Отделяме повече пари за реклама на туризма догодина

Тази година очакваме 7-милионния турист

по статията работи: Десислава Маданска | 27.11.2013 | 15:49
Отделяме повече пари за реклама на туризма догодина
peika.bg

През следващата година бюджетът ще отдели в пъти повече пари за реклама в туризма. Това заяви зам.-министърът на икономиката и енергетиката Бранимир Ботев пред news7. Той подчерта, че туризмът предполага атракции и създаване на комплексен продукт, включващ много компоненти, а за това са необходими както много работа и креативни идеи, така и средства.

"Ние изоставахме сериозно в това отношение спрямо съседните страни, които са ни преки конкуренти. Например за национална реклама и целеви пазари разполагахме със сума, която се равняваше на 5% от бюджета на Кипър", каза Ботев.

Той припомни, че за половин година приносът на туристическия отрасъл за брутния вътрешен продукт на България е скочил от 12,5 на 13,6%, което е 1,5 пъти над тези пропорции за Европа.

По думите му темпът на нарастване на туристите в България е 2,5 пъти над средния за Стария континент, което е повече и от показателя за Далечния изток – най-интересната туристическа дестинация в момента.

Тази година очакваме 7-милионния турист, поясни Ботев. Той припомни скорошната си визита в Испания, където се е срещнал с управите на Малага и Коста дел Сол – една от четирите най-големи туристически дестинации.

"По обем на туристическия поток ние сме сравними с тях и затова ще активизираме взаимните си контакти и обмена на информация", заяви Ботев.

Той гарантира, че министерството работи в тясно сътрудничество с браншовите организации.

По темата за приключилия конкурс за бранд България и туристическо лого на страната той заяви, че отговорност носят хората, възложили поръчката и подписали приемо-предавателните протоколи при предходното управление.

"Поканих изпълнителите на проекта, проведох среща с тях и поставих изискване да предложат 4 варианта за алтернатива. Държавата няма да даде стотинка за това. Ако не получим алтернатива, ще се обърнем към съда", поясни зам.-министърът.

Той прогнозира много добър зимен сезон.

По думите към България има голям интерес, но е нужна още много работа за реклама и развитие на инфраструктурата.

"Основните ни зимни курорти сега приемат над 400 000 скиори, но според международния анализатор Лоран Ванат потенциалът на всичките ни планински ареали е за над 2 млн. гости, което е ръст поне над 5 пъти. А съчетанието на зимни и ски ваканции със СПА, балнео- и уелнес услуги е уникална комбинация", обобщи Ботев.     


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


16 черен ястреб 28.11.2013 | 18:13
Луди пари се пръскат за реклама, а единственото което рекламните агенции правят е да излъжат хората, а не да ги убедят в качествата и положителните страни на услугите.
15 sleeping sun 28.11.2013 | 18:11
Брей седемилионен турист звучи много сериозно, очакваме го с голямо нетърпение.
14 sleeping sun 28.11.2013 | 18:11
"По темата за приключилия конкурс за бранд България и туристическо лого на страната той заяви, че отговорност носят хората, възложили поръчката и подписали приемо-предавателните протоколи при предходното управление." - значи тях трябва да оплюваме за тъпото лого, така ли.
13 Туристическа Камара Приморско 28.11.2013 | 13:57
През следващата година бюджетът ще отдели в пъти повече пари за реклама в туризма.
12 marieta georgievich 28.11.2013 | 08:53
Много се радвам, че очакваме толкова много туристи, надявам се за напред броят им да се увеличава все повече и приходите да стават по-големи. :)
11 emanoil momchev 27.11.2013 | 18:47
Рекламата е майка на търговията, не го забравяйте.
10 tedka todorova 27.11.2013 | 18:36
Рекламата е много важна и ние разчитаме на по - големи приходи.
9 raliza gospodinova 27.11.2013 | 17:46
Рекламата продава, за това трябва да се отделят повече пари.
8 Митоди Михалев 27.11.2013 | 16:50
Хубаво е да се рекламира страната ни, имаме много красива природа, отдавна трябваше да вложим повече пари в реклама на родината ни! :)
7 Виличка Лъжичкова 27.11.2013 | 16:31
ехе,една България туристи са минали от тука хиихих :)
6 chest slava 27.11.2013 | 16:25
Крайно време беше да почнем да отделяме повече пари за реклама на туризма . Ние имаме много впечатляваща природа, с която можем да се гордеем, така че рекламата за нас в много важна .
5 Дива Самодива 27.11.2013 | 16:12
Това е много добре. Зимните спортове, като цяло не са евтини и ако имаме добра стратегия и индраструктура, ще спечелим много.
4 Емилия ОтЛьонеберя 27.11.2013 | 16:11
няма лошо, туризмът трябва да се развива
3 Doggy Cat 27.11.2013 | 16:06
все пак рекламата е голяма работа, без реклама не може :)
2 Пламена Недялкова 27.11.2013 | 16:02
Рекламата продава страшно много и е нужно да се инвестира .
1 Теодора Динева 27.11.2013 | 15:54
Добра цифра туристи са минали от тук.

ТВ програма

Кино

  • Сега 100 процента Коко игрален филм...
  • 17:00 Това го знам детско куиз шоу
  • 18:00 Имате среща с ... Диана Любенова...
  • 18:45 Спорт ТОТО
  • 19:00 С БНТ завинаги
  • 19:50 Разкажи ми приказка предаване за...
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:30 БГ киновечер: Тревожност тв филм...
  • Сега "Бригада Нов Дом" - социален проект...
  • 16:30 "120 минути" - публицистично...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 19:30 bTV Репортерите - поредица за...
  • 20:00 "Черния Адам" - екшън, фантастика,...
  • 22:30 "Голямата работа" - комедия (САЩ,...
  • 00:30 "Надпревара с времето" - трилър...
  • 02:30 "Богатствата на България" -...
  • Сега "Случва се по Коледа" (премиера) -...
  • 16:00 "Да хванеш гората" - документална...
  • 16:30 "На фокус с Лора Крумова" -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 19:20 Темата на NOVA
  • 20:00 "Бързи и яростни 5: Удар в Рио" - с...
  • 22:40 "Мумията се завръща" - с уч. на...
  • 01:10 "Гадни копилета" - с уч. на Брад...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.