Facebook генерира все по-голяма част от трафика към новинарските сайтове, макар че Google oстава на първо място по търсене на новини, сочи ново изследване, цитирано от АФП.
Изследователите от Pew Research Center достигнали до този извод, след като разгледали поведението на потребителите на онлайн новини през първите девет месеца на 2010 г., като използвали статистики за аудиторията, направени от Nielsen Co.
В проучването били включени 25-те най-популярни уебсайтове за новини в САЩ.
Идеята на екипа била да изучи как потребителите достигат до новините, колко време пребивават в новинарските сайтове, колко сериозно ги разглеждат и къде отиват след като ги напуснат.
Оказало се, че средно 40% от трафика към първите 25 новинарски сайта идва от чужбина, като това се случва чрез търсене в Google и в по-малка степен в Google News.
Google Search осъществява средно 30% от трафика към най-популярните новинарски сайтове. След него като главни генератори на трафик се нареждат Drudge Report и Yahoo.
Резултатите показали, че социалните медии, и в частност Facebook, бързо се превръщат в конкуренти на популярните търсачки.
При пет от 25-те сайта, Facebook е вторият или третият най-важен двигател на трафика. За сметка на това Twitter едва успява да влезе в класацията на сериозните генератори на трафик.
Само един от сайтовете, този на Los Angeles Times, получава повече от един процент от общия си трафик благодарение на Twitter.
Що се отнася до това къде отиват потребители след като напуснат сайта, за повечето това е Google.