Над 2 000 русенци пътуват до работа с влак?

Идеята не е нова - датира от около две години

по статията работи: Андриян Георгиев | 12.10.2011 | 19:45

Над 2 000 русенци ще могат да ходят на работа с влак, ако се осъществи идеен проект за градска железница, съобщават инициаторите, цитирани от БТА. 

"Идеята е стара и датира от две години. Целта е съществуващата железопътна връзка да свърже централната жп гара на града с източната промишлена зона, индустриалната зона и индустриалния парк, които се намират след кръговото на Дунав мост, по пътя за град Мартен", обясни заместник-управителят на русенската фирма "Булмаркет" инж. Димитър Баев.

По думите му градски транспорт до там няма и в момента работещите в трите зони пътуват от града с фирмени  автобуси или с личните си автомобили. 

Проектът предвижда обособяването на 10 спирки по жп линията през града, като три от тях са съществуващи - Централна  жп гара, Товарна гара и Русе-Разпределителна. Така ще бъдат обхванати централните квартали, както и "Родина" и "Здравец". При седем от спирките съществува и връзка с градските линии на автобусите и тролейбусите. 

Първоначално идеята е тези влакове да бъдат работнически и да се движат сутрин и вечер. Целият маршрут пък е дълъг 20 км, а времето, за което ще бъде изминаван, е половин час.

При задръствания и лоши метеорологични условия се е стигало работниците да пътуват повече от час с автомобили или фирмени автобуси от града до индустриалната зона, обясни Баев. 

Той допълни, че този вид транспорт е бърз и екологичен. Отделно, ще бъде облекчен и трафикът. Това е факт в цяла Европа. 

"Ние ще закупим мотрисните влакове. Няма да са нужни повече от три. Ако не са чисто нови, инвестицията ще възлезе на около 2 млн. евро. Отделно, ще бъде изградена и информационна система", обясни Баев.

"Не смятаме да се плаща в кеш. Предвиждаме електронна система и достъпът да става чрез електронни врати. Качва се само този, който има карта. На база на това става отчитането на броя на пътуващите работници през  месеца", допълни Баев.

Ако етапите се разширят и пътуването стане целодневно, то ще се мине на заплащане на едночасова карта или  билет.

Ако жп транспортът се свърже с градския шосеен транспорт, ще доведе до една съвременна транспортна система.

Проектът е за публично-частно партньорство. В него трябва да се включат Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) и Община Русе. 

"Разговаряли сме с ръководството на НКЖИ и те ни подкрепят. Остава общината също да съдейства. Те ще трябва да изградят пероните на спирките", каза Баев.

За да се реализира този проект и от идеен да се превърне в работен трябва да се седне на една маса и да се разговаря, завърши специалистът. 


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


4 Георги Петров 13.10.2011 | 15:10
Това е много добро решение поради факта, че трафика ще намалее значително и няма да има такива задръствания както сега. Както знаем Русе е голям град и един такъв проект би му бил доста от полза. Минуса в случая е, че ако този влак се счупи и не бъде в изправност, това означава, че много хора няма да могат да отидат на работа.
3 V D 13.10.2011 | 11:14
Идеята е наистина много добра, но наистина на фона на цялото положение на българската железница ми се струва малко неосъществимо. Та то няма пари за нови вагони, които да не се палят като старите, пък за нова линия да не говорим. Ако ЕС помогне със средства може и да се реализира, но в противен случай не мисля, че в близките поне 10 години ще да стане.
2 Силвия Димитрова 12.10.2011 | 20:01
А защо не? Много взе да се спекулира с положението на БДЖ. От тук насетне ще видим, че много подобни проекти ще намерят развитие. Ако русенската железница реализира тази идея, това ще е голям успех за нея – засега автобусната конкуренция беше непробиваема. Вече всичко зависи от това как ще се разберат с общината и фирмите, които ще финансират начинанието.
1 Петър Стоянов 12.10.2011 | 19:54
На фона на затъващото БДЖ не знам дали някой ще го вземе на сериозно това. Нали искаха и в София да правят нещо подобно, ама дали с БДЖ-то или с метро - лично аз така и не можах да разбера. Първо трябва да се оправи цялото БЖД, пък после да му мислите с подобни проекти.

ТВ програма

Кино

  • Сега Отблизо /п/
  • 05:50 Патилата на Спас и Нели детски...
  • 06:55 Денят на храбростта празничен блок
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:30 Пеем за България концерт-спектакъл...
  • 14:00 България от край до край 13
  • 14:30 Мост на небесата тържествен...
  • 16:00 Мигове в кибритена кутийка детски...
  • Сега "120 минути" - публицистично...
  • 07:00 "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:00 "Златно момче" - сериал, с.2, еп.20...
  • 14:20 ПРЕМИЕРА: "Само една целувка" -...
  • 16:00 ПРЕМИЕРА: "На север към дома" -...
  • Сега "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 05:20 "Зоотрополис" - анимация /п/
  • 07:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 11:00 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Безнадежден случай" - концерт на...
  • 14:30 "Да поговорим за любовта " - с уч....
  • 16:10 "Любов на прага ти" (премиера) - с...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.