"Булсатком” ще заведе дело срещу Мехти Меликов, изпълнителния директор на АБРО, заради коментарите, които е направил за инвестиционната политика на сателитния оператор.
Вчера (14 януари) от АБРО обявиха, че кабелни и сателитни оператори задържат за себе си повече от 80% от приходите си от абонати, вместо да ги насочат към производството и купуването на съдържание за зрителите - нови български сериали, български и лицензни предавания, холивудска продукция, спортни събития и много други.
От своя страна от "Булсатком” изпратиха писмо до медиите, с което изразяват категоричното си несъгласие с "манипулативните твърдения на АБРО относно дейността на компанията”.
"Простата математика в публичното говорене на изпълнителния директор на АБРО Мехти Меликов е плод или на дълбоко неразбиране на това какво представлява медийният бизнес, или на защита на интереси, които нямат нищо общо с целите и функциите на асоциацията”, коментират от компанията. "За неговите конкретни изявления срещу нас ще потърсим правата си по съдебен ред", обещават от "Булсатком”.
Всички опити компаниите, занимаващи се с разпространение да бъдат държани отговорни за финансиране на съдържание, са в пълно противоречие с логиката на световните пазари. Навсякъде по света телевизиите са тези, които заплащат на операторите, за да достигат до аудиториите си, а не обратното.
"Булсатком” беше атакувана от bTV и TV7, които след изтичане на договорите си не ги подновиха, заради серия от обвинения срещу сателитния оператор включително, за това, че крие реалния процент на абонатите си и че не изплаща дължимите си суми към телевизиите.
Преди дни икономическа полиция пък влезе в TV+, която е близка до "Булсатком” и започна разследване за двойно счетоводство и укриване на данъци.
От "Булсатком” заявяват в днешното си отворено писмо, че злоупотребата с колективен орган, какъвто е АБРО, за частни търговски интереси е грубо изопачаване на основните цели, заради които съществува асоциацията, а именно – "да бъдат изградени силни, политически и икономически независими медии в България, които по най-ефективен начин да обслужват своята аудитория и защитават обществения интерес".
От компанията обясняват, че цената се определя чрез преговори между телевизията, която разпространява ефирни програми и оператора. Обхватът на мрежата спрямо абонатите е показател за достъпността на телевизионното съдържание до по-широк кръг лица. Това е от значение за приходите на телевизията от реклами и в същото време се отразява върху увеличение на разходите на оператора за поддръжка на съоръженията.
В договорите ни с телевизиите, които не са платени отделно в обособен пакет, с право на избор от абоната, таксата е фиксирана. В тях няма клаузи за броя на клиентите ни – той е динамичен.
По закон, абонатите ни се декларират на всеки 6 месеца пред Комисията за регулиране на съобщенията. "Буди недоумение защо е било необходимо АБРО и ГАРБ да инвестират пари в проучвания с неясна методология и с подбрано цитирани в публичното пространство резултати, при положение, че можеха да потърсят по законов път информация за подадените от нас данни в КРС”, питат от компанията.
Публичният спор за проценти от приходи и разходи също се води подвеждащо, алармират от компанията и обясняват, че разходите, които "Булсатком” плаща за авторски права са 35% от приходите. С останалите пари те финансират оперативната си дейност, поддръжката на системите, таксите за спътник, разходите за почти 2 000 души служители в страната.
Според тях звучат нелепо разговорите за проценти на фона на факта, че в договорите с ефирните телевизии цената досега е била 0 лв.