"Булсатком" и bTV - битката става неравна

Асоциация на българските радио- и телевизионни оператори обяви подкрепата си за телевизията

по статията работи: Ралица Стоянова | 07.01.2013 | 17:08
"Булсатком" и bTV - битката става неравна
bTV

Асоциация на българските радио- и телевизионни оператори – АБРО обяви подкрепата си за bTV в битката с "Булсатком" в официална декларация.

Изследване ,с която асоциацията разполага, демонстрирало много високата пенетрация на услугата на кабелните и сателитните платформи за доставка на телевизионен сигнал. Близо 80% от домакинствата в България разполагат с достъп до кабелна и/или сателитна телевизия. "В тези условия, включването на телевизионните програми в мрежите на тези доставчици е условие за присъствието им в българските домове", посочват от асоциацията.

"Абонатите, с които платформените оператори разполагат, им дават изключително силна позиция в преговорите с доставчиците на аудио-визуални медийни услуги и им позволяват да диктуват икономически условия", добавят от АБРО. Те считат, че недобросъвестното деклариране на броя абонати от страна на платформените оператори и подценяването на значението на тв съдържанието ощетява всички страни, най-вече зрителите.

Дългите и тежки преговори между доставчиците на медийни услуги и операторите често третират не цената на даден канал, а дали този канал изобщо да бъде включен в пакета на платформения оператор. От своя страна, самите оператори също създават канали, които се конкурират с каналите на телевизионните оператори при закупуването на програмно съдържание и често са толерирани от операторите, защото такива ексклузивни програми остават достъпни само за абонатите на самия оператор, обясняват от асоциацията.

"Непрекъснатата ценова война за крайните потребители между всички платформени оператори, с цел увеличаване на пазарния им дял, води до допълнителен натиск върху производителите на съдържание за формиране на по-ниска цена", заявяват от АБРО.

От асоциацията считат, че спазването на конкурентното законодателство е задължително и за платформените оператори. АБРО заявява, че се противопоставя на "всяка форма на недопустима пазарна координация, включително съгласуваното предприемане на сходно търговско поведение от страна на платформени оператори, във връзка с разпространението на определени телевизионни програми".



Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


100 Жоро Пламенов 10.01.2013 | 18:31
ей тва е коментар, евала!Аз също от доста отдавна гледам Нова телевизия-предимно и не съжалявам И ДА ПОДЧЕРТАЯ ГЛЕДАМ ВСИЧКО ТОВА ОНЛАЙН!
99 Evgeni Evgeniev 10.01.2013 | 14:46
Аз съм от първите абонати на Булсатком откакто са започнали дейността си като оператор нямат никакво развитие напред,според мен е нормално да достигнат до сегашното си положение...Спомнете си ITV Partner който отдавна са в историята....Посочете ми ТЕЛЕВИЗИЯ в България която е по добра и по актуална от БТВ за момента???КАКВО ГЛЕДАТЕ В МОМЕНТА ПО БУЛСАТКОМ ПО ДЯВОЛИТЕ???
98 Evgeni Evgeniev 10.01.2013 | 14:29
Аз съм от първите абонати на Булсатком откакто са започнали дейността си като оператор нямат никакво развитие напред,според мен е нормално да достигнат до сегашноАз съм от първите абонати на Булсатком откакто са започнали дейността си като оператор нямат никакво развитие напред,според мен е нормално да достигнат до сегашното си положение...Спомнете си ITV Partner който отдавна са в историята....Посочете ми ТЕЛЕВИЗИЯ в България която е по добра и по актуална от БТВ за момента???КАКВО ГЛЕДАТЕ В МОМЕНТА ПО БУЛСАТКОМ ПО ДЯВОЛИТЕ???
97 iceslash smile? 10.01.2013 | 09:20
хубави коментари има тук и напълно вярни подкрепям повечето (почти всички) относно БТВ ще бъда безкайрооооооо лаконичен: БТВ пхахахаа
96 Hristian Kochev 10.01.2013 | 03:16
Избягал си от Булсатком заради ла*ната на бТВ, за да гледаш ла*ната на бТВ през Виваком. Мека китка с мек К*Р, а може би само един мек К*Р. БТВ, това са зрителите ти, това си ти.
95 hris pis 09.01.2013 | 18:45
Тая шампионска лига, може да се гледа и по много други канали.
94 hris pis
Този коментар е маркиран като неуместен.
93 Емил Ванков 09.01.2013 | 18:41
Смешко интернета за какво е? Аз имам всички съществуващи плейъри, с които мога свободно и с кристална картина да си гледам всички мачове от Шампионската лига и Лига Европа! Дори мога да ги гледам както навремето по "Премиере" симул- и мултикаст :) Така че просто замълчи. А БТВ да се гръмнат, аз от 5 години от време на време гледах новините и "Шоуто на Слави"! Сега нямам нужда от тях! А в нета си има всичко - от сериалите, през мачовете и дори предаванията! Ако поне 10% от хората, които имат интернет вземат моя пример, то БТВ излизат дори от тройката по рейтинг! А и да не забравяме, че Булсатком са най-големият действащ оператор в страната и по този начин рейтинга ще пада още повече на БТВ! Скоро НОВА ТВ ще ги задмине без проблем.
