За четвърта поредна година дирекция "Превенции" на Община Варна организира кампания "Не шофирай, ако си пил”, която ще се проведе от 7 до 31 май, съобщават от общината.
Кампанията съвпада с предстоящите абитуриентски балове и е адресирана до всички млади хора – ученици, абитуриенти, студенти и към цялото общество, с цел опазване живота и здравето на младежите, техните най-добри приятели, връстници, близки.
Дейностите в рамките на кампанията включваъ:
• Разпространяване на стикери с надпис "Не шофирам пил!”. Стикерите ще се разпространяват чрез: ОД на МВР – Варна, сектор КАТ и Асоциацията за защита на застраховани и пострадали при ПТП.
• Популяризиране на кампанията чрез билбордове, предоставени безвъзмездно от рекламна агенция "ЕНА” (предоставят една позиция пред КАТ – Варна за периода 13-27 май) и рекламна агенция "Генчев и Ко” ООД (предоставят позиция на сп. Почивка, посока "Златни пясъци” за целия период на кампанията).
• Тиражиране в интернет пространството на песента "Хей, човече, не карай пил!”, която беше написана през 2009 г. специално за кампанията.
• Разполагане на плакати с посланието на кампанията в сградите на всички варненски средни училища, офисите на партньорите и на други ключови места в града.
• В рамките на последния час на класа на всички абитуриенти ще бъдат раздадени силиконови гривни с надпис "Не шофирам пил!” и други информационни материали и ще бъдат призовани към разумно поведение на пътя.
• Разпространение на информационни и образователни материали 2000 флаера, 6000 стикера, 100 плаката, 5000 гривни с мотото на кампанията ”Не шофирам пил” и 800 балона с надпис "Хей, човече, не карай пил!”, ще бъдат раздавани на места с висока концентрация на млади хора и абитуриенти от 30 ученици-доброволци, облечени в тениски с мотото на кампанията.
• Официално на 15 май ще бъдат изпратени абитуриентите от Професионалната техническа гимназия.
• Провеждане на инициатива "Първи път” на 18 май на входа на Морската градина (подхода към детския кът), с фокус върху превенция употребата на алкохол, с водещи Сдружение "Миманса”.
Очакванията са по време на кампанията да бъдат достигнати повече от 3 300 абитуриенти, 8 000 млади хора и около 7 000 млади шофьори.