Днес  (0)  |  Вчера  (33)  |     |   

Съвети за успешен ресторант и още нещо...

Ресторантьорският бизнес има нужда от положително развитие и някои полезни подобрения

по статията работи: Милена Димитрова | 18.10.2013 | 13:00

Повечето родни заведения могат да се оприличат като "прилични", но... нищо повече.

Ако интериорът е на ниво и не го е прихванала някаква постсоц мания по пластмасата, имитираща дърво и/или метал, то обслужването е просто кошмарно.

Наскоро ми се случи сервитьорка в ресторант да ме премести от масата, просто защото искала да излезе в почивка, а не й позволявали да си почива, когато в "нейната територия" имало клиенти...

Не че не мога да проявя разбиране към нечия умора, но цялото поведение на въпросното момиче можеше да се характеризира само с три думи – липса на възпитание. (Всъщност тази история не приключи с еднократното преместване на възмутеното ми тяло от една маса на друга, но няма да навлизам в подробности).

Та, заради увеличаващия се брой подобни случки и постепенната ми загуба на доверие в родното ресторантьорство, реших, че е време да изготвя (нещо като) списък, с цел подобрение на неговия имидж.

Комплименти към гостите

Няма да бъде лошо собствениците на такъв бизнес да осъзнаят факта, че ако посрещнат гостите си (точно така, не клиенти, а гости) с кана вода на масата, не биха изгубили много. Точно обратното! Винаги са ме впечатлявали такива малки жестове, които оставят дълбок отпечатък в паметта ми. След като поръчката е приета и е ясно, че хората ще похапват, поднасянето на малки питки (или нещо подобно) към основното, които да не са включени в цената, биха насърчили оставянето на бакшиш. И биха превърнали цялото "гостуване" в уютно преживяване.

За да обобщя, "спестовността" на собствениците в тази насока е повече от насмешлива. Така не се пести от пари, а от добри впечатления и лоялни клиенти.

Менютата

Забелязали ли сте, как в повечето заведения нямат достатъчно менюта и понякога на група от 5-6 човека оставят само 1-2? По-забавното е, когато сервитьорката се върне нетърпеливо след 60 секунди в очакване на поръчката...

Да, със сигурност подвързаните с кожа менюта, дебели колкото книга, не излизат евтино. Ето защо, вместо книги, собствениците могат да се "модернизират" и да съберат менюто върху един голям, елегантен лист. Така, ако кухнята е сезонна, цялата процедура по "ъпгрейдването" на кулинарния репертоар става лесно като детска песен.

Тук ще добавя, че не е лошо ВСЯКА маса да си има оливерник.

Хигиената

Има ли нужда да споменавам, че масите трябва да бъдат почистени, веднага след тяхното напускане? Адски неприятно е да си непушач, а пепелникът пред теб да пълен с фасове. Адски неприятно е да се храниш върху покривка, за която се съмняваш дали някога въобще е минавала през пералня. Адски неприятно е да научиш какво са си поръчали хората преди теб по остатъците върху масата. Адски неприятно е да влезеш в тоалетна, която цял ден не е почиствана и липсват тоалетна хартия и салфетки.

Храната

Веднага си проличава, когато цените не отговаряват на качеството на поднесената храна. За да са вкусни ястията, трябва да се използват качествени продукти. Т.е. за ресторанта си пазарувайте така, сякаш пазарувате за самите себе си!

Музиката

Ресторантьорите така и не се научиха, че да пуснеш радио в заведение е проява на лош вкус. Наскоро вечерях в ресторант в центъра на София, в който бяха пуснали приятна лаудж компилация. Ами, страхотно впечатление ми направи! За сравнение, заведението, в което понякога обядвам, винаги мирише точно на манджа и винаги звучи Радио 1. Комично е да ти мирише на кюфтета и да звучи Вагнер, не мислите ли?

Персоналът

Много ми е любопитно по какви критерии преобладаващия брой заведения си избира обслужващия персонал. Не осъзнават ли собствениците, че хората, които работят за тях, се превръщат в лица на заведението?

Усмивката на лицето е повече от задължителна, но на фона на споменатата в началото липса на елементарно възпитание, става маловажна... Случвало ми се е да седна в изискан ресторант с лъскави тоалетни и хубава музика, и всичко да бъде прекрасно, докато не науча, че сервитьорката точно днес е в ПМС!

Личните проблеми нямат място в публичното заведение за хранене.

В тази връзка, искам да предложа нещо – ако не избирате персонал, който вече да е преминал професионално обучение, нека избраните от вас кандидати да преминат курс при вас самите.

Приличните и чисти униформи с бадж също не са за пренебрегване.

Накрая искам да поздравя всички собственици на заведения, които са покрили тези минимални изисквания, или поне работят в посока за тяхното осъществяване.