92 Илия Щерев 09.01.2013 | 17:47
БТВ да го духат радвам сече ги махнаха въобще не ми липсват , и ще се радвам ако махнат и ТВ7 ,ДИЕМА ФЕМИЛИ и всички ония тв-та които ни заливат с турски сериали и чалгаджийска халтура
91 Евгений Дяков 09.01.2013 | 17:45
....А на някой минава ли му през ума, че е възможно БТВ Груп да се опитват да съсипят Булсатком да ги доведат до финансова нестабилност и чрез поставени лица да го купят !!! ??? БТВ Груп си имат достатъчно и всякакъв вид тел. канали, имат си радио, имат си и онлайн тв.канал....какво си нямат още? - ОПЕРАТОР !!! И са се прицелили в най-големия с инай-много абонати. И какво се случва после ? БТВ определя условията за излъчване на другите оператори и , разбира се предлага най-евтини договори на своите абонати ( вече бивши за Булсатком). И какво се получава - ИМАМЕ СИ МОНОПОЛИСТ !!!! Пари не им липсват, купени хора-също. Каква бе целта и кому бе нужно да занимават тв.зрителите от цяла България с проблема си с Булсатком ? ...и да разгонват настоящи и бъдещи абонати на оператора със заплахи, че спират излъчването на незнам си колко канала от 01 януари..... Така мисля аз...Помислете и върху този вариант.
90 Евгений Дяков 09.01.2013 | 17:43
....А на някой минава ли му през ума, че е възможно БТВ Груп да се опитват да съсипят Булсатком да ги доведат до финансова нестабилност и чрез поставени лица да го купят !!! ??? БТВ Груп си имат достатъчно и всякакъв вид тел. канали, имат си радио, имат си и онлайн тв.канал....какво си нямат още? - ОПЕРАТОР !!! И са се прицелили в най-големия с инай-много абонати. И какво се случва после ? БТВ определя условията за излъчване на другите оператори и , разбира се предлага най-евтини договори на своите абонати ( вече бивши за Булсатком). И какво се получава - ИМАМЕ СИ МОНОПОЛИСТ !!!! Пари не им липсват, купени хора-също. Каква бе целта и кому бе нужно да занимават тв.зрителите от цяла България с проблема си с Булсатком ? ...и да разгонват настоящи и бъдещи абонати на оператора със заплахи, че спират излъчването на незнам си колко канала от 01 януари..... Така мисля аз...Помислете и върху този вариант.
89 Dian Dimitrov 09.01.2013 | 17:41
http://bit.ly/10eHhDU - Седем годишен обра учителката си в училище http://bit.ly/VK8Wbg - 42 годишен мъж е убит
88 Vasil Tochev 09.01.2013 | 17:10
Какъв ви е проблема, че спорите Бтв това ,Булсат онова, всеки има свобода, като не ви се гледа Втв има други канали гледайте си ги.Но щом човек си плаща ,трябва да има това ,за което е платил, просто принципи.Някои обичат попа,други попадията.Бях на Булсатком,осраха се ФАКТ,сега съм на Виваком и съм доволен,Имам си програмки,цъкам си с дистанционното и ме боли КУРА за тебе, тебе и тебе.
87 Dian Dimitrov 09.01.2013 | 16:51
http://bit.ly/10eHhDU - Седем годишен обра учителката си в училище http://bit.ly/VK8Wbg - 42 годишен мъж е убит
86 Anita Doncheva 09.01.2013 | 13:56
"Първо, тя настоява всичките й канали да бъдат договаряни за излъчване в пакет. Второ, държи дори на конкретната им подредба в листата на оператора. И трето, настоява каналите й да бъдат включени в базовия пакет за тв доставка." Е на това му се казва не нахалство, А НАГЛОСТ И БЕЗОЧИЕ!!!
85 Anita Doncheva 09.01.2013 | 12:57
"Първо, тя настоява всичките й канали да бъдат договаряни за излъчване в пакет. Второ, държи дори на конкретната им подредба в листата на оператора. И трето, настоява каналите й да бъдат включени в базовия пакет за тв доставка." Е на това му се казва не нахалство, А НАГЛОСТ И БЕЗОЧИЕ!!!
84 Anita Doncheva 09.01.2013 | 12:38
За какво са ми всичките тези action, cinema, comedy и lady като по всички тях дават едно и също. Едната седмица дават един филм по единия канал от групата им, другата седмица същия филм на другия канал, взеха да ми писват. И без друго стария БТВ канал, който ми е напълно достатъчен го хващам със стайната антена. Булсатком са първият доставчик в България на сателитна цифрова телевизия с изцяло българско участие, така че не ми се иска да позволяваме на чужденците да унищожат БЪЛГАРСКОТО и да сме зависими от чужди компании. В България във всичко станахме зависими от чужденци, и тока ни не е български, и мобилните услуги не са български и още много други услуги се управляват от чужденци. Разпродадохме всичко на безценица за да ни управляват чужденци. Заради БТВ няма да си сменя доставчика.
83 Петър Танев 09.01.2013 | 11:48
Тъпа телевизия, филми от пантивека, предавания платени от ГЕРБ, когато има кръв налитат като лешояди на мърша. Като няма Би Ти Ви има други по добре СКАТ с Вучков отклкото дрогирания Юксел. Поне прогнозата за времето да я крадяха по качествено!!! Да си я гледа Бойко!
82 Radost Atanasova 08.01.2013 | 23:37
Е,това е забавно,посмях се истински :)) Поздравления :)
81 Radost Atanasova 08.01.2013 | 23:32
Гого Господинов,много си заблуден,хахаха,как сам ще си ''нацъкаш плюстчета'',ей т'ва ако можеш да ми обясниш,признах те,а ''по простата причина'' Булсат има къде да ''идат'',глей си спокойно Бтв-то и не прогнозирай кой къде ще ходи и колко ще страда :))
80 Radost Atanasova 08.01.2013 | 23:24
с к'во,със зелен боб ли :)))))))))
79 Стойчо Петров 08.01.2013 | 23:06
По-принцип и аз не гледам БТВ-то,но само там пускат Шампионска лига и Лига европа(Ринг и БТВ екшън) .Дано Булсат поне се замислят ,че трябва да пуснат някоя програмка която ще излъчва най-добрите мачове,защото каквото и да си говорим ще изгубят доста клиенти точно заради тази причина.
78 Dimitar Lyubenov 08.01.2013 | 22:53
Аз съм клиент на Булсат още от самото начало, и нищо неможе да ме накара да се откажа от тях.Изобщо не ми липсва БТВ. Предвит безкрайните турски сериали, които са през целият ден и най вече вечерта в най гледаното време, и шоуто на Слави което омръзва на зрителя с тъпите си шеги. Според мен това е рекет срещу Булсатсом. + това по половината канали на Булсатком дават нови хитови хубави сериали така че БТВ да пътуват
77 Dimitar Lyubenov 08.01.2013 | 22:51
Btv da se hvanat za makarite , po polovinata programi na bulsatkom davat premierni seriali i to ne turski taka che bez Btv po dobre e daje te sushtite kato BTK(vivacom) mnogo nahalni vzeha da stavat haide da patuvat.. :D
76 atanas slavev 08.01.2013 | 22:42
http://livetv.ru/bg/allupcoming/ ето тука капут
75 Preslav Georgiev 08.01.2013 | 22:25
Станах рано призори, пуснах телевизора и гледам - НЯМА БТВ! Разтърквам сънени очи, пак поглеждам - НЯМА БТВ! Кафето готово е, нали, пийвам си, поглеждам телевизора - НЯМА БТВ! Работата днес ще ми спори, щото в ефира, НЯМА БТВ! Хората са по-усмихнати, добри, защото Булсат, НЕ ИЗЛЪЧВА БТВ! Вечер пускам аз да гледам новини, с радост забелязвам, че НЯМА БТВ! Господ нека благослови, този, който ОТЪРВА МЕ ОТ БТВ! Стана късно, вече ми се спи, телевизорът свети, но НЯМА БТВ! Заспивам. Сънувам сънища добри, защото днес, АЗ НЕ ГЛЕДАХ БТВ!
74 Preslav Georgiev 08.01.2013 | 22:24
Станах рано призори, пуснах телевизора и гледам - НЯМА БТВ! Разтърквам сънени очи, пак поглеждам - НЯМА БТВ! Кафето готово е, нали, пийвам си, поглеждам телевизора - НЯМА БТВ! Работата днес ще ми спори, щото в ефира, НЯМА БТВ! Хората са по-усмихнати, добри, защото Булсат, НЕ ИЗЛЪЧВА БТВ! Вечер пускам аз да гледам новини, с радост забелязвам, че НЯМА БТВ! Господ нека благослови, този, който ОТЪРВА МЕ ОТ БТВ! Стана късно, вече ми се спи, телевизорът свети, но НЯМА БТВ! Заспивам. Сънувам сънища добри, защото днес, АЗ НЕ ГЛЕДАХ БТВ!
73 Asia Kacheva 08.01.2013 | 22:19
ееееее стига то.ковал изто,мозихте бъ.га,ския на,од
72 Asia Kacheva 08.01.2013 | 22:19
ееееееееееее, стига с това БТВ, можем и без него, толкова много телевизии има, всеки иска пари, пари , пари, а стига българския народ го тормозихте
71 Ивайло Иванов 08.01.2013 | 21:54
Абе вие от това АБРо нормални ли сте? Защо поставяте на една плоскост пакет от телевизионни канали и един или два канала? Пазарната логика отхвърля пакета, тъй като не се интересува от придатъците към един- два канала, "осигуряващи" пазара на целия пакет, а от харесваните. Не може да задължиш търговеца да купи пет твои стоки, заради една. На кого ще продаде другите след като не се търсят? Ще си ги навре отзад ли или на зрителите като косвено ги задължи да плащат повече? Затова той преценява дали да уважи офертата и си поема риска - преценен риск. Ви е от АБРО, не се поддавайте на натиска и обещания! Това, че БТВгруп търсят начин да си "продадат" придатъците, не означава, че някой е длъжен да ги купи или гледа в случая. Да не си придават важности! Дистанционното е в зрителя, а ефирните може да ги "лови" когато иска и то безплатно! Да им е честит на зрителите пакета на БТВ, за който ще плащат грешни пари!
70 Гергана Петрова 08.01.2013 | 19:56
аз също подкрепям БУЛСАТКОМ
69 Боянка Стоева 08.01.2013 | 19:42
Аз съм клиент на Булсат още от самото начало, и нищо неможе да ме накара да се откажа от тях.Изобщо не ми липсва БТВ. Предвит безкрайните турски сериали, които са през целият ден и най вече вечерта в най гледаното време, и шоуто на Слави което омръзва на зрителя с тъпите си шеги. Според мен това е рекет срещу Булсатсом.
68 Боянка Стоева 08.01.2013 | 19:30
Аз съм към Булсат още от самото начало, и за нищо не бих се отказала от този оператор. Не ми липсва БТВ, още по вече, че с излъчването на турски сериали всяка вечер в най гледаното време , а да не говорим за Шоуто на Слави.Да не забравяме, че ако са толкова коректни нямаше да избягат от тях доста журналисти и предавания като Господарите и други подобни. С една дума това е рекет срещу Булсат, но няма да се получи: Заставаме плътно зад Булсат.
67 John McClane 08.01.2013 | 19:28
явно бтв глътнаха здраво вода помислиха си че с блъфове и провокации ще отнемат абонатите на булсат аз също съм в чужбина и съм доволен от була дори ако на мястото на тези турски канали пуснат някой спортен цена няма да имат :)
66 Radost Atanasova 08.01.2013 | 19:15
Е ЧАК ПЪК ДА СТРАДАТ,ЧЕРНО НА ФИКУСА СА СИ ВЪРЗАЛИ ОТ СТРАДАНИЕ ЧЕ ГИ НЯМА БТВ-ТАТА :))
65 Radost Atanasova 08.01.2013 | 19:10
ПОДКРЕПЯМ ИЗЦЯЛО БУЛСАТКОМ,И НЯМА ДА СЕ ОТКАЖА ОТ НЕГО! ОТ 19 ДО 20 ЧАСА ТУРЧИН МИ ЧЕТЕ НОВИНИТЕ,ОТ 20 ДО 22 ЧАСА НЕГОВИТЕ СЪБРАТЯ МИ ИГРАЯТ ТЕАТРО,НИЩО ПРОТИВ НАЦИОНАЛНОСТТА,НО ВСЕ ПАК СЪМ БЪЛГАРКА И ГЛЕДАМ БЪЛГАРСКА ТЕЛЕВИЗИЯ),СЛЕД ТОВА ДРУГ ШУТ СЕ ПОЯВАВА,АКО СЕ ''ЗАТЪЖА'' ЗА НЯКОЙ ОТ ТИЯ,СИ ГИ ПУСКАМ ONLINE,ХАХААА,И ХИЧ МИ НЕ Е ЗОР ЗА БТВ-ИТО :)))
64 Radost Atanasova 08.01.2013 | 19:06
ПОДКРЕПЯМ ИЗЦЯЛО БУЛСАТКОМ,И НЯМА ДА СЕ ОТКАЖА ОТ НЕГО! ОТ 19 ДО 20 ЧАСА ТУРЧИН МИ ЧЕТЕ НОВИНИТЕ,ОТ 20 ДО 22 ЧАСА НЕГОВИТЕ СЪБРАТЯ МИ ИГРАЯТ ТЕАТРО,НИЩО ПРОТИВ НАЦИОНАЛНОСТТА,НО ВСЕ ПАК СЪМ БЪЛГАРКА И ГЛЕДАМ БЪЛГАРСКА ТЕЛЕВИЗИЯ),СЛЕД ТОВА ДРУГ ШУТ СЕ ПОЯВАВА,АКО СЕ ''ЗАТЪЖА'' ЗА НЯКОЙ ОТ ТИЯ,СИ ГИ ПУСКАМ ONLINE,ХАХААА,И ХИЧ МИ НЕ Е ЗОР ЗА БТВ-ИТО :)))
63 Radost Atanasova 08.01.2013 | 18:56
ЗАД БУЛСАТ СМЕ,ДВЕ МНЕНИЯ НЯМА,ОСОБЕННО НИЕ ЖИВЕЕЩИТЕ В ЧУЖБИНА САМО БУЛСАТ ГЛЕДАМЕ,И СМЕ МУ БЕЗКРАЙНО БЛАГОДАРНИ ЧЕ ГО ИМА!
62 neven angelov 08.01.2013 | 18:53
Въпреки бясното засипване на публичното пространство с взаимни обвинения между "Булсатком" и bTV, има един въпрос, по който и двете страни единодушно мълчат. Въпросът е колко. Това, разбира се, е тяхно право - все пак говорим за търговски отношения и задължения за публичност няма. Но колкото повече се повтарят посланията, в които и двете компании наблягат на защитата на интересите на зрителите, толкова по-ясно става, че всъщност говорим за няколко милиона лева и в чия печалба да отидат те. Вътре в окопите Ако трябва да кажем в едно изречение позициите на "Булсатком" и bTV, те са следните. Сателитният доставчик обвинява телевизията в чиста проба алчност и желание да монополизира пазара и на базата на силните си позиции да изнудва всички доставчици с тройни такси, изземвайки по-голямата част от печалбата им. Медията пък набляга на твърденията, че операторът я лъже за броя на абонатите си, за да й плаща по-малко, дължи пари, а освен това поддържа собствен конкурентен канал и не го предлага на останалите, за да привлича допълнителен пазар. bTV дори излезе с изчисление, че 85 - 90% от прихода на операторите от крайните им абонати е печалба за тях. И оттам - с извода, че е крайно време те да поемат своя дял от инвестициите в съдържание. Приходите на телевизията от разпространители обаче остават тайна и единственото сравнение, което от bTV направиха, е, че за последната година загубите й от практиката на "Булсатком" да занижава броя на абонатите си, се равняват на продукционния бюджет на поне два нови български сериала. Другата цифра, спомената от телевизията, е около два лева месечно за всичките й канали. Да преброим стотинките Според източници, пожелали имената им да не се споменават, в момента операторите плащат на bTV месечно между 60 и 70 стотинки на абонат, като тази такса е за всички канали на медията в пакет: bTV, bTV comedy, bTV action, bTV lady, bTV cinema и "Ринг". С близо тройното увеличение, поискано от групата, таксата става около два лева. Официални данни за броя абонати на различните оператори няма и те самите избягват да дават такива числа. Според последно проучване, с което "Капитал" разполага (вижте голямата графика), броят абонати на "Булсатком" е 860 хил. Така би трябвало да се получава, че ако сега сателитната компания плаща на телевизията по около 600 хил. лв. на месец, занапред таксата ще е 1.8 млн. лв. По официални данни на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) към края на 2011 г. абонатите на телевизия през кабел, сателит и интернет протокол в България са 1.535 млн. Така пък би трябвало (ако bTV прибира по 2 лв. на абонат) да цели приход от 3.07 млн. лв. месечно от всички оператори при новата си тарифа. Както според "Булсатком", така и според поне още трима съществени участници на този пазар, сметката далеч не е толкова проста, и то не само примерно заради различния брой приемници при клиентите. "Таксуването не е само според броя абонати. bTV настоява за двегодишен договор, в който има flat fee (твърда такса), под която месечно не можем да падаме независимо колко са абонатите", разказа източник от сектора. "От тези суми принципно се договарят допълнителни отстъпки, но като се има предвид огромният дял на каналите на медията като гледаемост, това става все по-трудно", обясни друг мениджър от индустрията. Според повечето доставчици с увеличенията на таксите към тях в момента медията се опитва да финансира плащанията, които самата тя ще прави към мултиплекс операторите след предстоящата цифровизация. Елементите от политиката на телевизията, предизвикващи ропота както на "Булсатком", така и на Българската асоциация на кабелните комуникационни оператори (БАККО), а неофициално и на всички останали доставчици, са няколко. Първо, тя настоява всичките й канали да бъдат договаряни за излъчване в пакет. Второ, държи дори на конкретната им подредба в листата на оператора. И трето, настоява каналите й да бъдат включени в базовия пакет за тв доставка. Така никой оператор не може да предложи на клиентите си основен пакет на определена цена, и такъв с всички предавания на bTV с добавка в тарифата. Според "Булсатком" мениджмънтът му е предложил именно такава опция. За момента обаче тя явно не е приета. "Показателно е, че когато bTV навлизаше на българския пазар, бяхме третирани като нейни желани партньори, не плащахме нищо и даже бяхме всячески ухажвани", разказа един от собствениците на кабелен доставчик. "След това бяха въведени такси, но справедливи и според покритието ни. Сега няма равнопоставеност между операторите, таксите се договарят по напълно неясни правила и от позицията на силата", добави той. По думите му неговата компания от 1 януари вече няма договор с bTV, не я излъчва и не желае дори да започне официални преговори за ново споразумение. Официалното твърдение на bTV пък е, че не е отказала преговори на нито един свой партньор. Кой къде е Освен "Булсатком" в конфликт с bTV в момента са известна част от кабелните оператори. БТК, която има по последни данни близо 130 хил. абонати на тв услугата си, е подписала новия договор с медията. Факт, който не е маловажен в случая обаче, е, че компанията е сериозен рекламодател на bTV и е възможно да компенсира увеличения си разход през отстъпки за тези си плащания. Другата очевидна истина е, че една и съща група практически контролира и БТК, и НУРТС и два от мултиплексите, на които занапред телевизиите ще плащат. Тоест потокът на парите в случая е малко по-различен, отколкото при останалите оператори. "Мобилтел" има оферта с троен ръст на таксите, но преговорите там все още текат. Net 1 вече подписаха при новите цени. Печеливш в случая е "Близу", чийто договор просто изтича едва в края на 2013 г. Именно заради този факт, съчетан със сравнително добрата позиция на "Близу" (близо 460 хил. абонати основно в големите градове) е достатъчен фактор, който и възпрял всеки подтик на конкурентите да вдигат крайни цени. Тоест и БТК, и "Мобилтел" ще трябва да продължат да наливат пари в сегмент, който и без това е "в разработка". Важно в случая е, че целият пазар и отношенията на него не подлежат на регулация. Нито КРС, нито СЕМ имат правомощия да се намесват при ценообразуването на телевизионните доставки по цялата им верига. Така от едната страна на стената в момента има две мощни групи производители на съдържание - bTV и "Нова телевизия", а от другата - силно конкурентен пазар с множество играчи. При това положение опитите на единия от тях да въздейства върху цялостната ценова политика чрез показна акция, каквато прави в момента, не са изненадващи. Единственият орган, който според юристи би могъл да е релевантен в момента, е общият регулатор - Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). Както bTV, така и БАККО обявиха, че обмислят да го сезират. На решение от него обаче може да се разчита след поне шест месеца. Така на разрешаване "свише" на конфликта явно не може да се разчита.
61 Radost Atanasova 08.01.2013 | 18:48
Е,ВЕЧЕ НЯМА ДА Е,ХА ХА
60 Radost Atanasova 08.01.2013 | 18:45
Със или без бтв,абонатите на Булсатком няма да прекратят договорите си,защото,Булсатком е единствен оператор който излъчва българска телевизия извън границите на България.Всеки един българин който живее в чужбина гледа българска телевизия единственно чрез Булсатком.Казвам го като абонат на Булсатком живееща в чужбина.Само в Кипър сме над 150 000 българи,ами само тук ли има българи??? Затова е силен Булсат и печели,печели предимно от българи зад граница.Но аз лично съм доволна от Булсатком,а бтв си я гледам когато пожелая online :)
59 румен Кабакчиев 08.01.2013 | 18:31
ммм дааа.Собствениците на БТВ и ВИВАКОМ СА ЕДНИ И СЪЩИ ...казаха ми от някаде.Та преебаваме БУЛСАТКОМ и пренасочваме част от клиентитеим към към тях т.е.в един и същи джоб .!!!! но после кой ще е следващият е по интересно!!!!да помислим в тази насока.....!!
58 Пилат Понтийски 08.01.2013 | 18:09
София не е България.В София има огромен избор на доставчик на кабелна телевизия, но в малките населени места единствената възможност да гледаш повече програми е да станеш абонат на Булсатком или на Виваком. Водени от силно комерсиални интереси (разбирай лакомия) ръководителите на bTV сами възпрепятстват приемането им в голяма част на страната.Това пък от друга страна има и положителен ефект - преустановява се разпространяването на чалгакултурата от "Шоуто на Слави", а също и турцизирането с непреставащите турски сериали. Струва ми се, че рекламодателите ще принудят bTV да ппрестанат с рекета !
57 Tsvetelin Stefanov 08.01.2013 | 17:58
Чета повчето коментари и се кефя , дано и от BTV който трябва да ги чете и да си направят изводите. Преди бях много голям почитател на BTV и все като станеше въпрос между приятели , обяснявах как гледам само BTV . В последствие започнах да усещам как като стане въпрос обяснявах , че гледам само новините на BTV и по навик ли кво ли сега като стана така с Булсатком и аз като техен абонат се притесних и си викам малииии.... кво ще правя сега без BTV. Че така даже отидох до Виваком да проверя техните оферти, защото в региона в който живея трябвад да съм на сателит,нямам достъп до кабелна. На пръв поглед видях че цените са по-високи на Виваком и още повече с 2 години договор, освен това дата за монтаж дадоха след 2 седмици. Казах си нека да поизчакам един месец пък може и да се оправят нещата и така вече една седмица без BTV в къщи. Обаче какво се оказа: BTV го няма и все по-малко ми липсва даже с времето вече не се и сещам че го няма, но най-безценното нещо беше снощи: Влизам в стаята на майка ми снощи и гледам пуснала си някъв нормален сериал , че даже и аз се загледах и заедно го догледахме...... "Безценно" колко съм и опявал за Турските сериали ама не можех да я убедя да не ги гледа. Сега осъзнавам , че даже по-добре да няма BTV и дано и да не го пускат. Държа да отбележа , че аз не съм националист ама изобщо , даже съм много толерантен към другите етноси и раси, ама честно бяха започнали много да прекаляват с тези турски сериали, друг е въпроса с манипулациите които започнаха в последно време, малко след като Мърдок я продаде може би. Както и да е ..... Лека и пръст на BTV да видим дали опита им за самоубийство ще се окаже успешен.
56 Ива Караиванска 08.01.2013 | 16:54
Не мога да разбера защо толкова се тръби този скандал! Голяма работа, че не се постига консенсус! Булсатком и най-вече ние неговите потребители се радваме, че каналите на БТВ не се излъчват! Най-накрая и ние дочакахме нещо справедливо, смислено и правилно!!! Искренно се надяваме, че няма да ги пуснат отново!!!!! И изцяло подкрепяме Булсатком!!!
55 Пламен Петров 08.01.2013 | 15:55
Гледам програмите от два сетелитни оператора - единият предоставя БТВ-тата, но тях не ги гледам. Да ги гледат в Турция.
54 Пламен Петров 08.01.2013 | 15:53
Аз съм с два сателитни приемника - на Булсатком и на ДРУГ оператор. Е, на другия оператор мога да гледам БТВ, но не ни гледам. Защото съм българин и надявам се, преди 135 години и повече, не се е намерил някой рязан, който да е "пенетрирал" в някоя моя пра-пра-пра баба. Да си продават програмите в Турция. Не ги искам тия от БТВ - турци са!
53 Мария Крумова 08.01.2013 | 15:47
Има нещо гнило от страна на BTV.Пак някой не им игра по свирката,те са абсолютни манипулатори! Аз също съм абонат на БУЛСАТКОМ и не смятам да се махам,кой знае какво и друго са заплели BTV. Аз лично мога без BTV,а и светът не е BTV,има много кадърни други телевизии! Приятели нека сме задружни и застанем заедно зад БУЛСАТКОМ,те нямат вина,сигурна съм!
52 Doctor SteelHammer 08.01.2013 | 15:42
Стига с това БТВ вече. Изобщо не са телевизия, която имаше традиции както преби. В момента се интересуват единствено и само от пари. Неслучайно създадоха "Voyo".
51 Jason Bourne 08.01.2013 | 15:41
Не мога да се съглася с това, защото могат да гледат БТВ, ако махнат кабела на телевизора си. Така те пак ще ловят сигнал и ще си гледат турските сериали.
50 Sweet Dreams 08.01.2013 | 15:40
И на мен ми е по-спокойно сега, като знам, че народа няма да им гледа сапунките на тези, а ще се опомни малко повече, защото вече 4-5 години турските сериали са неизменна част от ефира им.
49 Иван Ангелов 08.01.2013 | 15:39
Голям си го натресоха с тези турски сериали наистина. Интелектуалците отдавна спряха да ги гледат точно поради тази причина според мен.
48 Doctor SteelHammer 08.01.2013 | 15:37
Не е оправдано според мен. В един момент и те могат да го закъсат според мен. Изобщо БТВ не фактор при мен, когато трябва да избирам оферта за каналите.
47 Doctor SteelHammer 08.01.2013 | 15:36
Нищо чудно сега "Битивиту" да загубят челното си място на лидер в ефир и това място да бъде заето от Нова ТВ.
46 Jason Bourne 08.01.2013 | 15:35
Вече не им гледам предаванията толкова на bTV. Преди ми бяха по-интересни, а сега са само с турски сериали и някакви отвратителни предавания.
45 Sweet Dreams 08.01.2013 | 15:34
Лакомия за пари колкото искаш. Аз съм на мнение, че двете страни трябва да се разберат по-бързо, защото трупат големи загуби.
44 Иван Ангелов 08.01.2013 | 15:34
В момента и едните и другите губят пари. Това е така, защото БТВ спря достъпа до каналите си за абонати на Булсатком.
43 hris pis 08.01.2013 | 15:29
Естествено. Лично аз, не бих се отказал от сателитния си оператор, само заради тъпото бтв, още повече след като са им пуснали безблатно HBO. Всичко, което го има на бтв, го има и по другите канали( освен тъпите турски сериали и също толкова тъпите български). НТВ са мн по-добре :)
42 hris pis 08.01.2013 | 15:26
Еми естествено ще подкрепят бтв, след като са им бутнали кой знае колко хиляди, за да го направят. Иначе лично за мен, бтв е на последно място от 3-те национални телевизии. П.П. "бтв е повече от медия- бтв е мошенник" :) ето това е бтв
41 hris pis 08.01.2013 | 15:26
Еми естествено ще подкрепят бтв, след като са им бутнали кой знае колко хиляди, за да го направят. Иначе лично за мен, бтв е на последно място от 3-те национални телевизии. П.П. "бтв е повече от медия- бтв е мошенник" :) ето това е бтв
40 Dilyana Tineva 08.01.2013 | 14:35
чудя се друга думичка освен "пенетрация" не можахте ли да измислите?!? Ако ви е трудно, чичко гугъл предлага безплатен преводач.
