Собствениците на магазини, които държат вратите им затворени, могат да намалят наполовина енергийните разходи в търговския обект, без това да повлияе на посещенията на клиенти, показва проучване на университета в Кеймбридж.
Затварянето на вратите, докато в обектите работи отоплителна и охладителна система, може да намали с до 50% разходите, както и силно да понижи емисиите от въглероден диоксид, които годишно се отделят от дейността на магазина.
Вредните емисии, които биха били избегнати, според учените се равняват на отделените вредни газове от общо три самолетни полета от Лондон до Хонконг и обратно.
"Това е доказателството, че е време търговците да се запознаят с масовия си принос за енергийните загуби и вредните емисии", коментират авторите на изследването. "С едно просто затваряне на вратата въглеродните емисии драстично спадат, енергийните сметки се намаляват, а клиентите и персоналът се чувстват по-комфортно."
В проучването не се отделя специално внимание на вредата, която би имала тази мярка върху усилията да се привлекат клиенти в магазин, като се разчита, че широко разтворените врати невинаги са най-успешният начин да се накарат минувачите да посетят даден магазин.