Бизнес пътуванията на фирмите през тази година са насочени най-вече към Германия, Русия и Турция. Това става ясно от проучване на Българската търговско-промишлена палата (БТПП), проведено онлайн в края на декември 2013 г.
На второ място се нареждат Китай и Сърбия, които са предпочитани за бизнес посещения от една трета от фирмите, членове на палатата.
От данните става ясно с изключение на Германия към европейските дестинации се появява слаб интерес в сравнение с азиатските страни. Въпреки това, най-предпочитани от ЕС се очертават Белгия, Великобритания, Гърция, Италия, Полша и Холандия, към които всяка пета фирма проявява интерес за бизнес пътуване.
Като основна причина за бизнес пътуванията фирмите са посочили намерението за износ на български стоки, като това са отговорили около 80% от анкетираните търговци. Същевременно, около половината от фирмите - 47% се ориентират и към търсене на чуждестранни партньори за съвместни инвестиции в България.
Най-често фирмите си търсят партньорства в областта на машиностроенето, услугите, строителството, производството на хранителни продукти и електрониката.