Бум на онлайн пазаруването през 2021 г. у нас

За първи път оборотът на електронната търговия у нас надхвърля 2% от БВП

по статията работи: iNews | 26.12.2021 | 11:19
Бум на онлайн пазаруването през 2021 г. у нас
pixabay.com

Бум на онлайн пазаруването през 2021 г. у нас. От Асоциацията за електронна търговия изчисляват, че продажбите само в България са на стойност 2 милиарда и 400 милиона лева. На този фон онлайн услугите продължават да отчитат отрицателни резултати спрямо периода преди кризата.

Най-голям е ръстът при продажбите от онлайн супермаркетите за хранителни стоки – 100%. Следвани от спортните стоки и уреди, където ръстът е 80 на сто.

При продажбите на електроника и компютри увеличението е 60%, съобщава Би Ти Ви.

Хората запазиха традицията от COVID кризата да плащат с карта. Все повече избират този начин за плащане без значение дали става въпрос за пълна количка с продукти или за 1-2 краставици.

В тази търговска верига отчитат най-сериозно увеличение на плащането с карти през 2020 година. Тогава над 35% от оборота е минал през ПОС терминалите. Тенденцията се задържа и през тази година. През 2021 - вече надхвърля 37%.

"Нагласата на хората, начинът им на пазаруване се видоизмени значително. Определено посещават по-малко магазина, но пазаруват повече. По-редки посещения - по-голяма сума при плащане", казва Янислав Стойчев, главен финансов директор.

Все по-рядко се броят пари на ръка. За клиентите плащането с картата вече е нещо обичайно.

София държи първото място по плащане с карти, но, оказва се, че има и квартали отличници. В магазините на хранителна верига в "Гео Милев-Изток" и "Драгалевци" през карти минава почти 50% от оборота. На опашката е "Дружба" - под 22 на сто.

И макар че има разлика когато избираш хранителните продукти на място в магазина и от дивана вкъщи, тъкмо при електронната търговия с тях се отчита най-сериозен скок.

"Потребителят вече не пазарува линейно - харесва си нещо и отива до магазина да го купи. той на практика прескача от една точка на контакт към друга. От едно устройство на друго устройство. Имаме онлайн продуктови категории, които бележат ръст от дори над 100% като продажбата на хранителни продукти.  Има водещи онлайн супермаркети с около 250", казва Жанет Найденова, Българска е-комерс асоциация.

За първи път оборота на електронната търговия у нас надхвърля 2% от БВП. Очакванията са да продължат да растат и плащанията с карти във физическите магазини.

Тенденцията през 2021 е хората да посещават по-рядко хранителните магазини, но за сметка на това купуват повече.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Денят на храбростта празничен блок
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:30 Пеем за България концерт-спектакъл...
  • 14:00 България от край до край 13
  • 14:30 Мост на небесата тържествен...
  • 16:00 Мигове в кибритена кутийка детски...
  • 17:25 Тримата от запаса игрален филм...
  • 19:00 Последният печели...
  • Сега "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:00 "Златно момче" - сериал, с.2, еп.20...
  • 14:20 ПРЕМИЕРА: "Само една целувка" -...
  • 16:00 ПРЕМИЕРА: "На север към дома" -...
  • 18:00 "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • Сега "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 11:00 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Безнадежден случай" - концерт на...
  • 14:30 "Да поговорим за любовта " - с уч....
  • 16:10 "Любов на прага ти" (премиера) - с...
  • 18:00 "Сделка или не" - телевизионна игра
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.