Като "добър старт за 2011 година" определиха от компанията Novartis резултатите от първото тримесечие на годината.
Швейцарският фармацевтичен гигант Novartis обяви спад в печалбите с 4% за първото тримесечие на 2011 година до 2.82 милиарда долара.
Основна причина за това намаление от компанията посочват разходите свързани с купуването на оптичната фирма Alcon.
Еднократните харчове, свързани с придобиването на Alcon през следващите три години, се очаква да достигнат 600 милиона долара. Интегрирането на новата компания в IT платформата на Novartis ще струва на швейцарския гигант отделно още 350 милиона долара, съобщиха от компанията.
Отвъд тези разходи продажбите на Novartis са се увеличили със 16% през периода януари-март до 14 милиарда долара.
През 2011 година ръководството на базираната в град Базел компания си постави за цел да удвои продажбите си.