Бъдещето на мобилните апликации – все по-свободни

В момента маркетолозите на iPhone, които революционизираха мобилния пазар, малко по малко се загубват в морето от последователи

по статията работи: Нели Минчева | 10.11.2010 | 16:15
Бъдещето на мобилните апликации – все по-свободни
Samsung

С повече от половин милион мобилни апликации, предлагани за различни устройства, като че ли сегментът е близо до балонизиране.

Отделните числа са зашеметяващи. По данни, цитирани от AdAge, Apple вече има над 300 хил. приложения в своя AppStore, апликациите на Google за Android са 100 хил., Research In Motion предлага 10 хил. броя за Blackberry, а и Microsoft постепенно се присъединява към клуба с около хиляда приложения, разработени за момента за Windows Phone 7.

А това са само апликациите за смартфони. Напоследък такива се разработват за почти всяко ново устройство, което излиза на пазара. Apple пусна Mac App Store – за десктоп компютри, Google прави приложения за Google TV, собствени софтуерни джаджи ще си имат и конзолите за видеоигри PlayStation и Xbox.

Така изведнъж се оказва, че маркетолозите на iPhone, които революционизираха пазара със стратегията, променила из основи концепцията за мобилен телефон, малко по малко се загубват в морето от последователи. При това различните съществуващи апликации са поддържани от различен софтуер, който невинаги е съвместим с конкурентни устройства. Ако дадена компания желае да присъства навсякъде, тя трябва да хвърли доста усилия за преработка на своите послания и/или предлагани мобилни продукти.

Ето защо, според анализатор на AdAge, следващата стъпка в развитието на мобилните приложения ще е тяхното „либерализиране“ и използването на отворен стандарт, който да може да пасне навсякъде. Мечтата и на разработчиците, и на маркетолозите е да се постигне принципът „Напиши веднъж, приложи където и да е“ - от iPhone и iPad, през Galaxy на Samsung, до Google TV.

По този начин инвестициите в разработване на една апликация ще бъдат доста по-малко рискови на фона на множащите се иновативни устройства. Напротив – ще има възможности за достигане на много по-голям брой потребители, което би носило и повече приходи. Единствените условия са по-бързата реакция на производителите на устройствата и склонността им да се отворят и към външни продукти. Това обаче все повече се смята не като въпрос на търговско решение, а като въпрос на оцеляване.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Още от деня коментарно предаване
  • 19:00 Последният печели...
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:45 Спортни новини
  • 21:00 БНТ представя Треньорът на България...
  • 22:00 Страсти в Тоскана 2 тв филм /28,...
  • 23:00 По света и у нас
  • 23:25 Забравени от Бога 3 тв филм /6,...
  • Сега "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Островът на 100-те гривни: Другата...
  • 22:00 "Помниш ли текста?" - музикално шоу...
  • 23:00 bTV Новините - късна емисия
  • 23:30 Премиера: "Закон и ред: Специални...
  • 00:45 "Трима братя, три сестри" -...
  • 01:40 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • Сега "Сделка или не" (премиера) -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Игри на волята:...
  • 22:00 "Big Brother" (премиера) - риалити,...
  • 23:00 Новините на NOVA
  • 23:30 "Хъдсън и Рекс" - сериал, сезон 5
  • 00:30 "Снайперист" - сериал, сезон 2
  • 01:30 "Пожарникарите от Чикаго" - сериал,...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.