Българинът не ще да тегли кредит за нищо на света

Изследването е направено сред 1000 пълнолетни граждани

по статията работи: Кремена Бедерева | 25.11.2013 | 12:32

Над 58% от българите при никакви условия не биха взели кредит, сочи изследване, представено в БТА от представители на Института за икономически изследвания при БАН.

Изследването е направено сред 1000 пълнолетни граждани в периода 1 август – 10 септември тази година, каза проф. Митко Димитров, директор на института.

Между две трети и три четвърти от участниците в анкетата смятат лихвите и таксите на банките за високи, а условията за отпускане на заеми – за непрозрачни.

Същевременно около 84% от участниците в изследването заявяват, че не могат вече да спестяват. Делът на "лошите кредити" на домакинствата се увеличава от 5-6 на сто през 2009 година, до 19-20% тази година.

Около 30% от проблемните кредити са София, областните градове генерират 42 на сто от нередовно обслужваните задължения.

В Института отчитат тенденция на увеличаване на спестяванията, отлагане на разходи за потребления, изплащане на стари дългове и отказ от нови кредити.

Кредитните институции обаче завишават изискванията към кандидатите за заеми, информираха участниците в пресконференцията. На фона на постоянно нарастващите спестявания на населението кредитирането е все по-малък фактор за икономическия растеж, смятат в института.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


