Между 1,15 и 2,70 лева се движат предложените пределни цени за таксиметров превоз на територията на София, предаде БТА.
В сряда парламентът промени закона за автомобилните превози, с което да даде възможност общинските съвети да определят пределни цени на тарифата за таксиметров превоз, които ще могат да се актуализират минимум веднъж годишно.
По тази причина столичната община разпрати писма до таксиметровите компании, извършващи превози на територията й с искане за обратен отговор и предложение за пределна цена.
До момента на питането на общината са отговорили общо четири от най-големите таксиметрови оператори в столицата.
Една от компаниите е предложила пределна цена от 1,50 лв. на километър. Друга фирма е разделила цената на две - за деня тя да е 1,15 лв., а за нощта - 1,35 лв./км . Третата компания предлага пределна цена от 2,71 лв. за километър таксиметров пробег, като разчетът й се основава върху средния годишен пробег на едно такси - 80 хиляди километра, от които 45 процента са платени (с клиент).
Четвъртата компания, която е върнала своя отговор на общината, предлага пределната цена да е умножената по две цена на най-евтиното гориво. Фирмата обаче не е уточнила какво да се има предвид - газ или бензин.
Разчети за пределната цена на километър таксиметров пробег е направило и транспортното министерство. Експертите там са пресметнали, че цената на километър пробег е някъде около 1,90 лв. В разчетите, на които е обоснована тази цена, влизат всички възможни разходите за нов автомобил и административни услуги, заплатата на водача и средният разход на бензин от едно такси.
Заместник-кметът на София Любомир Христов посочи, че засега общината не е обсъждала определянето на пределен брой на таксиметровите автомобили за града, които по статистика в момента са 5 600, информира агенцията. По думите му общината няма намерение да прави ново контролно звено след определянето на пределната тарифа.
Шофьорите, които карат на по-високи цени от пределните, ще бъдат глобявани с 3 хиляди лева - достатъчно дисциплинираща сума, за да не се налага допълнителен контрол, допълни кметът и посочи, че сега съществуващите контролни звена - ИА "Автомобилна администрация" и "Пътна полиция" са достатъчни.