Независимо че големите пари при видео игрите, подобно на филмовата индустрия, са при големите почти изцяло екшън ориентирани блокбъстъри, компании като Sony все още се опитват да превърнат в масови и арт продукти, разчитащи на нещо различно от едри мачовци с големи пушки, действащи на принципа "здрав като вол и почти толкова умен".
Такъв е случая и с официално обявеното днес колекционерско издание на Journey, побрало в себе си три еталона на алтернативните арт продукти, оставили ярка следа в игралната индустрия.
Колекцията ще включва Journey – виртуален апотеоз на креативната човешка мисъл, разказващ чрез силно изразени художествени визуални прийоми за живота и смъртта и всичко между тях.
Journey е и най-добре продаваният дигитален продукт през PSN за всички времена.
Второто заглавие е Flower – сюрреалистична оживяла картина, събрала в себе си всички цветове на дъгата в перфектно съчетание с красотата на природата.
Третият продукт, flOw, е един от най-страшните минималистични визуални спектакли, на които сте ставали свидетели.
Колекцията ще включва още над половин час "Зад кулисите" видео кадри, галерии, както и саундтраците на трите игри.
За момента има официална дата единствено за американския пазар (28 август), като се очаква съвсем скоро да научим и премиерната дата за европейската версия. Платформата е PlayStation 3.
Поетичният трейлър на зашеметяващата колекция, която недвусмислено доказва, че игрите могат да бъдат изкуство, сега: