Инвазията на Пени Маркет и Плюс раздвижи пазара на бързооборотни стоки

Търговските вериги у нас все повече залагат на собствени марки продукти

по статията работи: Нели Минчева | 29.10.2010 | 19:12
Инвазията на Пени Маркет и Плюс раздвижи пазара на бързооборотни стоки
plus-discount.bg

С навлизането в България на първите дискаунт вериги (които продават определени стоки на по-ниски цени) се забелязва съществена динамика в развитието на сегмента на собствените марки на пазара на бързооборотни стоки.

При дял от 2,7% в стойност на годишна база през 2008 година през 2009 година, те достигат дял от 3,6%, като само през последното тримесечие на тях се падат 4,5% от пазара в стойност, показва проучване на Gfk България.

Това се дължи основно на агресивната пенетрация на веригите Пени Маркет и Плюс през четвъртото тримесечие на изминалата година, всяка една от които към края на 2009 година присъства с над 20 обекта на територията на България.

Успоредно с това е налице и експанзията, както на тези дискаунт вериги, така и на други водещи вериги на пазара на дребно, вследствие на което сегментът на собствените марки достига дял от 5,4% за първото шестмесечие на 2010 година.

В редица вериги се регистрира тенденция към ребрандиране на собствените марки, както и навлизането им в нови категории – Билла лансира собствена марка Му за категориите от кошницата продукти за лична хигиена и козметика, Кауфланд въвежда унифицирана собствена марка K-Classic, a в Пикадили марката Премиа заменя Мистър Пикс и Меркато.

Категорията с най-голям дял на собствените марки през първото шестмесечие на 2010 година е тази на млечните десерти с дял от 26,5% в обем, следвана от мазнините за готвене (23,3%), студените напитки (23,2%). За пръв път в първите 5 категории с най-голям дял на собствените марки намират място инстантните кафета – в рамките на тази категория 22,6% от количеството се дължи на продукти под собствена марка.

Логично, дискаунтърите са форматът с най-голям дял на собствените марки през първата половина на 2010 година. Във веригите Пени Маркет и Плюс собствените марки са представени с дял от съответно 30% и 33%, а в Кауфланд - близо 15%, измерено в изразходвани средства.

Година по-рано собствените марки представляват 12% от покупките в Кауфланд в стойност, а през второто шестмесечие на 2009 – 13%. Сред супермаркетите Билла е с най-голям дял на собствени марки – близо 23% в стойност за първото шестмесечие на 2010, следвана от Бурлекс (14%) и Карфур (12%).

При Фантастико и Пикадили се забелязва противоположната тенденция към спад на дела на собствените марки – съответно от 12,9% на 9,3% и от 3,1% на 2,9% за първата половина на 2010 спрямо съответния аналогичен период година по-рано.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


1 Ирена Александрова 29.10.2010 | 19:14
Вече няма Мистър Пикс?:(

ТВ програма

Кино

  • Сега Жан дю Бари - фаворитката на краля...
  • 23:00 По света и у нас
  • 23:15 Студио Х: Трима мъже за убиване...
  • 00:50 Рецепта за култура токшоу с Юрий...
  • 01:45 Арт детектив рубрика за лайфстайл и...
  • 02:00 Вечната музика /п/
  • 02:30 Бразди /п/
  • 03:15 Чешити /п/
  • Сега "Жената чудо 1984" - фентъзи,...
  • 23:00 "Матрицата: Възкресения" - екшън,...
  • 02:10 "Приятели" - сериал
  • 03:10 "Вкусът на България" - кулинарно...
  • 03:40 "Светът на здравето" - здравно...
  • 04:15 "COOLt" - лайфстайл предаване с...
  • 05:20 "Смърфовете" - анимационен сериал,...
  • 05:40 "Дракони: Надпревара до предела" -...
  • Сега "Карибски пирати: Отмъщението на...
  • 22:30 "Трансформърс: Ера на...
  • 01:30 "Кралят на крадците" - с уч. на...
  • 03:50 "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 04:40 "Предизвикай любовта" - с уч. на...
  • 06:00 "Иконостас"
  • 06:30 "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 07:30 "Събуди се" - предаване
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.