Одобриха закона за екодизайн на енергийните продукти

С одобрението на текста от страна на НС у нас се въвеждат изискванията в европейска директива

по статията работи: Деляна Петкова | 04.05.2011 | 17:46

Народното събрание гласува окончателно промените в Закона за техническите изисквания към продуктите, съобщиха от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ). 

Нормативният акт въвежда в националното ни законодателство изискванията на европейската директива 2009/125/ЕО от 21 октомври 2009 г. за екодизайн на продуктите, свързани с енергопотреблението. Тя заменя директива 2005/32/ЕО на Европейския парламент и Съвета на ЕС за екодизайн към енергоемките продукти.

Екодизайнът е свързан с налагането на нови изисквания към проектирането на продукти с по-ниско потребление на енергия и по-добри екологични показатели през целия им жизнен цикъл. С новата директива се разширява обхватът на тези продуктови групи и се установяват изисквания за екодизайн при всички изделия, свързани с потребление на енергия.

Старата директива се ограничаваше само до изделията, които директно консумират енергия. По този начин нормите за екодизайн ще се прилагат вече и за изолационни материали, дограми, гуми, строителни материали и други. Допълнително със закона се прецизира прилагането му и по отношение на строителните продукти, транспортируемото оборудване под налягане, акредитацията им и надзора на техния пазар.

Промените в нормативния текст прецизират също задълженията на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор за съответните продукти и дейности.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


3 Златка Стоева 05.05.2011 | 09:07
В последно време обаче се наблюдава тенденцията клиентите да не търсят продукти, които са зелени, а се стремят към качество. Следователно новата формула на успех ще бъде смесица между добро качество и екологично чисти стоки.
2 Цвете Жекова 05.05.2011 | 09:07
След скандала с големия петролен разлив около компанията ВР, мениджмънта на всички фирми се ориентира към т.нар. "зелен" маркетинг. Той се изразява в екодизайн на опаковката, по-слънчев изглед на логото, цялостна промяна на рекламното послание. Всичко това цели да убеди потребителите, че фирмата производител ясно и високо проповядва екологична философия.
1 Илиян Илиев 04.05.2011 | 17:57
Значи в Народното събрание можели да се занимават и със смислени неща! Доживях да видя нашите депутати да приемат закон, който да засяга по някакъв начин енергопотреблението, а не само да се чудят как да вдигат цените на тока.

ТВ програма

Кино

  • Сега 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 04:00 Вечната музика /п/
  • 04:30 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 05:15 Книга на книгите 2 анимационен...
  • 05:45 Арт детектив рубрика за лайфстайл и...
  • 06:00 Горе на черешата игрален филм...
  • 07:15 Телепазарен прозорец
  • 07:30 Библиотеката
  • Сега "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 04:45 "Ослепително слънце" - сериал /п./
  • 05:10 "Дракони: Надпревара до предела" -...
  • 06:00 "Светът на здравето" - здравно...
  • 06:30 "Пътуване около света" -...
  • 07:30 "Тази събота и неделя" - уикенд...
  • 11:00 "Вкусът на България" - кулинарно...
  • 11:30 "Светът на здравето" - здравно...
  • Сега "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
  • 05:30 "Лабиринт към щастието" - сериен...
  • 06:30 "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 07:30 "Събуди се" - предаване
  • 11:00 "Съдебен спор" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 Темата на NOVA
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.