Киностудиата зад тазгодишните претенденти за "Оскар" за най-добър филм вече са донесли у дома ценна награда - солидни продажби в бокс-офиса, отредили на деветте продукции място сред най-гледаните през миналата година, предаде Reuters.
Деветте филма, които си оспорват топ "Оскар"-а, са реализирали общо 2 милиарда долара от продажбата на билети по света. Само в домашния бокс-офис шест от тях, в това число основните претенденти "Арго" и "Линкълн", са реализирали най-малко по 100 милиона долара от киносалоните в САЩ и Канада.
"Цифрите показват, че тези продукции намират отзвук сред публиката - щастливо сливане на търговия и изкуство", казва главният редактор на филмовия сайт IMDB Кийт Саймънтън.
Преди година само един от номинираните за "Оскар" филми - драмата "Южнячки", достигна границата от 100 милиона долара в домашния бокс-офис. Победителят - черно-бялата няма лента "Артистът" - събра само 45 милиона долара за цялото си време на екран.
Дори след церемонията за наградите "Оскар" и целия съпътстващ я шум, деветте номинирани миналогодишни продукции реализираха общо едва 1,2 милиарда долара в световния бокс-офис.
Включването на филми с по-голям комерсиален успех отчасти е умишлено. Академията за кинематографично изкуство и наука, която присъжда "Оскар"-ите, понесе критики заради благоразположението си към артхаус продукции с насоченост предимно към по-възрастните кинолюбители, които привличат интереса на по-малко хора.
Академията отнесе и упреци, че отделя от публиката тийнеджърите и по-младите фенове, чието предпочитание клони към изпълнените с екшън касови филми.
Оплакванията ескалираха, след като през 2008 г. Академията за кинематографично изкуство и наука пренебрегна спечелилия ласкави отзиви от критиката и един милиард долара в световния бокс-офис "Черният рицар".