Изпълнителният директор на Facebook Марк Цукерберг насочва фокуса на гигантската социална мрежа към мобилните технологии. Това стана ясно в интервю на Цукерберг, дадено по време на конференцията TechCrunch Disrupt в Сан Франциско. В него основателят на популярната мрежа сподели, че този ход ще успокои духовете след "разочароващия" дебют на Facebook на борсата.
Сега основният приоритет на интернет гиганта е пригоди така системите си, че да "накара" милионите си потребители да влизат в профилите си през своите смартфони и таблети. Ако се увенчае с успех, стратегията ще повиши значително печалбите на компанията от мобилна реклама и платени приложения.
"От статистиките, а и от моята лична интуиция ясно се вижда, че голяма част от енергията в екосистемата отива към мобилните, а не към десктоп (компютрите)", коментира Цукерберг, цитиран от AFP. "Това е бъдещето.", допълни той.
По отношение на представянето на Facebook на борста Цукерберг бе твърд в позицията си, че компанията му е била подценена, и че е била на път да направи "повече пари от мобилните устройства, отколкото правим от десктоп потребителите".
Това е първото интервю на основателя на Facebook от излизането на борсата на 18 май тази година. За близо трите месеца оттогава пазарната стойност на щатския гигант се срина наполовина. Цената на акциите ѝ спадна от 38 долара в началото на около 20 долара за бройка към момента.
По думите на Цукерберг, въпреки разочарованието от първоначалното представяне на Facebook, "ние ще изпълним мисията да направим света едно по-свързано място". В интервюто си 28-годишният изпълнителен директор на компанията не пропусна да отговори на критиците, според които Facebook e зле подготвен за преминаване към мобилните платформи.
"Сега вече сме мобилна компания", коментира Цукерберг и допълни, че екипът на Facebook ще се стреми да преследва своята "мисия", като същевременно ще се опитва да прави пари за своите акционери.