46 Marti Aleksieva 25.11.2013 | 16:05
Е как да вдигне глава и да не обръща внимание, понеже е наследила задължения. На теб приятно ли ще ти е, ако наследиш примерно 20 хиляди и докато дойде време да ги плащаш да станат 30 хил. разбирам я, но тук няма закон, които да защитава децата от такива наследства на дългове. Това е най-важното, което може да ти се случи. А и колко хора теглят кредити в днешно време, повечето вземат бързи кредити, които са най-лошите с най-високите лихви, най-много наказания, ако не си плащаш редовно вноските или ако решиш предсрочно да си платиш кредита. И аз имам кредит не е голям, исках да го платя предсрочно, но се оказа, че те може да ме накарат да върна всичко с 50 % отгоре, понеже предсрочното плащане, за тях е евентуална загуба от бъдещи лихви и така може и да ме осъдят. Не знам до кога законите в България ще работят против гражданите? Така, че тя си е напълно права в изказването си.
45 Ceca V 25.11.2013 | 15:29
Хората вече се опариха и не искат да рискуват. У нас всеките те обира и премълчава доста неща от мобилния оператор, та до банката - спестява ни се информация за допълнителни таксички, лихви и условия, за това и ако му се наложи на човек да прибегне до това зло е по-добре да си преглежда внимателно условията по договора, за да не съжалява един ден. В същото време бързите кредити са абсолютно зло, което въпреки законовите промени трябва да се избягва на всяка цена, човек с един такъв кредит се навътря много яко.
44 ваня иванова 25.11.2013 | 14:42
Така е, нали се готвеха някакви промени. Дано условията бъдат по - облекчени за хората, които теглят кредити.
43 ваня иванова 25.11.2013 | 14:41
Изследването е направено сред 1000 пълнолетни граждани - не мисля, че от това може да се обобщава, защото повечето хора теглят кредити.
42 северно сияние 25.11.2013 | 14:35
Колкото повече българинът се пази от дългосрочни кредити всякакви задължение към банки и застрахователи дори, толкова по-спокоен ще бъде.
41 доплеров ефект 25.11.2013 | 14:34
Разумните хора гледат да се пазят от дългове към банки и финансови институции. Те и без друго ти предлагам такива условия с които тотално те прецакват.
40 маймунка мръсна 25.11.2013 | 14:31
да, това правят само смелите хора, а останалите само стоят отстрани и им се възхищават. но трябва да има смели хора, за да може да има мишоци, които да бъдат гърбени за тяхна сметка. ако ме разбираш какво искам да ти кажа.
39 овчи транс 25.11.2013 | 14:30
да, това е самата истина. а хората на запад си теглят кредити, защото искат да отидат на почивка. толкова са си надвили на масрафа, че могат да си позволят да теглят за подобни неща.
38 северно сияние 25.11.2013 | 14:30
Банките яко гърбят гражданите с тия нечовешки клаузи по говорите и растящи лихви, Не дай си боже на човек да му се наложи да тегли дългосрочен кредит за жилище който има да се изплаша едва ли не цял живот. А и в каквито несигурни времена живеем с растяща безработица, никога не знаещ какво може да те сполети утре и да се променят нещата. като имат кредит да мислиш си е голям проблем. Я колко хора сложиха край на живота си заради дългове към банки. не е работа това.
37 коремного мекотело 25.11.2013 | 14:29
това е самата истина, дейвиде. трябва да имаме по-стабилни заплати, за да може да си позволим да изтеглим някакъв кредит. много правилно си задал въпроса, но той само ще види в пространството и няма да получи никакъв отговор. това е много жалко и не знам как ще се случват нещата занапред.
36 овчи транс 25.11.2013 | 14:28
това е самата истина и много се радвам да чуя подобни слова от един олигарх. по принцип олигарсите притежават банки и си предлагат кредитите на поразия, но явно ти си по-различен и това няма как да не направи впечатление.
35 маймунка мръсна 25.11.2013 | 14:27
кредитите не са направени, за да помагат на хората, а за да помагат на банките. защото парите които теглят гражданите, след това ги връщат няколко пъти.
34 доплеров ефект 25.11.2013 | 14:26
"Над 58% от българите при никакви условия не биха взели кредит" - и са си прави хората. Никой нормален не иска да дължи пари на банки в това несигурно време.
33 митко щеката 25.11.2013 | 14:25
за мене ти си един много разочарован човек, който не би трябвало да мисли по този начин, а да вдигне глава и да не обръща внимание на тези неща. ти си млад човек и живота за теб тепърва започва, така че трябва да гледаш на тези неща с малко по-широк мироглед.
32 Камелия Стефанова 25.11.2013 | 14:25
Никой не тегли кредити ей така от каприз. Хората когато им трябват пари за жилище, кола или операция - тогава се решават да теглят кредити.
31 коремного мекотело 25.11.2013 | 14:24
кредита е повече от задължителен, защото така ще си умрем без да сме си купили това или онова. а по този начин само ще помогнем на банковата система да се възроди.
30 овчи транс 25.11.2013 | 14:23
трябва да се теглят кредити, защото иначе никога няма да можете да си купите това, което сте решили да си купите. това са много важни неща, които не бива да се пренебрегват.
29 маймунка мръсна 25.11.2013 | 14:22
по-добре да се спестяват пари и след това да се купува това което сте решили да купувате, отколкото да теглите кредит.
28 митко щеката 25.11.2013 | 14:21
не трябва да се теглят кредити за нищо на света, защото това може само да ви зароби да плащате вноски, които няма да можете да платите след това.
27 Kokoto Monev 25.11.2013 | 14:12
И аз познавам млади хора, които теглят кредити, било то за образование, за бригата и т.н. , но според мен все по рядко се теглят жилищни кредити .
26 Пипа Мидълтънова 25.11.2013 | 14:06
Няма лошо човек да бъде по-предпазлив по отношение на кредитите. Не трябва без сметка да се взимат такива и после човек да не знае как да ги върне. У нас лихвите са наистина много високи и специално бързите кредити са си живо лихварство.
25 Ruslana Hristova 25.11.2013 | 14:03
това е така, как можеш да си осигуриш жилище, нова кола или нещо подобно ако работиш з атолкова,че едва свързваш двата края.
24 Dimi Petkov 25.11.2013 | 13:58
Мисля, че заглавието е малко пресилено . Аз познавам не 1 и 2 - ма, които имат кредити . И то всичките са млади хора на по 22,23 години . Просто смелите така правят, хващат животът си в ръце и не се оставят на течението . Както се казва, без риск няма печалба .
