"Кауфланд България ЕООД енд Ко” КД отнесе глоба в размер на 542 662 лв. заради реклама със заблуждаващо съдържание. Тази причина изтъкнаха от Комисията за защита на конкуренцията.
Проучване на автономния орган е установило, че в периода от юни на 2010 г. до края на април 2014 г. дружеството е рекламирало цената и качеството на своите продукти с подвеждащи послания като "гарантирано качество на най-ниска цена”.
Същността на гаранцията се свежда до обстоятелството, че дружеството предлага под собствената марка "К-Classic” продукти с гарантирано контролирано качество на най-ниска цена или на по-ниска такава, отбелязват от комисията.
Производството показало, че след проучване на цените в конкурентни вериги, Кауфланд намалява продажната цена на аналогични продукти "K-Classic" на по-ниска от констатираната стойност на конкурентния продукт или на такава, равна с цената на стоката на конкурента.
Регулаторът отчита, че в контекста на използваните рекламни послания понятието "гаранция” се свързва с поет ангажимент от дружеството да предлага промоционалните продукти именно на най-ниски цени. По този начин се създава предварителна представа у потребителя, че закупувайки дадена стока с посочената гаранция, същата е гарантирано на най-ниска цена.
Експертите от КЗК отчитат, че двете хипотези предполагат, че цените на продуктите K-Classic са не просто равни или еднакви, а са под цените на конкурентните сравними продукти.
Според комисията с поведението си дружеството целенасочено и систематично поддържа две паралелни ценови реакции - намаление на цените на продуктите K-Classic в размер, по-нисък от цената на конкурента, или намаление до размера на най-ниската конкурентна цена.
При определяне на санкцията КЗК е отчела като смекчаващо обстоятелство факта, че след образуването на производството Кауфланд предприема действия по преустановяване разпространението на заблуждаващата реклама, като променя част от рекламното послание във връзка с гаранцията за качество на продукти K-Classic - от "най-ниски цени” на "трайно ниски цени”.