Ходихме с
племенничката ми Дара на „Котките“ в Музикалния театър.
След това, няколко пъти ме посрещаше у дома с „Вуйчо, пусни ми котките на компютъра“ (тази песен харесва най-много) и естествено, НАЛОЖИ СЕ да ги видим и наживо.
Аз съм голям фен на мюзикъла още от гимназията, и още тогава бях научил песните наизуст. Легендарната Кристин Бартлет ни разказа за тях, а после госпожа Недкова ни пускаше песните, за да вадим думите.
Майка ми също го била гледала като стюардеса в Ню Йорк, а сигурно помните и Деси, която вълнуващо разказа за нейното ходене в Ню Йорк на TEDxNBU.
Абе, събитие!
Музикалният театър е в изненадващо добро състояние, после разбрах, че е прясно ремонтиран.
Персоналът е млад, любезен и облечен в страхотни униформи в шотландски стил, макар че младежите не са посмели да ги облекат в полички ;-)
Нямаше какво да правим навън на студа, така че влязохме при първа възможност.
Не бях слушал „Котките“ на български и е ясно, че текстът е трябвало да бъде приспособен към по-широка публика, но преводът на имената не ме впечатли много.
Наистина, оригиналът на Т. С. Елиът хич не е лесен за чужденци, особено с всичките игри на думи и асоциации, които съдържа, но можеше и по-добре, другари.
Но:
Old Deuteronomy – Бай Двузаконие
Skimbleshanks – Скимбълшак БДЖ-то
???
а другите имена не са пипнати. Според мен, и без тия отгоре можеше.
„Котките“ е изключително тежък за правене спектакъл. Не само в него участват сигурно около 50 човека (хор, балет, певци, оркестър) и се изисква идеален синхрон, но и изискванията към отделните изпълнители са доста високи – не само трябва да се пее добре, но и да се танцува отлично в същото време, а това не всички го могат.
Моите поздрави за изпълняващите ролите на (затрих някъде
листчето с изпълнителите тази вечер намерих го!)
Old Deuteronomy - Иван Панев
Гризабела - Олга Динова
Мънкъстрап - Богомил Спиров
Невероятни бяха!
Разочарован съм малко от Rum Tum Tiger (Александър Василев)– ясно че е готин рокер, ама къде му е гласът?
Също така, думите на песните не се различаваха ясно, с изключение на похвалените по-горе. Дара въобще не разбра за какво се пее в някои песни.
Хореографията беше отлична, хем ми приковаваше вниманието, хем усмиряваше седемгодишната фурия до мен. Разглезен съм от перфектния синхрон на чуждите изпълнители, но и нашите бяха добре.
Сценографията също беше без грешка. Перфектни декори, които много бързо се превръщаха от едно място в друго.
Страхотно удоволствие беше да се гледа, а дребните недостатъчета не можаха да ме разсеят, като например леките проблеми с техниката.
Имаше много деца на възрастта на Дара и дори по-малки, имаше и свободни места. Бих го гледал отново, макар и да не разбрах защо нашите места бяха от най-скъпите, като не видях особена разлика с тези пред нас, които бяха с няколко лева по-евтини.
Дара си намери приятелка, с която обсъждаха представлението, но ѝ забрави почти мигновено името (метнала се е на вуйчо си), а в паузата, докато чакахме на опашка за тоалетната, двете обменяха информация за цвета на плочките и тоалетната хартия в училищата си. Ние победихме, защото сме имали розова хартия и розови плочки в тоалетната ;-)
Платих билет от 20 лева, струваше си всяка стотинка, а за семейства с деца има големи намаления.
Музикалният театър е може би с една идея по-комерсиален и по-архаичен, отколкото трябва.
И накрая поздрав с песента от мюзикъла, която всички знаете:
Всичко започна от там, че Дара ми
изнасяше импровизиран спектакъл с балет и песни в хола, а аз реших
да ѝ покажа „Котките“ в Youtube, за да види как се прави такова
представление.
След това, няколко пъти ме посрещаше у дома с „Вуйчо, пусни ми котките на компютъра“ (тази песен харесва най-много) и естествено, НАЛОЖИ СЕ да ги видим и наживо.
