Дюнерът, който често се използва като символ на инвазията на Изтока в Европа, всъщност се оказа доста полезен за икономиката на Стария континент . Ястието, донесено от турците, имигрирали в Германия, е донесло за икономиката на федералната република 3 млрд. евро само за 2014 г.
Това заявиха от Асоциацията на турските производители на дюнери пред вестник Zaman. От там уточняват, че германския вариант на арабския сандвич е доста различен от оригинала. Той обаче е станал запазена марка на Германия
От бранша коментират, че бизнесът с дюнери нараства и се развива от момента, в който за първи път е стартирал на европейска земя.
Дюнерът пристига в Германия в началото на 70 – те, когато за там имигрира Кадир Нурман, който се смята за създателя на берлинския вариант на ястието.
В момента този бизнес дава работа на около 250 000 души в цялата страна. В Берлин например се намират 27 от общи 260 фабрики за дюнери. Там има около 13 000 бюфета и павилиони, предлагащи дюнери, като в над 2000 от тях са в столицата на държавата.
От асоциацията се хвалят, че роденият на Изток дюнер е станал важна част от германската кухня и успяла да да измести традиционни за немците ястия като братвурстчетата.