От 23 юли в експлоатация влязоха още близо 14 км от магистрала "Струма" - от Долна Диканя до пътен възел "Дупница-север". Участъкът е част от лот 1 на магистрала "Струма" Долна Диканя – Дупница с дължина 16.78 км. Недовършените 2.8 км от лот 1 бяха открити за ползване заедно с лот 2 на "Струма" Дупница – Благоевград, който получи разрешение за строителство в началото на август.
Общата дължина на магистрала "Струма" - от Даскалово до гръцката граница, е 150 км, тя е част от трансевропейския транспортен коридор ІV. Със средства от ОП "Транспорт" 2007-2013 г. се изграждат лот 1 Долна Диканя – Дупница (16.78 км), лот 2 Дупница – Благоевград (около 37 км) и лот 4 Сандански – Кулата (14.7 км).
На 15 юли беше открит и Лот 4 на АМ "Тракия” в участъка Ямбол - Карнобат. Този участък е с дължина от 49,28 км и е най-дългият от новоизградените участъци. Първият подучастък (от Ямбол до Зимница) е дълъг 14,8 км, а вторият (от Зимница до Карнобат) е с дължина 34,28 км. Договорената стойност бе 209,646 млн. лв. Първият подучастък на лота бе официално открит на 26 август 2012 г., а вторият - на 15 юли 2013 г.
На 19 август беше открита и връзката на автомагистрала "Хемус" със Софийския околовръстен път – пътен възел "Яна". Общата дължина на участъка е 8,46 км. Обектът е част от Трансевропейския транспортен коридор №ІV. Чрез тази връзка значително се облекчава трафикът през селата Горни Богров и Долни Богров.
На 9 септември 2013 г., беше отворен и проходът "Маказа". Той свързва българските градове Кърджали и Хасково с гръцките Комотини и Александруполис. Проходът е част от трансевропейския коридор номер 9 и осигурява най-прекия достъп от Централна България до Бяло море като разстоянието от Кърджали до Бяло море е 82 км. Преминаването през Маказа ще е и най-прекият достъп за страните от Северна Европа до пристанищата на Средиземно море.
Вижте всички транспортни проекти през 2013 г. в Econ.bg.