Зрелостниците пишат върху стихотворението "Книгите" на Атанас Далчев*

Вариантът беше избран от 12 млн. комбинации

по статията работи: Деляна Петкова | 17.05.2011 | 06:57

Днес в 8 часа започна първият задължителен държавен изпит по български език и литература. Зрелостниците пишат аргументативен текст, интерпретативно съчинение или есе върху стихотворението "Книгите" на Атанас Далчев, съобщиха от Министерството на образованието, младежта и науката по БНР.

По-рано пред БТА министърът на образованието Сергей Игнатов обясни, че е "абсолютно спокоен за провеждането на матурата" и тази година няма да има изненади, на които сме били свидетели през минали години.

Министърът обясни, че всички варианти за изпита са качени на компютър и има близо 12 млн. комбинации. Тази сутрин в 5.40 часа сутринта е бил даден стартът на генерирането на осемте модула за изпита, разкриха още от Министерството на образованието, младежта и науката (МОМН). 

След като е формиран текста, той ще бъде проверен отново от експерти в министерството, а паралелно тестът ще прехвърля на брайлово писмо за незрящите деца.

Сергей Игнатов обясни, че организацията на изпита е подсигурена срещу евентуални технически проблеми от три сървъра, два от които са извън министерството. Така дори и да спре тока в министерството матурата няма да се провали.

Днес е първият от задължителните държави изпити, с които младежите у нас приключват средното си образование. На 19 май е втората задължителна матура, която е по предмет по избор.

* Статията е актуализирана към 8 часа.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


