От днес пуснаха гореща линия за сигнали при нередности в транспорта. Пръв на нея се обади транспортният министър Ивайло Московски, с което активира услугата.
Горещият телефон осъществява връзка към автомобилна, морска и железопътна администрация. При подаден сигнал той се изпраща до най-близкото управление, където е извършено нарушението и превозното средство ще претърпи щателна проверка, заяви транспортният министър.
На телефон 02/940 9400 всеки може да подаде сигнал, ако забележи някаква нередност, докато пътува, но само в рамките на работния ден от понеделник до петък от 08.00 до 17.30 часа.
Ако сигнал бъде подаден в почивните дни или извън работното време, той ще бъде записан и от съответната администрация ще реагират в първия възможен момент.
Причината да има такава линия с работно време е липсата на средства. Поемането на денонощни дежурства е свързано с разходи, които министерството не може да си ги позволи.
Анонимни сигнали няма да бъдат приемани, затова всеки който се обади, ще трябва да каже двете си имена и ЕГН, които ще бъдат въведени в системата.
Обаждането ще се таксува според тарифния план на мобилните оператори.
Стикерите, на които е изписан горещият телефон ще бъдат раздадени на всички превозвачи и ще бъдат залепени във всички автобуси
Сигнали за нередности могат да се подават и на специалния интернет портал на министерството: www.transportinfo.bg.
Конкретният повод за създаването на гореща телефонна линия е тежката катастрофа на автомагистрала "Тракия", което стана на 15 юни.