Влаковата катастрофа с жертви: Защо системата на НКЖИ не предотврати челния удар?

по статията работи: iNews | 16.01.2025 | 20:16
Влаковата катастрофа с жертви: Защо системата на НКЖИ не предотврати челния удар?
стопкадър НОВА

Денонощие след тежката влакова катастрофа край София състоянието на част от ранените служители на БДЖ остава тежко. Двама души загубиха живота си при сблъсъка. Разследването на мястото приключи, а част от вагоните бяха закарани до гара Кремиковци. Какви са основните версии - по пътя на композицията, останала незасечена от системата за движение на НКЖИ, тръгна екип на NOVA.

Стотиците тонове скрап във вагоните на влака на "БДЖ - Товарни превози” днес потеглиха към първоначалната си гара. Композицията се е намирала на товарен коловоз, където система за проследяване на движението няма.

"Има един коловоз, който не е вързан към системата за сигурност. За да има такава свързаност, влакът трябва да бъде прегариран на коловоз, който влиза в системата. Вероятно, за да се спести време, композицията е влязла през този, който няма проследяване”, коментира председателят на Синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев.

Силата на удара е била толкова голяма, че дори и буферите, които са направени от масивен метал, не са успели да издържат няколко вагона назад.

Стотиците тонове скрап във вагоните на влака на "БДЖ - Товарни превози” днес потеглиха към първоначалната си гара. Композицията се е намирала на товарен коловоз, където система за проследяване на движението няма.

"Има един коловоз, който не е вързан към системата за сигурност. За да има такава свързаност, влакът трябва да бъде прегариран на коловоз, който влиза в системата. Вероятно, за да се спести време, композицията е влязла през този, който няма проследяване”, коментира председателят на Синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев.

Силата на удара е била толкова голяма, че дори и буферите, които са направени от масивен метал, не са успели да издържат няколко вагона назад.

За да се предотвратяват подобни инциденти, в НКЖИ разчитат на комуникацията между локомотива и контролния център. Машинист, пожелал анонимност, изпрати до NOVA видео, показващо как изглежда телефон в кабината на пътнически влак от състава на БДЖ.

Преди години, по времето на социализма, по трасето на инцидента е имало модерни за времето си прибори, които са следели движението, твърди бившият шеф на НКЖИ проф. Ананиев.

"Сега се направи нещо като нищо. В България отдавна трябваше да бъде въведена система за комуникация между локомотивите и системите на инфраструктурите”, посочи проф. Симеон Ананиев от Асоциацията на железопътните предприятия.

По линията, на която се сблъскаха двата товарни влака, се движат и пътнически композиции. Ако в подобен инцидент участват и пасажери, катастрофата ще бъде още по-голяма, пресмятат специалистите. "Може би щяха да загинат стотици”, посочи Ананиев. "Щеше да бъде обявен най-малко тридневен траур”, добави Бунев.

 


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Последният печели...
  • 14:00 Телепазарен прозорец
  • 14:15 Книга на книгите 2 анимационен филм
  • 14:45 История с куче без куче детски тв...
  • 15:45 Телепазарен прозорец
  • 16:00 Бързо, лесно, вкусно
  • 16:30 Светът и ние
  • 16:55 България в 60 минути с Мариана...
  • Сега "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Присъда" - сериал, с.2, еп.46 /п./
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • 16:00 Премиера: "Моите братя и сестри" -...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 18:00 "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • Сега "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Лабиринт към щастието" (премиера)...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" - телевизионна игра
  • 18:00 "Сделка или не" - телевизионна игра
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.