58 М. Иванова 17.05.2011 | 13:04
Данчо, поне за мен матурите са доста важни, те са измерител на знанията и трудът ни в училище. Честно казано, доволна съм, че ги има и аз съм държала матури и не ми беше толкова трудно, дано успея да се справят учениците.
57 Петър Стоянов 17.05.2011 | 12:56
Аз бих се зарадвал повече на Никола Вапцаров, честно да Ви кажа! Далчев не ми е нещо от любимите! Трябва да романтизираме младите хора, ако искаме нещо хубаво да излезе с тях след време! Аз бих се зарадвал на тема за "Прощално" - "Ще влезна тихо. Кротко ще приседна, ще вперя поглед в мрака да те видя. Когато се наситя да те гледам – ще те целуна и ще си отида." - простичко казано, а колко голям заряд носи - гениален Вапцаров!
56 Borislav Bonev 17.05.2011 | 12:51
Сега ще има и такива "добри" ученици, които дори няма да са чели "Книгите" на големия Атанас Далчев. Интересното е друго - как младите ще пишат каквото и да е за книгите, като много малка част от тях в днешно време четат каквато и да е литература. Липсва ми образованието от преди 30 години!
55 Данчо Георгиев 17.05.2011 | 12:45
Леле леле, колко хора са писали в тази тема! Похвално е, че сте загрижени за българското образование. Похвално е да чуеш толкова интересно и разнопосочни мнения и относно матурите, както и по-конкретно изтеглената тема и автор. Интересът около матурите въобще се засили, тъй като от няколко години те са вход към много специалности на почти всички български университети.
54 Пролет Генадиева 17.05.2011 | 11:59
Стамена, определено е така, миналата година слушах част от бисерите, просто няма такива глупости. А, че ще са недоволни, то е ясно, ако зависеше от тях, щяха да си изберат темата по която имат пищови и да препишат, така е най-лесно, защо да се мъчат и да мислят.
53 Стамена Георгиева Георгиева 17.05.2011 | 11:53
Да видим как ще се справят зрелостниците, че какъвто и автор да им се падне пак няма да са доволни. А какви интересни теми ще четат проверяващите, не е истина просто, всяка година министъра ни прочита по няколко :) Такива бисери се пишат, че да "умреш от смях".
52 V D 17.05.2011 | 11:41
М. Иванова, днес учениците знаят по-добре английски отколкото български, дори не правят толкова правописни грешки. Тях ги интересуват повече други неща, а не да бъдат неграмотни и да не могат да пишат правилно на родния си език. Английският е по-лесен от българският, така че не е важно да знаеш перфектно родния Алекс.
51 Алекс Г. 17.05.2011 | 11:36
За да се усвои един чужд език добре и да се разбира смисъла на граматиката му, трябва да познаваме нашата родна перфектно. Няма как да говориш перфектно чужд език, ако не си усвоил майчиния грамотно.
50 М. Иванова 17.05.2011 | 11:23
Жорж, ако българският не сме научили и не можем да говорим и пишем правилно, как да научим чуждият език?
49 Силвия Димитрова 17.05.2011 | 11:22
Далчев е силно абстрактна личност и стихотворенията му биха изглеждали като картина на испанския сююреалистичен художник Салвадор Дали или на белгиеца Рене Магрит нарисувал известната картина с лулата и сложил надпис под нея „Това не е лула“. За да съзнаеш дълбокия вложен смисъл на такива послания, е нужна една голяма култура и отлично познаване на проблематиката. Да, Далчев е добър и интересен, но не е подходящ за изучаване в средните училища.
48 Жорж Ганчев 17.05.2011 | 11:20
Изводът от всичко казано до тук какъв е? - Учете езици! Учете езици бе!
47 Ани Г. 17.05.2011 | 11:19
Ами да, но все пак и той е част от българската литература, и както ти смяташ, че другите автори са заслужили да се пише по техните теми, така е справедливо и той да остане за изучаване от българските ученици! Вярно не е лесен, но едно истинско израстване става именно с такива "трудности", а не само с добро. Трябва да се учим от всички и всичко, а не само от традиционно наложеното. Така е и в живота, нека не си слагаме розовите очила винаги. Смъртта е част от живота, и то неделима и напълно равна по сила, като самото раждане! :)
46 Draga Mateeva 17.05.2011 | 11:09
М. Иванова, не си единствена. Много други, които срещат трудности в интерпретирането на далчевите творби, биха направили същото.
45 Иванка Иванова 17.05.2011 | 10:50
Мнозинството от коментиращите статията, са интелектуално израснали! Там е разликата и мисленето им е много по-различно.
44 Пролет Генадиева 17.05.2011 | 10:49