39 Veselin Baev 08.01.2013 | 14:32
аз се махнах преди няколко дни от булсат и вкарах вива.
38 Nadq Kamenova 08.01.2013 | 14:19
На БТВ нещо му е гнила работата. Имаха проблеми и със Халваджиян и предполагам и редица други а сега с Булсатком.. ако ви трябва БТВ може да я намерите online, но не си струва да се махате от Булсат заради БТВ!
37 Милена Стоилова 08.01.2013 | 14:13
факт е че хората са на страната на Булсатком (много ясно). на никой не му дреме за бтв-то. и без това последните преминаха какви ли не граници и само си плюха на имиджа
36 Galina Stoqnova 08.01.2013 | 11:11
-
35 Galina Stoqnova 08.01.2013 | 11:10
Аз също съм за Булсат,нехаресвам БТВ всичко им е нагласено какво да говорят,не дават възможност на добрите журналисти да се изявят и за това напускат.Новините,които говорят буквално ги преписват от разни сайтове.Що се отнася до мачовете ще си ги намерите в интернет.
34 Иво Хаджииванов 08.01.2013 | 10:02
БТВ е една манипулационна телевизия с прекалено емоционален характер! Аз изобщо не я гледам и не чувствам някаква липса от това! Ако искам новини - гледам BULGARIA ON AIR, каквато и да е тази телевизия и който и да й е собственик, това си е негова работа, обаче наистина са събрали добри журналисти и новините им са стегнати и точни, без излишна емоция, другото гледам NATIONAL GEOGRAPHIC HD, Discovery HD, Explorer HD и много често HBO Bulgaria! Постоянно се коментира тази медийна война, в крайна сметка ощетени са зрителите, с тези постоянни нападки между двете страни! Аз съм на М-Сат и съм доволен, имам вила в Еленския Балкан, там съм на Булсат. Дали с БТВ или без тях, аз ще си остана на Булсат, поради простата причина, че ми е удобно, все пак в Балкана няма кабелна! :)
33 Ivan Atanasov 08.01.2013 | 09:58
32 nedostapnata moma 08.01.2013 | 09:57
дано скоро да си разрешат големият спор , че от цялата работа отново страдат хората , потребителите ..
31 Vasil Tochev 08.01.2013 | 09:57
Като почне Шампионска лига ще ми гледате К.а,като сте без БТВ Екшън!!!
30 Татко Барба 08.01.2013 | 09:50
И баба ми на село така казваше: щом го е казал доктора или телевизията значи е "вярно".
29 Татко Барба 08.01.2013 | 09:48
И баба ми на село така казваше: щом го е казал доктора или телевизията значи е "вярно".
28 Ivan Atanasov 08.01.2013 | 09:42
Когато лисицата не могла да достигне гроздето казала че е кисело ! По същия начин всички на Булсатком казват че неискат БТВ, не заради друго ами защото няма как да го гледат колкото и да им се иска...
27 Татко Барба 08.01.2013 | 09:37
Отговор на коментар #9 що не си сложиш една антенка на покрива и да си гледаш бтв-то. Не мога да разбера като правиш глупости, що трябва и да даваш пари за тях.
26 Pinus Alba 08.01.2013 | 08:56
Ама много, много си зле, даже не ми се обяснява защо, защото няма да разбереш като ти гледам изказването.
25 Vasil Tochev 08.01.2013 | 08:52
Големи разбирачи сте всички,ако незнаете да ви кажа,че Бтв имат 5 канала които са най гледани.Вече смених оператора и съм супер доволен с 4 приемника HD и с 5 лева по-малко на месец.Отворковците да се бутат и да си гледат без Бтв.И немога да разбера,как определихте,че Бтв е най смотаната програма,като тя е с най-голям рейтиг!!!
24 boris nikolov 08.01.2013 | 08:42
БТВ са мошеници и сега всички хора го осъзнаха този факт и не им се гледат турските сериали , защото само това могат да гледат
23 Радостин Велков 08.01.2013 | 00:51
Много добро решение!! Аз не сън на БК но благодарение на БТВ-и си срязох и кабела за кабелната телевизия
22 Виктория Вълкова 08.01.2013 | 00:44
Аз съм на Булсат и изобщо не ми пука , че тъпото БТВ не се излъчва и не мисля да се прехвърлям на друг оператор :)))
21 Niq Krasteva 08.01.2013 | 00:23
Напълно съм съгласна с повечето коментари и на мен БТВ не ми липсва само турски серяли се гледат и едни и същи филми има толкова по добри канали не бих се отказала от Булсат
20 Петър Бонев 07.01.2013 | 23:32
Да, принципно си прав, но донякъде. Дай да видим какво означава това... имат право да ги имат? Интересно а ако ги нямаше? А не мислиш ли, че имат право и да ги нямат? Аз мисля, че би трябвало да имаш право да избираш дали да имаш дадена телевизия или не. Което ще рече, че както имам право да избирам дали да имам HBO, като съответно плащам за него, така да имам право да избера дали да имам БТВ или не. От друга страна ако не сте наясно това са ефирни телевизии. Никой не спира никой да си забоде една стайна антена и да гледа колкото му душа поиска турски сериали и бат Славчо. Да, моя милост е на друг оператор и точно по една такава спогодба имам БТВ, като те заемат 6 от 10 позиции в началото на дистанционното. Което ми създава проблеми да пренарежда, всички дистанционни пращайки ги на задните места.
19 Anna Savakova 07.01.2013 | 23:26
Няма БТВ- Няма Сапунджи !!!!! Какво по-хубаво от това ?! А на някой ако толкова много му липсва БТВ, те си имат сайт. Там може да гледа колкото поиска в HD качество... Това си е мое мнение.
