Рев на двигатели на двутактови автомобили от Източна Германия огласи центъра на Велико Търново при откриването на Третия национален събор на любителите на автомобилите "Трабант".
Хубавото време и любовта към източногерманския автомобил привлякоха на площада пред Общината собственици на трабанти от всички краища на България. Имаше представители на София, Димитровград, Русе, Бургас, Варна, Пловдив, разказва Север.бг.
Някои от любитеилите показаха своите "красавици" - тунинговани със завидна изобретателност - имаше трабанти кабрио, разноцветни трабанти, такива с кожени тапицерии. Срещаха се и невъобразими подобрения по двигателите - водородни клетки, електрически системи и други модерни технологии. Не бяха малко и колекционерите, които съзнателно бяха поддържали колите си десетилетия наред в класическия им вид.
След представянето на трабантите, те преминаха в пъстро шествие по улиците на Велико Търново, а по-късно си организираха надпревара с редица атракции.
Собствениците на двутактовия автомобил изтъкнаха много негови предимства: поддръжката му е значително по-евтина от тази на повечето други коли, разходът на гориво е около 5 на сто, а части се намират лесно, макар и трабант да не се произвежда от 1991 година.
Проявата е посветена на 55-та годишнина от производството на първия автомобил през 1957 г. от завода в гр. Цвикау в бившата Германска демократична република, допълва БТА.
Над 3 милиона коли с картонено купе са произведени до 1991 г., когато заводите са закрити след падането на Берлинската стена и обединението на двете Германии. Верни почитатели на икономичния автомобил от бившия Източен блок са създали организация за доставка на резервни части, която работи безотказно и досега, каза Милен Михов, председател на клуб "Трабант" във Велико Търново, домакин и организатор на проявата.
По неговите думи клубове на любителите на източногерманския автомобил има в София, Русе и Лозница, но неорганизираните почитатели на "Трабант-а" са стотици в цялата страна. В шествието по улиците на старата столица преминаха над 40 автомобила от различни градове в страната, специално подготвени за събитието. Въпреки почтената си възраст, повечето от тях изглеждаха като току-що слезли от конвейера в Цвикау.
Сред тях с ярко жълтия си цвят привличаше вниманието на многобройната публика кабриолетът на великотърновеца Ивайло Антов, който има в своя гараж колекция от 47 "Трабант-а". Най-старият от тях е от 1963 г. и не е в движение, а най-новият е сред последните модели, произведени през 1990 г.