М. Иванова, аз щях да зауча някой анализ или разработка от нета, изобщо нямаше да създам нещо свое, нямаше да успея, да го напиша по начина, по който искат преподавателите. А и като се вземе под въпрос, че на матурите и изпитите, ни оценяват университетски преподаватели, тяхното изискване към писането е много по-голямо и различно от това в училище. Аз самата се сблъсках с това още в първи курс, изобщо писането до 12 клас, няма нищо общо с това в университета. Нивото е много по-различно и по-високо, за да те оценят добре.
43 М. Иванова 17.05.2011 | 10:45
Мариана, ние можем, но аз ако бях на 18 и трябваше да пиша върху него и дума нямаше да кажа, а най-вероятно да копирам нещо от Интернет.
42 Мариана . 17.05.2011 | 10:40
Честно казано, щом мнозинството от коментиращите могат да спретнат по няколко реда върху творчеството на Далчев, вероятно и зрелостниците ще се справят, все пак разполагат с по-пресни „знания“. А и могат да почерпят вдъхновение от тук! :)))
41 Свежка . 17.05.2011 | 10:39
Символният образ на книгите и чуждостта на знанието все пак не са толкова чужди понятия за учениците, които си живеят в свое илюзорно измерение, далечно на всякакво познание. Явно младите днес са се поучили от злощастния опит на Далчев и затова странят от книгата, извор на изкуствената мъдрост и символ на беззсмислено изминалите дни:)))
40 М. Иванова 17.05.2011 | 10:33
А, аз казвам на сегашното положение- ЗАТЪПЯВАНЕ, НИСКА ЕЗИКОВА КУЛТУРА И МНОГО БЕДЕН РЕЧНИК!! Не ги жалваме, но и ти да си няма да напишеш, кой знае колко по тази тема, не е лесно. А относно другите автори, няма как да ги махнем, те са бащите на Литературата и Далчев е сред тях, но не е подходящ за такъв изпит, защото писането се свежда до минимум и е трудно да развихриш въображение, трябва и ти да мислиш екстравагантно, за да създадеш тема.
39 Цвете Жекова 17.05.2011 | 10:33
Далчев развива идеи с екзистенциална проблематика. Поставя въпроси за смисъла на човешкото битие, фокусира вниманието към миналото, в което всичко е било хубаво, имало е живот и светлина,а в настоящето виждаме празната стая със спрелия часовник, който символизира, че и времето в застой, което се асоциира с липсва на стимул за промяна и развитие.В къщата няма радост. Хората са станали "нищий духом" , т.е застъпва проблеми за отчуждаването между хората, самотата, падналият дух. Как могат зрелостниците да осмислят тези идеи и да разработят анализ, който да покаже, че притежават добро образователно ниво и да им даде адекватна оценка.
38 Ани Г. 17.05.2011 | 10:32
А бе хора, няма какво да се направи ТОВА се е паднало!! Не са им го сложили насила! ТО че има по-благоприятни теми за писане има, ама в случая съдбата си каза тежката дума! Вие поне се радвайте, че имам толкова сериозни автори като Далчев, защото не може да се пише само за розовият свят, любовта, цветенцата и т.н. Трябва да има и хора с различна гледна точка и поезия.. Най-добре им стискайте палци и толкова ;)
37 Пролет Генадиева 17.05.2011 | 10:30
Георги, ти можеш ли да развихриш въображението си върху тема за смъртта и начина по които да я осъществиш? Аз не бих могла, по скоро, ще стоя и ще гледам празният лист и накрая ще изкарам двойка. Има много по благоприятни теми за писане на тема, нека да е нещо по-свежо и не толкова емоционално натоварващо.
36 Живка Илиева 17.05.2011 | 10:28
То и творчеството на Ботев е свързано със смъртта – да го махнем и него, Смирненски също с „жълтата гостенка“, Гео Милев с неговите „депресантски“ слънчогледи, които „падат в прах“... май не останаха много. Стига сме ги жалили децата, не можем непрекъснато да се жалваме колко ниско е нивото на родното образование и в същото време да им спестяваме толкова много неща, че да не се затормозят и да прочетат нещо повече. Едно време в училище се учеха интеграли, а сега в университетите учат само таблични такива... на това аз му викам регрес!
35 Иванка Иванова 17.05.2011 | 10:24
Дайте на децата да напишат как са изкарали в дискотеката и как са се напили. Много повече ще напишат за преживяванията и за всички останали глупости, които вършат, от колкото за Далчев и неговата "тиха" смърт.
34 Златка Стоева 17.05.2011 | 10:22
Да, Силвия, но ти не си на 18 години, предполагам. Философските идеи на Далчев се осмислят от човека по пътя на поетапното му духовно и интелектуално развитие. Като ги гледам сегашните младежи, доста дълъг път ще трябва да изминат повечето от тях докато прозрат смисъла на далчевите творби.
33 Мариян Кузев 17.05.2011 | 10:21
Ами, харесвай си го. Но него го няма, а физичните явления са си в действителността, затова са и в учебниците.
32 Пролет Генадиева 17.05.2011 | 10:20
