Датата е 25 август 2024 година, а времето – 13:20 часа. За пръв път това лято движението по автомагистрала "Хемус" е свободно от прекъсвания.
Днес, в ефира на Българската национална телевизия, председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), инж. Йордан Вълчев, обяви, че се разглежда възможността за провеждане на международен конкурс. Целта на конкурса ще бъде да се проучат всички възможни варианти за модернизиране на участъка от Софийския околовръстен път, разположен между кварталите "Бъкстон” и "Овча купел”. Една от обсъжданите възможности включва изграждането на тунел в тази част от пътя.
Инж. Вълчев подчерта, че проучванията за този участък сочат сериозно натоварване на трафика и ограничени възможности за безопасно преминаване на превозни средства. За да се справи с нарастващото напрежение по този ключов пътен възел, е наложително изграждането на по-широк и съвременен пътен участък. Текущият идеен проект, предложен от Столична община, е подложен на критики, сред които са над 1000 подадени жалби. Затова е важно да се разгледат всички алтернативи, включително възможността за тунел, за да бъде взето най-доброто решение за града.
Освен това, за да се облекчи трафикът по Софийския околовръстен път, АПИ вече предприе действия, като демонтира светофара в квартал "Младост". Допълнително е планирано изграждането на подлез при "Казичене", което ще доведе до премахването на последния светофар по трасето.
Председателят на УС на АПИ също така засегна въпроса за моста при булевард "България", който се нуждае от укрепване по проект на Столична община. Ако ремонтните дейности не стартират в скоро време, АПИ може да се наложи да предприеме временно поддържане на съоръжението, за да не се затруднява трафикът по важния булевард.
Едно от положителните събития за това лято е завършването на ремонтните дейности по тунелите "Правешки ханове" и "Топли дол" на автомагистрала "Хемус", което позволи за пръв път от години движението по магистралата да бъде непрекъснато. Решението за намаляване на строителните работи през летния сезон бе взето в сътрудничество с министъра на регионалното развитие инж. Виолета Коритарова, с цел да се улесни трафикът по време на туристическия сезон.
Инж. Вълчев коментира и високия брой инциденти по пътищата, като подчерта, че основната причина е несъобразената скорост, а не пътната инфраструктура. В случаите, когато се налагат спешни ремонти, АПИ прилага иновативни подходи за организация на движението, за да минимизира затрудненията за шофьорите. Пример за това е въведената схема на магистрала "Тракия", където се позволява движението през аварийната лента, докато се извършват ремонтни дейности.
Очаква се до края на годината камерите на Националното тол управление да започнат да засичат и предават данни на МВР за нарушителите със скорост над разрешената. Текат последни технически надграждания и интеграция на системите.