Citigroup планира да разшири клоновата си мрежа в следващите 3 години. Третата по големина банка в САЩ планира да открие 200 нови клона. Част от тях ще бъдат в Сиатъл и Атланта - единствените градове от 16-те топ пазари за банките в САЩ, в които финансовата институция не присъства.
Представител на банката коментира пред Агенция Блумбърг, че до миналата година от Citigroup не са имали много ясна стратегия за присъствието им на пазара. Сега обаче се планира дори експанзия извън САЩ, като банката се цели в чуждестранни клиенти. 100 от новите офиси пък ще бъдат открити в щата Калифорния и в Ню Йорк – най-силните пазари за финансовата институция.
Citigroup е една от големите американски банки с една от най-малките клонови мрежи. Офисите й в САЩ като брой са едва на една шеста от офисите на Wells Fargo и Bank of America.
Дейността си Citigroup е съсредоточила в щата Калифорния, където се намират 377 от клоновете на банката. Те обслужват 26% от чуждестранното население на щата, като служителите на офисите говорят 77 езика. 40% от клиентите на финансовата институция в Маями например са от Венецуела.
Разширяването на клоновата мрежа е поредното усилие на ръководството на Citigroup да спаси "потъващия кораб". Миналата година печалбите на финансовата институция се свиха със 17% на годишна база, а размерът на привлечените депозити и отпуснатите кредити непрекъснато пада.
През четвъртото тримесечие на 2010 г. размерът на депозитите в Северна Америка се сви с 3% на годишна база до 144,5 милиарда долара. За сравнение, размерът на депозитите на конкурентната Wells Fargo нарасна за същия период от време, макар и минимално.