Сладоледите "Дарко" с нов собственик

С помощта на покупката "Юниливър" навлиза на пазара за сладолед у нас

по статията работи: Деляна Петкова | 08.08.2011 | 16:03

Компанията за бързооборотни стоки "Юниливър Централна и Южна Европа"навлиза на пазара за сладолед в България - компанията е новият собственик на марките сладоледи "Дарко".

Това стана по силата на споразумение между "Юниливър" и инвестиционният фонд Balkan Accession Fund (BAF), благодарение на което компанията за бързооборотни стоки придоби марките, дистрибуторската мрежа (продажби) и производствения отдел на "Дарко".

Стойността на сделката обаче засега остава в тайна. Споразумението обаче трябва да получи одобрението на българските регулаторните органи за защита на конкуренцията.

"Дарко е ценна придобивка за нас, тъй като притежава добре познати марки и утвърдени позиции на пазара. Ние ще използваме силата на текущите бизнес активности и глобалната лидерска позиция на "Юниливър" в тази категория за по-нататъшното консолидиране на позициите ни в региона на Балканите", коментира председателят на "Юниливър Централна и Южна Европа" Марк Дезенфанс. 

"Дарко" е втората по големина сладоледена компания у нас. Първи са Nestle ("Нестле Айс Крийм България" АД), които през 2005 година купиха "Делта". "Дарко" собственик на марки като "Ескимо" (Eskimo), "Казабланка"( Casablanca), "Уикенд"(Weekend), "Меджик Айс" (Magic Ice), "Фрии" (Free), "Белинда" (Belinda), "Аляска" (Alaska) и "Милка" (Milka).

Оборотът на "Дарко" през 2010 г. възлиза на 7 милиона евро (13.8 милиона лева). Като част от споразумението, близо 80 служители ще преминат към Юниливър. "Дарко" ще запази съществуващите си производствен персонал и складови съоръжения и ще произвежда сладоледените марки на "Дарко" за българския пазар.

BAF беше мажоритарен собственик на "Дарко" от 2007 г. Акционери във фонда са Румънско-американският инвестиционен фонд (РА­ИФ), Българско-американският инвестиционен фонд (БАИФ), Европейската банка за възстановяване и развитие, DEG (Германска компания за инвестиции и развитие), FMO (Холандска финансова корпорация за развитие), Черноморската банка за търговия и развитие, както и малки индивидуални и институционални инвеститори от България, Европа и САЩ.

"Юниливър" е един от водещите световни доставчици на бързооборотни стоки с активна дейност в повече от 100 страни и продажби в над 180 държави. Портфолиото на компанията включва известни марки, сред които Knorr, Dove, Lipton, Becel/Flora, Blue Band/Rama/Country Crock, Wall's/OLA/Langnese, Hellmann's, Calvé, Unox, Pond's, Lux, Axe/Lynx, Sunsilk, Vaseline, Rexona/Sure, Omo, Surf, Cif, Signal и Glorix/Domestos.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


4 Павката _ 08.08.2011 | 17:59
Да се надяваме, че новите собственици няма да развалят сладоледите "Дарко" и те ще си останат все така достъпни като цена и добри като качество. Лятото това е един много добър начин човек да си достави удоволствие като изяде един сладолед, за да се разхлади.
3 Живка Илиева 08.08.2011 | 16:34
Тази конкурентна борба е малко като между Давид и Голиат, Нестле са най-големият производител на храни в световен мащаб, стъпвайки на нашия пазар вече произвеждат почти всички добре познати и любими продукти от бисквити, през сладоледи, кафе до адаптирано мляко. Да не говорим, че на Дарко им остана единствено добре познатия ни от детството „Ескимо“, всички други любими марки сладолед се произвеждат от Нестле, тук-там се намесва и някоя малка местна фирма, но май няма да е за дълго...
2 Станимира Георгиева 08.08.2011 | 16:22
http://www.darko.bg/?p=home Определено имат нужда от нови и свежи идеи за развитие - сайта е едно бегло начало на реклама и популяризиране на марката! Желая им късмет!
1 Криси Митева 08.08.2011 | 16:20
Ее, така като чета и ми се дояде много сладолед! "Дарко" определено имат още какво да покажат на пазар, особено като залагат както досега на качествени продукти - аз като един истински ценител на сладоледа ги харесвам много! Да се надяваме, че новите собственици ще съумеят да направят добра реклама и ще приземят Нестле малко на земята!

ТВ програма

Кино

  • Сега Спасението игрален филм /България,...
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:30 "Осъдени души
  • 22:45 Снимка с Юки игрален филм...
  • 00:35 Й.С.Бах: "Йоханес пасион"/1 част/...
  • 01:35 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 03:10 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 04:05 Олтарите на България
  • Сега bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Аз обичам България" - забавна...
  • 22:30 "Dancing Stars Extra" - зад...
  • 23:00 bTV Новините - късна емисия
  • 23:30 "Разобличаване" - сериал, с.3,...
  • 00:40 "Закон и ред: Специални...
  • 01:40 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • Сега Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Един за друг" (нов сезон) -...
  • 22:00 "Ной" - с уч. на Ръсел Кроу,...
  • 00:50 "911" - сериал, сезон 2
  • 01:50 "Престъпни намерения" - сериал,...
  • 02:45 "Моето име е Мелек" - сериен филм
  • 04:45 "Дъмбо" - с уч. на Колин Фарел,...
  • 06:30 "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.