*Коментарът е на Милена Димитрова, от Kulinar.bg.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


25 Sisunka Mitevska 18.10.2013 | 18:24
Определено всички тези неща са много важни за успеха на един ресторант, но основното за една страна с нашия жизнена стандарт е - цената!
24 veska petrovska 18.10.2013 | 18:00
Няма нищо по-хубаво от семейните, както казват и останалите, ако имаше повече щеше да е много добре. там се предлагат неща, които не са във всеки ресторант и заведение.
23 gospoja jeleva 18.10.2013 | 17:14
Ето това е хубаво, но определено липсват.
22 mariyna todorova 18.10.2013 | 16:10
У нас липсват малки и добри семейни ресторанчета, в които да се предлагат интересни ястия, които да не са обичайните италианско-български буламачи.
21 kiki amerikaneca 18.10.2013 | 16:09
Един хубав ресторант според мен трябва да има музика и пеена наживо, това доста би увеличило клиентите му по мое мнение.
20 emanoil momchev 18.10.2013 | 15:52
Това са чудесни и полезни съвети за успешен ресторант.
19 chest slava 18.10.2013 | 15:49
Интересен подход са комплиментите към гостите. На мен нико не ми е правил комплимент в заведение, но щеше да ми е приятно ако персоналът ми направи.
18 подут венец 18.10.2013 | 15:32
За да бъде успешен един ресторант, той трябва да отговаря на много критерий. Хигиената е важна, също така и бързото и качествено обслужване.
17 otec natanail 18.10.2013 | 15:09
На мен музиката винаги ми прави впечатление като ида в заведение. Доста често за жалост се случва обстановката в заведението да е една, а музиката която пускат коренно различна.
16 p kehaiova 18.10.2013 | 15:02
Съветите са много добри и собствениците трябва да подобрят тези неща, ако не искат да губят клиенти.
15 meden rudnik 18.10.2013 | 14:55
Персоналът трябва да бъде отдаден на работата си, а не да работи без усмивка, защото клиентите забелязват това и със сигурност не им прави добро впечатление.
14 набръчкан мозък 18.10.2013 | 14:44
Храната трябва да е много добра. Продуктите винаги трябва да са пресни и сервитьорите също трябва да с ана ниво.
13 кученцето пиджи 18.10.2013 | 14:16
Бързото и точно обслужване винаги ще се хареса на клиентите. Според мен точно това стои в основата нан успешните заведения.
12 rebelle fleur 18.10.2013 | 14:07
Добри съвети, макар че у нас липсват добрите ресторанти, които разчитат на сезонна меню, местна кухня и собствени вина например. Това би било много готино.
11 ваня иванова 18.10.2013 | 14:05
Ужасно е, когато няма добра, дори отлична хигиена в заведение или пък храната е лоша. Никога не се връщам втори път в това заведение.
10 дрезгав глас 18.10.2013 | 14:03
Менютата трябва да е правят по атрактивни, но в същото време улеснени за разглеждане, за да може клиентът да не се обърква.
9 amber sky 18.10.2013 | 14:02
Много хубави неща сте изброили. Всички са важни без изключение и допринасят за успеха на бизнеса.
8 dancho danchev 18.10.2013 | 13:52
Хигиената е едно от най важните неща за успех.
7 трендафил въжарски 18.10.2013 | 13:48
заглавието е готино
6 Пламен Панайотов 18.10.2013 | 13:45
Смятам, че за да върви един ресторант, първо трябва да предлага менюто си на по - ниски цени, поне в началото и хигиената според мен също е много важна част от всичко.
5 Пламена Христова 18.10.2013 | 13:19
Да се надявам, че ги знаят и ги спазват.
4 Nevena Radulova 18.10.2013 | 13:18
Трябва да е вкусно. Менюто не трябва да е прекалено богато. Трябва да е много чисто. И да се отнасят добре с клиентите.
3 hope less 18.10.2013 | 13:14
Харесаха ми препоръките, дано повече собственици на заведения ги прочетат.
2 Наталия Радева 18.10.2013 | 13:09
Хигиената винаги трябва да е на много високо ниво, както и всичко останало.
1 Орнела Мути 18.10.2013 | 13:01
Много интересна статия .

ТВ програма

Кино

  • Сега Сутрешен блок
  • 09:00 По света и у нас
  • 09:15 Култура.БГ
  • 10:15 100% будни предаване за...
  • 11:15 Бързо, лесно, вкусно /п/
  • 11:45 Телепазарен прозорец
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:30 История.bg Българските мъченици на...
  • Сега "Трансформърс: Рескю Ботс" -...
  • 06:30 "Тази сутрин" - информационно...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 Премиера: "Втори шанс" - сериал,...
  • 15:00 Премиера: "Шест сестри" - сериал,...
  • 16:00 "Клиника на кораловия остров" -...
  • Сега "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Моят живот" - сериен филм, сезон 3
  • 13:30 "Остани с мен" (премиера) - сериен...
  • 15:00 "Черна роза" - сериен филм
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Плюс - Минус" - публицистично...
Пръст от цяла България носят в търновскатата Църква "Св. Никола" от ВМРО Това ще стане по време на тържествената сесия на парламента утре в старопрестолния град

Анкета