През следващата година бюджетът ще отдели в пъти повече пари за реклама в туризма. Това заяви зам.-министърът на икономиката и енергетиката Бранимир Ботев пред news7. Той подчерта, че туризмът предполага атракции и създаване на комплексен продукт, включващ много компоненти, а за това са необходими както много работа и креативни идеи, така и средства.
"Ние изоставахме сериозно в това отношение спрямо съседните страни, които са ни преки конкуренти. Например за национална реклама и целеви пазари разполагахме със сума, която се равняваше на 5% от бюджета на Кипър", каза Ботев.
Той припомни, че за половин година приносът на туристическия отрасъл за брутния вътрешен продукт на България е скочил от 12,5 на 13,6%, което е 1,5 пъти над тези пропорции за Европа.
По думите му темпът на нарастване на туристите в България е 2,5 пъти над средния за Стария континент, което е повече и от показателя за Далечния изток – най-интересната туристическа дестинация в момента.
Тази година очакваме 7-милионния турист, поясни Ботев. Той припомни скорошната си визита в Испания, където се е срещнал с управите на Малага и Коста дел Сол – една от четирите най-големи туристически дестинации.
"По обем на туристическия поток ние сме сравними с тях и затова ще активизираме взаимните си контакти и обмена на информация", заяви Ботев.
Той гарантира, че министерството работи в тясно сътрудничество с браншовите организации.
По темата за приключилия конкурс за бранд България и туристическо лого на страната той заяви, че отговорност носят хората, възложили поръчката и подписали приемо-предавателните протоколи при предходното управление.
"Поканих изпълнителите на проекта, проведох среща с тях и поставих изискване да предложат 4 варианта за алтернатива. Държавата няма да даде стотинка за това. Ако не получим алтернатива, ще се обърнем към съда", поясни зам.-министърът.
Той прогнозира много добър зимен сезон.
По думите към България има голям интерес, но е нужна още много работа за реклама и развитие на инфраструктурата.
"Основните ни зимни курорти сега приемат над 400 000 скиори, но според международния анализатор Лоран Ванат потенциалът на всичките ни планински ареали е за над 2 млн. гости, което е ръст поне над 5 пъти. А съчетанието на зимни и ски ваканции със СПА, балнео- и уелнес услуги е уникална комбинация", обобщи Ботев.