"Лукойл Нефтохим – Бургас” пристъпва към подготовка и провеждане на всички процедури, за да стигне авиогоривото, отпуснато с решение на българското правителство, максимално бързо до летищата, се казва в съобщение на компанията.
Вчера в дружеството е получена заповед за разблокиране на количества авиационно гориво от Държавния резерв, съхранявани в складовете на предприятието.
Всички възложени за съхраняване и опазване количества са в наличност, уверяват от "Лукойл Нефтохим".
"Проблеми с автомобилните горива не съществуват, всички сме се концентрирали върху керосина. Основният ангажимент да се справи със ситуацията е на "Лукойл авиейшън". Техен проблем е откъде ще доставят гориво за самолетите, на пазара горива има", каза от своя страна министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков, цитиран от БНР.
"Тази сутрин ми докладваха, производството е прието, трябва освободят количествата и да се продадат през борсата", каза още министърът.
iNews припомня, че вчера с решение на Министерския съвет бяха освободени от Държавния резерв 1800 тона керосин.
Работниците от нефтокомбината по-рано днес изразиха готовност за протестни действия във връзка с отнетите лицензи на компанията, съобщи шефът на Синдиката на българските нефтохимици Минко Минков.
Служителите искат среща с премиера Бойко Борисов, на която да го убедят, че предприятието може да работи, без да нарушава закона.
Пряко заети в производството са около 2 000 души. Допълнително, около 4 000 - 5 000 служители са съпътстващ персонал.
"Солидарен съм с работниците в завода, които смятат, че тяхно конституционно право е да имат осигурена работа", подчерта Трайков. Министърът за пореден път заяви, че не е в интерес на държавата рафинерията да затвори.
До момента няма нито един самолет, на който да е било отказано зареждане с гориво, съобщи председателят на Асоциацията на българските авиокомпании Светослав Станулов.
Деблокираните от Държавния резерв 1 800 тона керосин ще стигнат за 4-5 дни, предупреди той.
Най-натоварена е ситуацията по черноморските летища, но в никакъв случай не бива да се допуска отмяна на полети и може да се наложи освобождаване на още керосин, допълни Станулов. Ситуацията е овладяна, но трябва да се помисли в бъдеще да има алтернативни доставчици, категоричен бе специалистът.