Докато голяма част от корпоративна Америка съкращава разходите си за недвижими имоти, всяка от четирите най-влиятелни технологични компании планира да изгради централа на компанията, която може да спечели архитектурен приз за високомерие.
От Amazon.com тази седмица разкриха плановете си за създаването на три "зелени балона” в центъра на Сиатъл, присъединявайки се към кръга на грандоманските централи, в които попадат също централата на Apple, която прилича на "космически кораб", комплексът, проектиран от Франк Гери като "отворен офис” на Facebook и новия Googleplex, които оформят кръга на планираните офис-трофеи.
"Това е знак за желание, един вид декларация, която казва, "ние сме специални, ние сме различни. Ние сме променили света и ние ще продължим да го променим", коментира Маргарет О'Мара, доцент по история във Вашингтонския университет, по повод сградите в Силиконовата долина.
"Това, освен това е отражение и на солидни банкови сметки. Те имат много пари", допълва О`Мара.
Исторически, обаче, когато дадено дружество бъде заето с величието на своите офиси, това често е знак за достигната висока точка в съдбата на дадена компания.
Тези фантастични сгради може да свършат като едни скъпи паметници на суетата и загубата на фокус върху основния бизнес, които е довел до успеха на въпросните компании.