За мен, Далчев е труден, неговото творчество се свързва със смъртта. Е как да пиша за смърт, след като това е подтискащо, хайде да пишем за цветята, небето и полето, има много повече материал за анализ, от колкото за смърт. Това депресира и излизат на преден план черни мисли и какво да пиша, ами как ще умра или лирическият герой, как мисли за смъртта и как да сложи край на живота си: дали да е на прозореца или на пода? Глупост!
31 Свежка . 17.05.2011 | 10:17
И изводът какъв е? Че познанието и мъдростта носят печал за духа?! Че прекаленото стоене над книгите убива духовното обогатяване:) Младите ще останата много доволни от този извод хахаха
30 Силвия Димитрова 17.05.2011 | 10:15
Далчев не е чак толкова труден за анализ – основните теми са ясно очертани и актуални до ден днешен. Те се въртят около духовното отчуждение, интелектуалната самота, за един човек прекарал дните и нощите си в търсене на познанието, но заради него духът му е загубил усещането за истинския смисъл на екзистенцията, която остава неразгадана.
29 Живка Илиева 17.05.2011 | 10:14
Той компютърът може да генерира каквото му зададеш, добре познатата история с тотото. При всички положения съмненията за изтичане на информация преди изпита остават, а и след това познатите проблем с „подсказките“ на квесторите.
28 Цвете Жекова 17.05.2011 | 10:12
Съгласна съм с d.krumova. „Животът и книгите в стихотворението „Книгите" на Атанас Далчев" е наименованието на темата, по която пишат зрелостниците. Какво толкова знае един тийнейджър за живота, че да може да го изрази в анализа си по темата. Накрая ще се получи следното: ще напишат разсъждения каквито са назубрили от критическите текстове (т.е. чужди мисли и теории за битието) от дадената им библиография, пречупени през призмата на тяхното младешко съзнание. Страх ме е да си помисля какви резултати ще даде това.
27 Георги Петров 17.05.2011 | 10:09
Зрелостниците може да избират да пишат върху ЛИС и Есе. Така, че дори и да не знаят и познават добре автора, могат да развихрят въображението си и да напишат все нещичко по темата. Не е чак толкова страшно, колкото изглежда! Понякога страха побърква хората и ги кара да не мислят трезво.
26 М. Иванова 17.05.2011 | 10:09
Един човек да е на моето мнение, d.krumova _ , така е! Замислете се, трудно е, може да си най-добрият по литература, но тук не се изисква учене на теми, а богата култура и познаване на света на автора. За да тръгнем да правим анализ на произведение, според мен, първо трябва да прочетем историята за поета и живота му. Всички автори и творци пишат работите си, продиктувани от някакви случки, които са станали в живота им. Зад всяка една дума, мисъл и изречение се крие символ, които доста трудно се разбира от учениците, понякога и учителите, не могат да разберат символите. Трябва ти много висока езикова култура и база и материя за сравнение.
25 Ива Хинова 17.05.2011 | 10:07
Аз харесвам Далчев и не мисля, че трябва да отпадне от програмата, защото е „труден“ за разбиране, те и физичните явления са трудни за разбиране, ама още са в учебниците. Колкото до това кои автори трябва да влезнат в програмата, всеки си има предпочитания... аз, например, бих се радвала много Петя Дубарова да се изучава в училище, макар и някои от нейните стихове също да навяват повечко тъга.
24 Мариян Кузев 17.05.2011 | 10:06
ИНТЕРЕСНО !!! Тази информация е от 06:57 !!! - ДОСТАТЪЧНО РАНО, за да я имат зрелостниците преди да влязат в кабинетите ??????!!!!!!
23 Свежка . 17.05.2011 | 10:05
Това за „надбитово съдържание“ направо ме удари в земята:) Далчев вкарва в „Матрицата“ хахаха. „Любимата“ ми тема беше за потокът на времето – как изтичат дните на лир. герой, сякаш са неживяни и чужди, как той търси духовното и абсолютното, как в реалността той остава далечен и чужд с хората. Звучи ми като из дневник на наркозависим страдащ от тежка форма на хронична депресия....
22 Иванка Иванова 17.05.2011 | 10:05
Ива, сега мислиш така и правиш този анализ, а когато си на 18, едва ли мислиш по този начин. В момента интелектуалното ти ниво е друго, много по високо от преди няколко години. И аз, ако в момента седна мога да напиша и ще изкарам хубава оценка, но на 18, извинявай доста трудно ще е. А относно нещата, които минават през главите ни, да, това е така, но в момента, а тогава не е било така. Има и черногледи хора, но повечето зрелостници, не могат да стигнат до изводите, до които аз и ти можем.
21 d.krumova _ 17.05.2011 | 09:57
