"Сексът продава" е максима, до която маркетолозите отдавна прибягват с охота в изготвянето на послания за продуктите на компании от най-различни сфери.
В последно време обаче се оказва, че това твърдение вече не е валидно със същата сила.
Според проведено в САЩ проучване на общественото мнение повечето пълнолетни американци откровено не одобряват прекалената разголеност в рекламите. Общо 56% от запитаните над 2 хил. души казват, че са против прекалената експлоатация на изображения на сексуална тематика за рекламни цели.
Поддръжниците на еротично провокативните реклами са 37 на сто, което е доста по-малък дял в сравнение с преди години, става ясно от проучването на AdweekMedia/Harris Poll.
Има и група от 6% сред запитаните, които са отговорили, че не виждат сексуални елементи в рекламните послания около себе си.
Друг интересен факт от изследването е, че по-притеснени от голотата в рекламите са жените, докато в малката група на тези, които настояват за повече провокативност, преобладаващите са мъже.