Активно рекламираме дестинации в Русия и Германия

Над 63 млн. лева за развитие на туризма у нас са отпуснати по ОП "Регионално развитие"

по статията работи: iNews.bg | 17.02.2011 | 14:54

По оперативната програма "Регионално развитие" Министерството на икономиката, енергетиката и туризма разполага с 63 млн. лева за развитието на национален маркетингов туристически продукт.

"Никога не сме разполагали с толкова много пари и ще осъществим дейности, които никога не сме реализирали", коментира зам.-министърът на МИЕТ Иво Маринов по време на дискусията за националния туристически маркетинг, част от изложението "Ваканция и СПА Експо".

По програмата има 9 стартирали проекта, предстои да се подпишат още пет договора на стойност 20 млн. лева, допълни Ива Якимова от МИЕТ. По нейни думи в момента се подготвя документацията за подпис на новите договори.

Как се изпълняват дейностите по тези проекти?

По време на дискусията изпълнители на проекти разказаха как точно се осъществява рекламната кампания в Германия, Русия. От казаното става ясно, че са избрани всички рекламни канали за разпространение на съобщенията - радио, печат, телевизия и външна реклама. В Русия и Германия са заложили активно и на интернет реклама - и то не само банери, но и редакторски материали, които разказват за българските курорти и хотели.

Константин Манолов, управител на МАГ "Адвъртайзинг", отговарящ за рекламата на България в Русия, съобщи, че интересът към страната ни в Русия се възражда.
Специфичното по проекта за реклама на България в Русия е кампанията в руските молове, където са раздавани брошури за популяризиране на България. "Хората проявяваха силен интерес и разпитваха откъде могат да си закупят почивка в България", допълни още Манолов.

По проекта са осъществени и няколко посещения на руски журналисти у нас. Първата група журналисти са посетили спа курортите у нас. По думите на Манолов всички журналисти са останали смутени от състоянието на пътната инфраструктура у нас.

Като цяло обаче впечатленията от курортите са положителни. Руските журналисти са посетили и наши зимни курорти, а най-силно впечатление им е направило Банско.

Рекламната кампания на Русия ще продължи с пресконференции по време на изложения през май и юни, които ще презентират летния сезон. Още два туристически тура ще има в България - за културен туризъм и Черноморските курорти.

Целта на действията в Германия е да покажат непознатото лице на България, коментира Красимир Петков от "Консорциум медиа Консулта - КРЕС". Голяма част от рекламата на България в Германия тепърва предстои.

В края на февруари започва кампания по няколко големи телевизионни канала.
Както и в Русия, и в Германия основните рекламни канали са интернет-сайтове с туристическа насоченост. Цели се аудиторията от 24-50 години. Освен банери изготвят се и редакторски материали, които да представят българските курорти.

Германски журналисти също са обиколили нашите курорти. На тях България е представена като дестинация за културен и кулинарен туризъм. На втория журналистически тур пък са рекламирани зимни и СПА курорти. През май и юни ще има още турове, свързани с предложения за ваканция на море.

За българските туристи пътуването в страната е емоция. На това пък акцентира проектът за насърчаване на вътрешния туризъм. Десислава Олованова от ДЗЗД "Про Ивент Бизнес Груп Партнерс 3" обясни, че на българските туристи се показват дестинации, които са малко познати на масовия турист.

Една от дейностите например е изработването на Топ 50 на малко познатите дестинации у нас, организиран от сайта bulgariatravel.org. Класацията беше официално представена вчера (16 февруари). Аудиторията на рекламните кампании е избрана в широки граници - от 7 до 60 години.

По време на дискусията стана ясно още, че Агенцията за маркетингови проучвания "Алфа Рисърч" е спечелила конкурс на МИЕТ и ще изготви оценка на това какво точно влияние оказват рекламните кампании върху потребителите.

Управителят на агенцията Боряна Димитрова обясни, че е изготвен специален модел за оценка на дейностите, тъй като по света няма единен модел за оценяване на национален туристически маркетинг.

Боряна Димитрова коментира, че България трябва най-накрая да се позиционира на картата на туризма. Промяната в целите, пазарите и приоритетите трябва да бъде на базата на емпирични данни, а не на случайно хрумване.

"През 2006-2007 година залагахме на еко-туризма, след това - станахме винена дестинация, сега развиваме религиозен туризъм", коментира Димитрова. Именно по тази причина е необходимо да се направи една стратегия, а след това и да се направи оценка на постигнатите резултати и тогава да бъде решено дали страната да продължи да се развива в тази насока или да променя своите приоритети.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 04:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 05:00 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 05:30 Още от деня коментарно предаване /п/
  • 06:00 Умното момче детски тв филм...
  • 06:15 Разговор с птици тв филм /България,...
  • 07:45 Телепазарен прозорец
  • 08:00 Денят започва с Георги Любенов
  • Сега bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 04:45 "Ослепително слънце" - сериал /п./
  • 05:10 "Да живее крал Джулиън" -...
  • 06:00 "Светът на здравето" - здравно...
  • 06:30 "Древни суперструктури" -...
  • 07:30 "Тази събота и неделя" - уикенд...
  • 11:00 "Вкусът на България" - кулинарно...
  • Сега "Моето име е Мелек" - сериен филм
  • 03:15 "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
  • 05:30 "Не ме оставяй" - сериен филм /п/
  • 06:30 "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 07:30 "Събуди се" - предаване
  • 11:00 "Съдебен спор" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.