Далчев си е създал своя собствена вселена пълна със символизъм. Как може един младеж на 18 г. да знае „какво е имал предвид лирическия герой“?! При Далчев всеки предмет символизира нещо друго, както вече писа М.Иванова. Ще ви цитирам част от ЛИС върху това стихотворение → Но самият предмет – вече като художествен образ – наподобява материално познатото, но не е негов израз. Носи ново надбитово съдържание. Отразил е “живота” на мисълта и става нейно символно отражение. Създадена е втората художествена реалност на Далчевия “предметен” символ.
20 Ива Хинова 17.05.2011 | 09:57
Аз не мога да разбера, как така непрестанно хейтваме всичко около себе си и изведнъж като видим прозата на живота в някое стихотворение, решаваме че това е депресиращо?! Иванка Иванова, героят умира съвсем прозаично ”в стаята под покрива”/а не като в американските филми героично/, смъртта тук е вписана в “равното” всекидневие. Засегнати са и теми като отчуждението, охулване на света “ад”, безмислието на празното, безследно изтичащо време. Въобще все неща, които минават през главата на всеки един от нас в „трудни дни“, но едва ли някой може да опише така образно и въздействащо.
19 Draga Mateeva 17.05.2011 | 09:53
Нелека тема се е падналата. Далчев поставя твърде философски проблеми за човека и смисъла на битието в произведенията си. Творбите му са многопластови и комплексни (все пак самият автор е една многостранно развита личност). Според мен творчеството на този автор трябва да бъде обект на анализ в университетските курсове на обучение. Тогава студентите се намират в един по-съзряващ етап от живота си и по-лесно биха възприели експресионистичните възгледи на Далчев.
18 М. Иванова 17.05.2011 | 09:48
Дървото-вечността; косата-символ на женственост; покрива-врата, която свързва земното с небесното, с Господ; И какво разбирате до тук, ако приемем, че тези думи, могат да са такива символи, за всяко дете те символизират различни неща?
17 d.krumova _ 17.05.2011 | 09:45
Не, Иве. Имаме много по-стойностни поети, оставили безобразно добри произведения обречени на пълно забвение. Да речем един никому познат поет Добри Жотев - той е върхът на българската любовна лирика. Тази година се навършиха 90 г. от неговото раждане, но почти никой не писа за него. Стихосбирката му "Влюбени слънца" е ненадминат шедьовър, а младите биха имали много повече допирни точки до нея, отколкото до Далчевите часовници отброяващи остатъка от живота и белосаните болнични дувари:(((
16 Draga Mateeva 17.05.2011 | 09:43
Произведенията на Атанас Далчев са доста сложни за разбиране и трудни за разработване на теми по тях. Помня, когато на мен ми се налагаше да пиша теми по произведения на Далчев - все четях и все не нямах идеи как да започна да развивам тема.
15 Цвете Жекова 17.05.2011 | 09:43
В творчеството на Далчев са заложени дълбоко философски идеи и проблеми, които са доста трудни за интерпретиране от зрелостниците. И на мен ми се е налагало да пиша за този автор и не ми беше никак лесно. Интересно защо са се спрели именно на "Книгите", а не са акцентували на по-известните творби като "Нищий духом", "Ангелът на Шартър" или "Молитва".
14 Златка Стоева 17.05.2011 | 09:43
При произведенията на Далчев е силно втъкана идеята за опредметяването. Основни персонажи в стиховете му са предмети - празна стая, спрял часовник, прашни мебели- всичко, което създава усещане, че времето е спряло. Това създава една тягостна нагласа, застой, липса на живот.
13 Иванка Иванова 17.05.2011 | 09:40
"И аз лежа на дървения под с коси от леден лепкав пот измокрени, и аз умирам в стаята под покрива тъй близко до самия небосвод." Хайде кажете ми какво е посланието в този куплет, аз не го откривам, явно не съм учила достатъчно? О, аз разбирам този весел свят със мене и със мойта смърт не свършва; аз съм една ненужна жалка мърша и мога ли да бъда техен брат Не искам състрадание от хората! Аз имам всичко моя е смъртта. И аз ще се изплезя на света, обесен върху черния прозорец. Или тези два, какви са символите, направете ми анализ, за да ми разясните, какво мога да напиша, ако съм зрелостник!!! И как да не изкарам двойка, защо, ако сега бях ученик и ми се падне Далчев, със сигурност щях да имам двойка.
12 Ива Хинова 17.05.2011 | 09:32
d.krumova _, напротив трябва да се учи! Какво значи депресиращ?! Да, символният свят в творчеството на Далчев е банален и монотонен /като самия живот/, но по-важно е да се откриват посланията. По тази логика в училище да се учат само разни творби тип „пасторали“.
11 Иванка Иванова 17.05.2011 | 09:31