18 Petya Nikolova 07.01.2013 | 23:06
"Близо 80% от домакинствата в България разполагат с достъп до кабелна и/или сателитна телевизия. "В тези условия, включването на телевизионните програми в мрежите на тези доставчици е условие за присъствието им в българските домове" - тези фрази са безсмислени, недомислени, недоизказани и звучат неразбираемо. Да не коментирам "високата пенетрация на услугата на кабелните и сателитните платформи"... Асоциация на българските радио- и телевизионни оператори – АБРО (за които не бях чувала преди, няма значение...), може да се постарае да се изразява по-ясно спрямо аудиторията, ако имат за цел посланието им да бъда достъпно за определеният им сегмент, контрагент или потребители както щете го наречете... И тези сложно-читаеми фрази и постулати трябва да ме убедят в техните изследвания - ми не успяват.... Драги АБРО, постарайте се повече :) А БТВ и да се старят ... - не им се получава, мое мнение!
17 николай георгиев 07.01.2013 | 23:05
Аз предлагам , всички кабелни оператора да спрът Бтв за месец и спора ще се разреши. Бтв ще клекнат , а аз съм клиент на булсат и изобщо не ми либсва БТВ , а и за сега несмятам да се махна от булсат.
16 Iva Ivanova 07.01.2013 | 23:00
пенетрация - навлизане, от английски penetration, което със сигурност сте го чували, макар и в друг контекст
15 Zvezdelin Minkov 07.01.2013 | 21:35
Няма да е лошо,ако АБРО използва по-достъпни термини,а не такива от рода на "пенетрация"?!
14 Ненчо Еремиев 07.01.2013 | 21:20
Ако изобщо не се излъчва БТВ няма да ми липсва. Това е една от многото медии, които са винаги с властта.
13 Владо Владо 07.01.2013 | 21:08
Виваком ТВ (сателитаната) е алтернатива на Бусат ком и е собственост на КТБ (кооперативна търговска банка) която пък е собственост на Цветан Василев който е човек на Бойко Борисов. И те натискат турската да дава такива условия на булсатци за да им избягат клиентите и да отидат на сателита на виваком. Това е поредния рекет на ГЕРБ и насилствено прехвърляне на пари от частна фирма към под тяхна такава. До изборите ще е така. Малко остана, още само 6 месеца.
12 Неизвестен Елемент 07.01.2013 | 20:06
А защо въпросното АБРО само преди 2 седмици говореше нещо съвсем друго? И защо няма и дума по темата за това колко коркетно е предлагането от страна на бтв на всичките си програми ЕДИНСТВЕНО И САМО В ПАКЕТ - тоест - или плащаш за всички - или за нито една - това по кое правило на пазарната икономика и добрите бизнес практики по цивилизования свят се приема за разумно и приемливо?
11 Philip Kirev 07.01.2013 | 19:22
БТВ са кожодери. Нека кажат колко пари искат и защо продават всички програми на куп. Аз например не искам да гледам разни лейди та и синеми и т.н.
10 карибска пиратка 07.01.2013 | 19:15
в тази битка аз съм на страната на "Булсатком". бТВ много ми паднаха в очите в някои техни прояви
9 mitko velev 07.01.2013 | 18:58
От два дни вече съм без телевизия защото няма да плащам повече пари и такси на Булсатком.Преминавам към Виваком колкото и да им е слаб сигнала.
8 скапан сървър 07.01.2013 | 18:20
И Босфор тв, ккато справеддливо ги наричат, и Булсатком са извън моите интереси. И на двете не съм клиент!
7 nude disco 07.01.2013 | 18:13
Викаш сама си е нацъкала над 100 плюса?! Малко трудно е да се случи нещо такова :) Ако искаш се пробвай, но повече от един опит не ти давам :)
6 Gogo Gospodinov 07.01.2013 | 17:55
Нацъкала си си плюсчета гледам :) Браво, човек трябва да е доволен от себе си. Обаче Булсатком няма къде да идат и трябва да излъчват БТВ по простата причина, че ограничаването й ощетява свободата на зрителите. те може да не искат да я гледат, но имат право да си я имат сред каналите.
5 конска саздърма 07.01.2013 | 17:41
Като клиент на съвсем различен оператор само стоя отстрани и гледам :) А ако ми махнат БТВ ще почерпя.
4 qnko qnev 07.01.2013 | 17:36
Според мен няма да се разберат, така че абонатите на Булсатком най - вероятно ще предприемат прекратяване на договорите.
3 Майа Теодосиева 07.01.2013 | 17:30
Така и не разбрах какъв точно е проблемът между двете страни,но аз от Булсатком се разочаровах отдавна и се отказах от услугите им...
2 Evil Genius 07.01.2013 | 17:22
Само не ми стана ясно,от кое точно печели "Булсатком",от това,че не излъчва телевизиите от BTV и BTV Radio group,при това никъде където има клиенти или от това,че на тяхно място излъчва телевизии за които до вчера,вземаше по 2 лв. такса на парче.
1 Лиза Мишпека 07.01.2013 | 17:19
Естествено, че сега всички ще застанат зад тъпите би ти ви. Много неща се премълчават и се правят нарочно, за да излезе само Булсата крив, а в действителност ситуацията е била много по-различна.

ТВ програма

Кино

  • Сега 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 02:25 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 03:20 Туризъм.бг /п/
  • 03:55 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 04:40 Господин Тау тв филм /29 и 30...
  • 05:40 Телепазарен прозорец
  • 05:55 Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:20 100% будни сутрешно токшоу с...
  • Сега "Трима братя, три сестри" -...
  • 01:40 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 04:45 "Ослепително слънце" - сериал /п./
  • 05:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 06:00 "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • Сега "Снайперист" - сериал, сезон 1
  • 01:30 "Пожарникарите от Чикаго" - сериал,...
  • 02:15 "Моето име е Мелек" - сериен филм
  • 03:15 "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
  • 05:20 "Пресечна точка" - публицистично...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.