Аз съм голям фен на мюзикъла още от гимназията, и още тогава бях научил песните наизуст. Легендарната Кристин Бартлет ни разказа за тях, а после госпожа Недкова ни пускаше песните, за да вадим думите.
Майка ми също го била гледала като стюардеса в Ню Йорк, а сигурно помните и Деси, която вълнуващо разказа за нейното ходене в Ню Йорк на TEDxNBU.
Абе, събитие!
Музикалният театър е в изненадващо добро състояние, после разбрах, че е прясно ремонтиран.
Персоналът е млад, любезен и облечен в страхотни униформи в шотландски стил, макар че младежите не са посмели да ги облекат в полички ;-)
Нямаше какво да правим навън на студа, така че влязохме при първа възможност.
Не бях слушал „Котките“ на български и е ясно, че текстът е трябвало да бъде приспособен към по-широка публика, но преводът на имената не ме впечатли много.
Наистина, оригиналът на Т. С. Елиът хич не е лесен за чужденци, особено с всичките игри на думи и асоциации, които съдържа, но можеше и по-добре, другари.
Но:
Old Deuteronomy – Бай Двузаконие
Skimbleshanks – Скимбълшак БДЖ-то
???
а другите имена не са пипнати. Според мен, и без тия отгоре можеше.
„Котките“ е изключително тежък за правене спектакъл. Не само в него участват сигурно около 50 човека (хор, балет, певци, оркестър) и се изисква идеален синхрон, но и изискванията към отделните изпълнители са доста високи – не само трябва да се пее добре, но и да се танцува отлично в същото време, а това не всички го могат.
Моите поздрави за изпълняващите ролите на (
Old Deuteronomy - Иван Панев
Гризабела - Олга Динова
Мънкъстрап - Богомил Спиров
Невероятни бяха!
Разочарован съм малко от Rum Tum Tiger (Александър Василев)– ясно че е готин рокер, ама къде му е гласът?
Също така, думите на песните не се различаваха ясно, с изключение на похвалените по-горе. Дара въобще не разбра за какво се пее в някои песни.
Хореографията беше отлична, хем ми приковаваше вниманието, хем усмиряваше седемгодишната фурия до мен. Разглезен съм от перфектния синхрон на чуждите изпълнители, но и нашите бяха добре.
Сценографията също беше без грешка. Перфектни декори, които много бързо се превръщаха от едно място в друго.
Страхотно удоволствие беше да се гледа, а дребните недостатъчета не можаха да ме разсеят, като например леките проблеми с техниката.
Имаше много деца на възрастта на Дара и дори по-малки, имаше и свободни места. Бих го гледал отново, макар и да не разбрах защо нашите места бяха от най-скъпите, като не видях особена разлика с тези пред нас, които бяха с няколко лева по-евтини.
Дара си намери приятелка, с която обсъждаха представлението, но ѝ забрави почти мигновено името (метнала се е на вуйчо си), а в паузата, докато чакахме на опашка за тоалетната, двете обменяха информация за цвета на плочките и тоалетната хартия в училищата си. Ние победихме, защото сме имали розова хартия и розови плочки в тоалетната ;-)
Платих билет от 20 лева, струваше си всяка стотинка, а за семейства с деца има големи намаления.
Музикалният театър е може би с една идея по-комерсиален и по-архаичен, отколкото трябва.
И накрая поздрав с песента от мюзикъла, която всички знаете:
PS. На връщане водихме интересен
диалог:
– Вуйчо, какво трябва да направиш,
ако ти отрежат ухото?
(понеже си говорихме за едно познато момче, на което майка му леко му порязала ухото с ножицата, докато го подстригвала)
(понеже си говорихме за едно познато момче, на което майка му леко му порязала ухото с ножицата, докато го подстригвала)
– Ами Дара, трябва да го сложиш
бързо в лед и да тичаш при доктора да ти го зашие обратно.
– А защо го слагаш в лед?
– За да не изгние. Ухото ще изгние,
ако стои на топло.
– Защо ще изгние?
– Защото е месо. Нали знаеш че
хората са направени от кости и месо.
– Ааа, затова кучетата ги харесват
толкова, нали ;-)
PPS. И Мария писа, но не беше толкова доволна ;-)
PPS. И Мария писа, но не беше толкова доволна ;-)
Източник: Комитата