Роси, с телепатия! Ха-ха, толкова са си загубили ума, че нямам думи, как ще дадат толкова тежък автор на децата, той не предразполага да пишеш, а да стоиш и да се чоплиш. Аз даже не го и помня, друго е да е Вазов, Ботев, Алеко, там мога да напиша много. Ама какво мога да пиша за смърт? Всичко се знае и е нагласено, то е ясно, само да не започнат да продават и матурите, както стана и с кандидат-студентските изпити.
10 Станимира Георгиева 17.05.2011 | 09:30
Rosi, Ето какво намерих: Точно в осем сутринта на имейлите на гимназиите ще бъде разпратена само паролата, с която директорите да отворят теста. Едва тогава ще започне разпечатването на въпросника, което трябва да стане за 30 минути, преди изпитът да стартира официално. Последният въпрос, който е тема за писмена работа, пък ще бъде теглен за първи път измежду 30 други. На място си стават нещата, в самите училища.
9 rosi dimova 17.05.2011 | 09:18
не ми е ясно как става разпечатването на комбинацията след изтеглянето за толкова много ученици, или всичко е предварително разпространено до училищата.в училищата ли става разпечатването на варианта след изтегляне Я.С.
8 Живка Илиева 17.05.2011 | 09:15
“The judgment day“ за всички зрелостници /и техните родители/, както се казва – честито на печелившите, на останалите - успех в следващия „тираж“ на матурите. :) Чудна тема, само за отличници, все пак Далчев не е сред популярните автори в средното школо.
7 d.krumova _ 17.05.2011 | 09:14
Далчев трябва да се махне от учебната програма – как могат да натоварват младежите с такъв автор?! Далчев пише скучни и навяващи към самоубийство стихове. Сред любимите му теми са за безкрайното тъжното и самотно съществуване, за обречения на разруха свят:((( Ако сте забравили последния куплет от въпросното стихотворение, ето, прочетете го и отсъдете: До мене ти не стигна никога, о, зов на любовта, и аз изгубих зарад книгите живота и света.
6 Свежка . 17.05.2011 | 09:07
Успех, въпреки че Далчев е много специфичен, мрачен и философски автор. Когато го изучавахме в 12-ти клас, часовете протичаха страшно тягостно. Добре че не се е паднало стихотворението „Болница“, не че „Книгите“ е по-малко тягостно:(
5 М. Иванова 17.05.2011 | 08:59
Алекс, определено ще е доста интересно. И аз ходих на матура и доста лесно мина всичко, а и бях първата, която трябваше да се явява. Успех деца!
4 Алекс Г. 17.05.2011 | 08:56
Този път автора е труден и ще видим какво ще направят зрелостниците. Интересно ще бъде, какъв би бил критерият за оценяване и колко зрелостници биха си взели изпита през тази година.
3 Станимира Георгиева 17.05.2011 | 08:54
Хайде честито на печелившите! Не знам дали тези матури са ефективни за тях, но според мен е доста по-добре като вариант, особено ако се напънеш и дадеш всичко от себе си сега, а не цяло лято да зубриш и да се готвиш за кандидатстудентски изпити, като мен. Хем си загубваш последното свободно лято, хем си подложен на супер голям стрес! Далчев иначе е трудничък, да се надяваме че са се подготвили добре. То пък не може само лесно ;)!
2 Криси Митева 17.05.2011 | 08:54
"Зрелостниците пишат аргументативен текс" - тексТ Май не само те, трябва да явят на изпит по български език и литература?
1 М. Иванова 17.05.2011 | 08:53
Аз, когато ходих на матура, нямаше такива неща. Всичко мина спокойно и без никакви проблеми. Много стресират децата с тези мерки и варианти на матури, а изобщо дали знаят колко е неприятно за един зрелостник и колко голям е стресът.

ТВ програма

Кино

  • Сега Шетланд 2 тв филм /3 епизод/ (14)
  • 00:25 Още от деня коментарно предаване /п/
  • 00:55 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 02:30 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 03:25 Домът на вярата Храм "Възнесение...
  • 03:55 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 04:40 Иде нашенската музика /п/
  • 05:40 Телепазарен прозорец
  • Сега "Шерлок" - минисериал, с.3, еп.3
  • 01:40 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 04:45 "Ослепително слънце" - сериал /п./
  • 05:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 06:00 "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • Сега "ФБР" - сериал, сезон 1
  • 00:30 "Снайперист" - сериал, сезон 3
  • 01:30 "Специален отряд" - сериал, сезон 2
  • 02:15 "Моето име е Мелек" - сериен филм
  • 03:15 "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
  • 05:20 "Пресечна точка" - публицистично...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.