От първи ноември се въвежда бонусна система за заплащане в столичния автотранспорт и електротранспорт. Това предвижда подписаното в четвъртък споразумение с кмета на София Васил Терзиев, което е в допълнение на договореностите от края на месец февруари тази година за повишаване на възнагражденията на работещите в градския транспорт, съобщиха от Федерацията на транспортните синдикати към КНСБ на сайта си.
Оттам посочват, че преговорите по въвеждане на бонусната система са се усложнили в началото на този месец, след като от Столичната община са обяснили, че нямат финансова възможност и трябва да бъде отложена. Това повиши социалното напрежение сред работещите в общинските транспортни дружества. Федерацията на транспортните синдикати към КНСБ предупреди, че ако не се намери решение, ще предприеме протестни действия, непосредствено след парламентарните избори.
След проведените преговори, които продължиха и през миналата седмица, в подписаното в четвъртък споразумение бе записано, че се въвеждат три категории по натовареност за "Столичен автотранспорт" и две категории по натовареност за "Столичен електротранспорт". Километричният пробег за най-тежката категория (3-та) в наземните оператори ще бъде на стойност 0.013% от минималната работна заплата. Бонусите за сервизните работници и административния персонал ще бъдат 80% от средния бонус на шофьорите, се посочва още в съобщението.
Страните се ангажират да проведат съвместни срещи с Министерство на финансите и Министерство на транспорта за осигуряване на дължимите от държавата средства за компенсация на градския транспорт на Столична община.
БТА припомня, че миналата седмица работници в градския транспорт на София и синдикати се събраха на протест заради неизпълнението на подписаното споразумение със Столичната община за въвеждането на бонусна система в сектора.
По-късно кметът на София Васил Терзиев съобщи, че бонусна система в транспортния сектор на столицата ще има. Терзиев направи съобщението си след среща с представители на синдикатите, на която общинската администрация бе представила предложение, което, по думите им, е в изпълнение на договорките, които са поели по-рано през годината за въвеждане на тази система през есента на 2024 г.
В началото на октомври кметът на София каза, че иска бонусната система за работещите в градския транспорт да влезе в сила в цялост с актуализацията на бюджета, която би трябвало да се случи в края на октомври или началото на ноември.
В началото на годината кметът проведе среща с представителите на Конфедерацията на независимите синдикати в България (КНСБ) и КТ "Подкрепа". Тогава след разговорите той съобщи, че основната работна заплата в градския транспорт ще бъде увеличена с 15 % от 1 март. Терзиев обясни, че трябва да работят още по развитието на бонусна система, която да не бъде само за водачите на градския транспорт, а и за другите хора, работещи в сферата.