Строителният бранш все още има проблем със забавеното изплащане на средствата по инфраструктурните проекти от страна на общините. Това заяви председателят на Камарата на строителите в България Светослав Глосов пред БНР.
По думите му през последната година тези задължения на общините се движат в рамките на 180-200 милиона лева. Няма оплаквания за забавени плащания от Европейския съюз (ЕС).
Председателят на Камарата на строителите е уверен, че смяната на властта няма да се отрази негативно на сектора. Браншът има уверението на служебното правителство, че ще бъде направено всичко възможно да няма сътресения в изпълнението на вече започнатите проекти, както и в тяхното навременно разплащане.
По думите му, в последните години 80% от строителната продукция се дължи на обществените поръчки. От тях близо 90% са с европейско финансиране.
През последните две години основно работата е съсредоточена в строежа и довършването на автомагистралите, както и в изграждането на т. нар. водни цикли – водопроводна и канализационна инфраструктура.
Освен довършването на АМ "Струма" и изграждането на пътя София-Калотина, сред другите големи строителни проекти, предвидени за тази година, са дейностите по АМ "Хемус" и АМ "Марица".
От бранша се надяват, че до края на това лято ще бъде напълно завършена "Тракия".
Трябва обаче да се обърне внимание на второкласните и третокласните пътища в страната, където работата е поизостанала, смятат от Камарата на строителите в България.