Прокопани са първите 400 м от новия тунел „Железница“ на „Струма“

Когато бъде завършено, 2-километровото съоръжение ще стане най-дългото такова у нас

по статията работи: iNews.bg | 18.02.2020 | 16:16

Прокопани са първите 400 м от тунела "Железница" на автомагистрала "Струма". Строителните дейности на съоръжението започнаха през октомври 2019 г. и на обекта се работи едновременно в двете тръби. От южната страна на тунела са прокопани 275 м, а от северната – 125 м.

Съоръжението ще е с дължина около 2 км, с две отделни тръби в посока и ще бъде най-дългият пътен тунел у нас. Към него са включени два обслужващи пътя от двете страни на съоръжението и хеликоптерна площадка. Тунелът се изгражда по нов австрийски метод - прокопават се около 1,5-2 м във всяка тръба на денонощие и веднага след това се прави първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи и армиран пръскан бетон и анкери. Тунелът ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа и т.н. На обекта се работи денонощно, без почивен ден. Целта е завършването му до януари 2022 г.

Проектът за строителството на тунел "Железница" на автомагистрала "Струма" се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г. Участъкът е с обща дължина 4,4 км и е разделен в 3 подучастъка, в това число и тунелът.

Подучастъкът преди съоръжението е с дължина 720 м. Той включва изграждането на мост, който ще е дълъг 540 м и ще преминава над 6 препятствия – р. Струма, път Е79, съществуващата и бъдещата жп линия, общинския път и над обслужващия път на съоръжението. Виадуктът се изпълнява по иновативна за България технология - потактово избутване на горното строене. Характерното при нея е, че се използва работна площадка с мобилни елементи, които с хидравлична система се повдигат и избутват напред, като всеки един елемент се монтира пред вече готовия. При строителството на мостовото съоръжение няма да се спира движението по първокласния път Е79 София – Кулата.

Третият подучастък е с дължина 1400 м и се предвижда да бъде изградена аварийна връзка, която да може да отведе движението в посока София по път Е79 при настъпване на непредвидена ситуация в тунела.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега 100% будни /п/
  • 02:55 Култура.БГ /п/
  • 03:55 Вечната музика /п/
  • 04:25 Когато сърцето зове тв филм /9...
  • 05:10 Още от деня коментарно предаване/п/
  • 05:40 Телепазарен прозорец
  • 06:00 Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:00 По света и у нас
  • Сега "Новите съседи" - сериал, еп.46
  • 02:30 "Преди обед" /п./
  • 04:30 "Завинаги" - сериал, с.2 еп.55
  • 05:30 "Домашен арест" - сериал, с.3 еп.3
  • 06:00 "Трансформърс: Роботи под...
  • 06:30 "Лице в лице" /п./
  • 07:00 "Тази сутрин" - информационно...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • Сега "Женени с деца" - сериен филм,...
  • 02:30 "Завинаги свързани" - сериен филм
  • 03:30 "Остани с мен" - сериен филм /п/
  • 04:30 "Госпожа Фазилет и нейните дъщери"...
  • 05:30 "Пожарникарите от Чикаго" - сериен...
  • 06:30 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
Пръст от цяла България носят в търновскатата Църква "Св. Никола" от ВМРО Това ще стане по време на тържествената сесия на парламента утре в старопрестолния град

Анкета