тази забрана за правото на работа в 28 - те членки от ЕС . Със сигурност ще станат разни скандали . Интересното предстои .
14 Marti Aleksieva 02.01.2014 | 10:05
Ние няма да злоупотребим, защото, който иска ще отиде да работи и ще се докаже, а онази група знаеш за кои ти говоря, имат една единствена цел да източват системата им за тях да си променят политиката, стига с този страх.
13 чичо съби 02.01.2014 | 09:59
Мисля, че това ,което се случи от 1 Януари 2014, ще бъде от голяма полза за всички хора, които искат да изкарват повече пари в чужбина . ЕС сам взе това решение, така, че сега не трябва да се сърдят на никой .
12 нелепо съвпадение 02.01.2014 | 09:46
Едва ли има държава в европейският съюз, която да се радва от нашествието на българските и румънските роми . Мисля, че това може да се превърне в доста голям проблем на цяла Европа .
11 Jordan Russev 02.01.2014 | 09:41
крайно време е вече да има официална разлика между българин и мангал,да го пише в паспорта и толкова,те се срамуват да се нарекат мангали ли ?
10 La Bicha 02.01.2014 | 09:36
Честно казано не мисля, че в тая криза някой може да се притеснява за нещо, тъй като почти навсякъде в Европа не е лесно да си намериш работа. Хората изобщо не го мислят толкова много това, колко медиите го втълпяват, като някаква топ новина. А то не е .
9 Alena Bukva 02.01.2014 | 09:35
Вчера гледах по новиние, попитаха няколко бреитанци, какво мислят за отпадането на ограниченията и за "очаквания" приток на бежанци на Острова. Хората казаха, че медиите просто имат нужда от гръмки заглавия и изобщо не се притесняват от подобно нещо :)
8 Lady Blossom 02.01.2014 | 09:34
Честно казано доста ми писна от тази тема, на която за съжаление много се вързахаме всички ние и то за голяма вина имате и вие медиите. Раздухте случая повече от нужното. Нещата си се случват по нормалния начин без на никой особно да му пука за Фараж и налудничавит ему изказвания.
7 Krist Novoselic 02.01.2014 | 09:31
Ако Англия затвори вратите си за българи и румънци, проблемът с тях ще остане, защото ще тръгнат да дирят щастието си на друго място . Богати държави в Европа колкото искаш .
6 Marusq Laleva 02.01.2014 | 09:26
Не виждам защо британци толкова много се притесняват от нашествието на българи и румънци, ако пристигнат такива имигранти просто да не има отпускат помощи, а ако мигрантите работят в страната няма да бъдат във вреда на острова.
5 tiha paranoq 02.01.2014 | 09:21
Мисля, че тези забрани рано или късно трябваше да паднат . И европейският съюз да стане един голям дом за всички, без значени от къде идват и с какъв произход са .
4 Пламена Христова 02.01.2014 | 09:17
"Във Франция – погрешно или не, дебатът за имигрантите от България и Румъния отстъпва изцяло на много "по-отровния” дебат за ромите. " Нормално е, както ние не искаме срииците, така и те не искат ромите и аз да бях на тяхно място щях да се притеснявам. Няма какво да се лъжем, на всички ни е ясно, че много малко от тях отиват в някоя държава с нагласата и желанието да работят. Повечето отиват, за да получават помощи или да раждат деца, както всички знаем, майчинството и детските са много по-големи от колкото тук. Да си променят политиката и начинът на отпускане на помощи, а не да се страхуват от нас.
3 Tereza Savova 02.01.2014 | 09:06
"за румънците е по-вероятно да се насочат към Испания вместо към Острова, защото там вече има установена голяма румънска общност и езиците са сходни." - да, това оказва влияние до известна степен, но в никакъв случай не може да се нарече определят фактор. Нека не забравяме че Испания сега се намира в доста затруднено положение, безработицата там е достигнала едно от най-високите нива в Европа. Не мисля че сега това е най-благоприятната дестинация за емигриране.
2 крива вежда 02.01.2014 | 09:05
И аз да съм на мястото на тези държави, и аз бих се страхува от нашествието на някои хора главно от България и Румъния . Дано наще сънароднини не злоупотребяват с падането на забраните .
1 empty world 02.01.2014 | 08:33
Няма как някои страни от европейският съюз да не се страхуват от потокът от българи, които отиват на там и по точно потокът от български роми . Като цяло те вече станаха известни в Европа , с това, че източват социални помощи чрез измами и в този ред на мисли, аз напълно подкрепям мерките , които взимат държавите срещу тях . Тези мерки обаче не трябва да бъдат за всички, а само за ромите, защото българите изкарват парите си там с честен труд .

ТВ програма

Кино

  • 00:45 Иде нашенската музика /п/
  • 01:45 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 03:20 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 04:20 Истории от Олимпийските игри /п/
  • 04:35 Олтарите на България
  • 04:45 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 05:30 Още от деня коментарно предаване /п/
  • 06:00 Вълната на Мария детски тв филм...
  • 00:40 "Дъф и Вазовски" - сериал, с.2,...
  • 01:40 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 04:45 "Ослепително слънце" - сериал /п./
  • 05:10 "Да живее крал Джулиън" -...
  • 06:00 "Светът на здравето" - здравно...
  • 06:30 Премиера: "Древно инженерство" -...
  • 00:30 "911" - сериал, сезон 2
  • 01:20 "Престъпни намерения" - сериал,...
  • 02:15 "Моето име е Мелек" - сериен филм
  • 03:15 "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
  • 05:30 "Не ме оставяй" - сериен филм /п/
  • 06:30 "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 07:30 "Събуди се" - предаване
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.