23 Kremena kremi 25.11.2013 | 13:56
Ами дано не ти се налага наистина. Ако ти се наложи най-добре се посъветвай с някой финансист, честно ти казвам, много помага.
22 Изабела Белла 25.11.2013 | 13:55
Ама ти що си мислиш, че някъде някоя банка по света работи в полза на гражданина?!! :)) Това е много абсурдно просто, естествено че банките си гледат собствения интерес, иначе нямаше да са банки, а социални грижи. За съжаление у нас условият анаистина са много лоши.
21 Анжелина ЖУЛИ 25.11.2013 | 13:54
Така си е. Именно лошите условия на труд са причина да има толкова лошо обслужвани кредити и пазене от това, като цяло да се теглят кредити.
20 Kremena kremi 25.11.2013 | 13:53
"Между две трети и три четвърти от участниците в анкетата смятат лихвите и таксите на банките за високи, а условията за отпускане на заеми – за непрозрачни." - Те са си! Сигурно само у нас има подобни много лоши условия по кредитите, независимо в кяо банка си за обслужване на физически лица.
19 Изабела Белла 25.11.2013 | 13:52
"Същевременно около 84% от участниците в изследването заявяват, че не могат вече да спестяват. Делът на "лошите кредити" на домакинствата се увеличава от 5-6 на сто през 2009 година, до 19-20% тази година." - От какво да сепстяваш с тия мизерни заплатки ми кажете? Няма как, все прибягваш към някакъв вид кредит.
18 Анжелина ЖУЛИ 25.11.2013 | 13:51
Лошото е, че целият свят живее на кредит, а и най-големите печалби се правят с големи кредити, защто се рискува. Няма как, така е устроен пазара в момента.
17 Margaritka Ilieva 25.11.2013 | 13:41
ами то е така,ама ако нямаш апартамент от баба или мама къде ще живееш ако не вземеш кредит?!
16 viktor viktorov 25.11.2013 | 13:39
Кредитът не е страшен, когато човек е на хубава и доходна работа, но в сегашните несигурни времена за държавата ни е нормално хората да са предпазливи и да не желаят да теглят кредити, а и все по трудно барките отпускат такъв ресурс.
15 набръчкан мозък 25.11.2013 | 13:28
Българинът много рядко тегли кредит . Сега за жалост на една позната ще и се наложи да тегли такъв, защото майка и се нуждае от операция във Филипините .
14 Ариана Оптимистикова 25.11.2013 | 13:21
след толкова много мошенгии как да иска? Аз , да не дава Господ де, в крайна нужда, но иначе не бих взел
13 Jana Kirova 25.11.2013 | 13:20
Никой по принцип не би изтеглил заем освен ако това не е крайно наложително, но понякога наистина така се налага като ти трябва определена сума, а няма откъде да я вземеш.
12 Mary Bloody 25.11.2013 | 13:20
Много хора вече се опариха с тези кредити, които особено в началото на кризата не можеха да погасяват и се стигна до отнемане на имущество. Плюс това лихвените проценти у нас остават безпрецедентно високи в сравнение с тези в другите страни в ЕС.
11 to4kaful . 25.11.2013 | 13:08
как ще дръпна кредит, при това, че условията на договора, всичките му там клаузи и лихви, та дори и задължителната застраховка живот са в полза на банката..?! наследих 2 кредита от родителите си, със сключени застраховки живот, който не признаха...! а да и понеже бях непълнолетна, лихвите си течакаха, докато навърша пълнолетие. тук банката не работии в услуга на гражданина, а в услуга на собственика ( мутра, министър.. подобен боклук, Цеко от Алеко, който унищожава природата с цел още повече пари (пожелавам му да си ги диша след време като вече няма чист въздух))защо му е на един млад човек да се обвързва с тъпите ви мафиотски, нечисти, непродуктивни схеми?..
10 Пламена Христова 25.11.2013 | 13:06
И аз не искам да тегля кредити и се надявам да не ми се налага, защото определено много хора си изпатиха. Нямаме никакви гаранции дали ще бъдем на работа и дали ще успеем да си изплатим кредитите.
9 Silvi Milenova 25.11.2013 | 13:02
така е хората избягват вземането на кредит,защото не сме сигурни в бъдещето си, единствените кредити,които вземам са стоки на изплащане за по 6-9 месеца и това е
8 кученцето пиджи 25.11.2013 | 12:56
И аз самият не бих дръпнал кредит, ако наистина не се нуждаех от него . С тези малки заплати , как виждате да ги изплащаме тези кредити, мисля, че е много трудно .
7 p kehaiova 25.11.2013 | 12:55
Много хора се притесняват и как ще се изплаща този кредит.
6 visoko naprejenie 25.11.2013 | 12:45
е те да не се заричат много тези 58%,че "никаквите условия" да не им се стоварят на главите.
5 властен олигарх 25.11.2013 | 12:39
Българинът наистина трябва да внимава какви ги върши. Не теглете кредит за нещо, от което нямате съществена нужда до този момент.
4 David Hayemaker 25.11.2013 | 12:38
"Изследването е направено сред 1000 пълнолетни граждани" - Внимавайте какви кредити дърпате, защото може да се окаже, че след това ще връщате в пъти по-голяма сума след това.
3 известна личност 25.11.2013 | 12:37
За мен лично изобщо не трябва да дърпате никакъв кредит, а да се опитате да заделяте всеки месец по някой друг лев и така ще съберете пари за покупката си.
2 david copperfield 25.11.2013 | 12:37
И за какво му е кредит, след като получава заплата от 400 лева? Храната ли да си плати, горивото ли, сметките ли, кредита ли? Кое да дойде по-напред?
1 Теодора Динева 25.11.2013 | 12:36
Много хора се напатиха от лъжливите ни банки.

ТВ програма

Кино

  • Сега Вуйчото тв филм /България, 1996г./,...
  • 07:00 Имало едно време анимационен филм/п/
  • 07:15 Телепазарен прозорец
  • 07:30 Библиотеката
  • 08:00 Денят започва с Георги Любенов
  • 11:00 Туризъм.бг
  • 11:30 Опитай света... с Ханес
  • 12:00 По света и у нас
  • Сега "От Италия с любов" - документална...
  • 07:30 "Тази събота и неделя" - уикенд...
  • 11:00 "Вкусът на България" - кулинарно...
  • 11:30 "Светът на здравето" - здравно...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Сестрата на булката" - романтичен...
  • 14:20 ПРЕМИЕРА: "Коледа в замъка Билтмор"...
  • 16:00 "COOLt" - лайфстайл предаване с...
  • Сега "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 07:30 "Събуди се" - предаване
  • 11:00 "Съдебен спор" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Соник: Филмът 2" - с уч. на Джеймс...
  • 15:00 "Когато си в Рим" - с уч. на...
  • 17:00 "Съдби на кръстопът" - предаване на...
  • 18:00 "Ничия земя" - предаване
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.