Всъщност студът е това, което Хенрих Ларсен изпитва в по-голямата част от пътуванията си. Казаното ще се докаже за пореден път, след като известният любител на силни усещания обяви, че ще опита да постави нов световен рекорд, стигайки до Южния полюс на колело.
От sportuvai.bg ни предоставят интервю с него, дадено специално за Fat-Bike.com.
Какво стои зад решението ти за експедицията? Сам ли тръгваш на път или ще бъдеш придружаван от екип?
- Тази експедиция е фундаментална за изпълнението на три основни неща. Първо, всички мои пътувания имат за цел да свържат хората с различни места по света. В крайна сметка аз искам те да добият далеч по-подробна представа за Антарктида - как изглежда, защо е такова уникално и различно място, а в същото време неразделна част от нашата планета.
Второ, разказвам интересна история. Искам да въвлека хората в това вълнуващо изживяване, да усетят заедно с мен преживяването и най-важното: да научат уроците и прозренията, които човек получава, пътувайки до различни отдалечени места.
И трето - използвайте велосипеди, за да промените света. Целта на ескпедицията е да осигури платформа, към която да се присъединят последователи и да продължат тази вдъхновяваща идея. Чрез моя уебсайт хората ще имат възможност да подкрепят и да се присъединяват към различни организации, занимаващи се с развитието на колоезденето (Clif Bar’s 2 Mile Challenge, the Davis Phinney Foundation, Winter Wildlands Alliance, World Bike, Bikes Belong - в България такава организация е Велоеволюция).
На път ще тръгна сам, макар че имам голям брой последователи.
За тези 15 години, в които пътуваш, кое преживяване ти повлия най-много, за да се запалиш така по колоезденето?
- Когато бях на 12, бях начертал хартиен маршрут на местата, които искам да посетя. Реших да събирам пари, за да си купя колело (по това време планинските велосипеди не бяха толкова популярни). С 5-те долара на седмица, който заделях за целта, мина доста време, докато успея да осъществя желанието си.
Когато най-накрая в 8-ми клас успях, колелото стана неразделна част от ежедневието ми. По това време дори започнах работа в местния магазин за велосипеди, където прекарах години наред. Впускайки се в тази експедиция, аз не търся нови познания за колоезденето, смея да твърдя, че имам доста такива.
Не намирам за странно решението да достигна до Южния полюс на колело. Познавам технологията на велосипеда и знам, че няма да имам проблем да завърша пътуването си. По-големите предизвикателства пред мен в момента са от гледна точка на финанси, планиране, подготовка, храна, комуникация, изготвяне на график, навигация, управление при студено време и други.
Няколко думи за храната?
- През последните 20 години спазвам доста строга диета. За такъв вид пътуване храната трябва да бъде лека и компактна, а същевременно да осигурява достатъчно калории (с правилната пропорция от въглехидрати, мазнини и протеини).
Ще ям предимно замразени неща за закуска и вечеря, а през деня - сладкиши с малко шоколад, евентуално салам и сирене. В менюто ще включа и енергийни напитки. Като цяло дневната дажба храна ще тежи около два килограма. Ще започна да приемам 5500 калории на ден, а когато наближа Южния полюс ще ги увелича до 7200 калории.
От какво се страхува, как ще бъде проследена експедицията, вижте на sportuvai.bg.